• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4487 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر

خبر خوان

ويژگي‌هاي بودجه 99 از زبان نوبخت

محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه در تشريح ويژگي‌هاي بودجه سال آينده گفت: منابع بودجه سال آينده متفاوت از سنوات گذشته خواهد بود و عمدتا معطوف به 3 محور است. نفت را از منابع جاري بودجه حذف كرديم و سال ‌آينده ريالي را از منابع نفت در اين بخش استفاده نخواهيم كرد و صرفا براي طرح‌هاي عمراني و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استفاده مي‌شود. همچنين يارانه‌هاي پنهان و آشكار كه حدود ١٣٠٠ هزار ميليارد تومان داريم، بخشي از آن را براي جايگزيني درآمد نفت استفاده خواهيم كرد.

 

سهم ۱۵درصدي كارت‌هاي شخصي در سوخت‌گيري خودروها

در حالي كه سقف سوختگيري با كارت جايگاه‌داران از ۳۰ ليتر به ۲۰ ليتر در هر نوبت سوختگيري كاهش پيدا كرده اما به گفته رييس اتحاديه جايگاه‌داران سوخت، تغييري در استفاده از كارت سوخت شخصي و ميزان مصرف بنزين به وجود نيامده و همچنان سهم كارت‌هاي سوخت شخصي در جريان سوختگيري زير ۱۵درصد است.

شگرد جديد قاچاقچيان موبايل

به گفته طاهرخاني، عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس سودجويان با گرفتن اطلاعات مسافران واقعي به اسم آنها تلفن همراه وارد مي‎كنند؛ اتفاقي كه در برخي موارد بدون اطلاع زايران و در برخي ديگر نيز با رضايت آنها انجام مي‌شود. حال اينكه واردات محصولات مختلف به كشور خارج از مسير و روند قانوني نه تنها براي اقتصاد فايده و نتيجه‌اي ندارد كه تبعات بسياري نيز براي كشور به دنبال خواهد داشت.

 

نپذيرفتن پروانه بهره‌برداري معادن توسط بانك‌ها غيرقانوني است

 

رضا رحماني، ‌وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه تعدادي از معدنكاران معترض هستند كه بانك‌ها پروانه اكتشاف آنها را به‌عنوان ضامن براي دريافت تسهيلات نمي‌پذيرند، آيا با بانك مركزي در اين مورد صحبت شده است، گفت: اين كار خلاف قانون است و زماني هم كه از اين تخلف اطلاع پيدا كرديم، بررسي‌هاي لازم را انجام داديم. وي ادامه داد: قانون مي‌گويد پروانه بهره‌برداري معادن جزو مداركي است كه به عنوان وثيقه بايد بپذيرند. وزير صمت خاطرنشان كرد: در گذشته چنين اعتراضاتي را به ما گوشزد كردند كه ما آن را در كارگروه مطرح كرديم و خوشبختانه مواردي كه به بانك مركزي اطلاع داديم خودشان برخورد و پيگيري كردند.

وزير راه: افزايش قيمت‌ها در دو سال اخير غيرواقعي بود

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي گفت: بررسي روند چند ماه گذشته بازار مسكن نشان مي‌دهد كه قيمت خانه سير نزولي دارد، البته مشخص بود كه رشد حباب‌گونه قيمت‌ها در دو سال اخير غيرعادي و غيرواقعي بوده است. در شرايط كنوني، وزارت راه و شهرسازي براي توليد مسكن دو هدف اساسي دارد كه اجراي طرح ملي مسكن و تكميل واحدهاي باقي مانده مسكن مهر جزو اين اهداف محسوب مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون