• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4490 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

معاون اول رييس‌جمهوري:

عده‌اي به دنبال تخريب روحيه مردم و مديران هستند

«القاي ناكارآمدي» تمام حربه‌اي است كه مخالفان دولت عليه آن به كار مي‌گيرند. 2262 روز از
روي كار آمدن حسن روحاني پس از 8 سال مديريت اصولگرايانه مي‌گذرد اما گويا براي اين رويه پاياني نيست. از همين روي گلايه‌هاي مقامات اجرايي نيز به چشم و گوش تكراري مي‌آيد. اسحاق جهانگيري، بعدازظهر روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح شركت صنايع غذايي عاليفرد كه در شهرستان فيروزكوه برگزار شد، شركت كرد و در جمع حاضران سخنراني كرد. گرچه بخش عمده‌اي از سخنراني معاون اول اقتصادي و در مورد فعاليت‌هاي بخش خصوصي بود اما او در آغاز سخن به مساله‌اي پرداخت كه به نظر مي‌رسد براي دولتي‌ها به معضلي جدي بدل شده است.

معاون اول رييس‌جمهوري مديران توانمند و موفق را براي كشور «نعمتي» توصيف كرد كه بايد قدردان‌ آنها بود، از همين روي تاكيد كرد كه امروز مهم‌ترين موضوع براي ادامه مسير قدرتمند اقتصاد و صنعت كشور «حفظ روحيه مديران» است؛ درست آنچه به‌زعم جهانگيري و بسياري ديگر از دولتمردان همواره در معرض تخريب برخي جريان‌هاست. «متاسفانه عده‌اي در كشور ما فقط به دنبال تخريب روحيه مردم و مديران هستند و به هر بهانه‌اي با خواندن آيه يأس بذر نااميدي را در جامعه مي‌پاشند؛ كساني كه در كارنامه و سوابق فعاليت‌شان هيچ حركتي براي پيشرفت كشور ديده نمي‌شود.» اين جملات گلايه جهانگيري از جرياني بود كه دولت از زمان آغاز به كار نسبت به رفتارهاي آن هشدار داده و مي‌دهد. او همچنين در توصيف اين افراد و جريان‌ها توضيح داد كه «اين عده فقط به دنبال چوب گذاشتن لاي چرخ ديگران هستند و با نق زدن مداوم در روحيه مديران خدشه وارد مي‌كنند.» و در ادامه به مسووليت خود اشاره كرده و گفت: «وظيفه من اين است كه در حد توانم از روحيه مديران صيانت و حمايت كنم.»

معاون اول رييس‌جمهوري در ادامه صحبت‌ در جمع مديران اين شركت صنايع غذايي به خواست رهبر انقلاب نيز اشاره كرد و گفت: «خواست رهبر معظم انقلاب و روساي قواي سه‌گانه نيز حفظ روحيه مديران است، بنابراين بايد كاري كنيم تا مديران سالم در ميدان عمل پاي كار بايستند و دغدغه‌اي نداشته باشند.» جهانگيري افزود: «ممكن است گاهي به دليل تخلف برخي افراد، فضاسازي‌هايي عليه مديران كشور انجام شود كه ما نبايد اجازه دهيم روحيه مديران خوب كشور متزلزل شود. البته اين به معناي برخورد با متخلفان نيست زيرا فردي كه تخلفي انجام داده حتما بايد پاسخگو باشد.»

او در بخش ديگري از سخنانش به همت مديران كشور براي عبور از گردنه جنگ ظالمانه اقتصادي و تحريم‌ها اشاره و در همين راستا گزارشي از آمار برخي محصولات توليدي ارايه كرد و گفت: «در
6 ماهه نخست سال جاري دوسوم كالاها در بخش‌هاي مختلف نظير محصولات فلزي و غيرفلزي، لوازم خانگي، صنايع غذايي و پوشاك با افزايش توليد مواجه بوده‌اند.»

گلايه و هشدارهاي جهانگيري تازگي ندارد. پيش از معاون اول بارها رييس‌جمهوري نيز در خلال سخنراني‌هاي متعدد به جرياني اشاره كرده‌ بود كه تلاش مي‌كنند تا نااميدي به مردم تزريق كنند. اين رويه البته در آستانه هر انتخابات تشديد مي‌شود. پيش از اين دولت تشديد شدن اين روند را در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي دور دهم تجربه كرد. اسم رمز اين حملات آن زمان «برجام» بود. پس از انعقاد قرارداد برجام ميان ايران و 1+5 تخريب دولت شدت گرفت تا دست‌كم تركيب مجلس بعدي آن‌طور چيده شود كه همراهي با دولت وقت نداشته ‌باشد. با اين حال منويات اين جريان چنان‌ كه بايد برآورده نشد. اين رويه پيش از انتخابات 96 نيز تكرار شد تا به دي ‌ماه همان سال رسيد؛ دي ماهي كه حوادث آن همان حوادثي است كه به قول روحاني ورق را برگرداند و همه ‌چيز جور ديگري رقم خورد.

اين‌بار در شرايط بحراني بين‌المللي و شرايط سخت اقتصادي آنچه مورد تاكيد و توجه معاون اول رييس‌جمهوري كه خود نيز چهره‌اي اقتصادي است، قرار گرفته، حفظ روحيه مديران و جلوگيري از نااميدي آنها است، آن هم در شرايطي كه تجربه نشان داده اين فشارها در آستانه هر انتخابات ازسوي جريان رقيب و مخالف دولت شدت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون