• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4491 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر

پيدا و پنهان

تكذيب سهميه بندي كارت سوخت‌هاي شخصي

در حالي كه برخي از افراد كه با كارت شخصي سوخت براي دريافت بنزين اقدام مي‌كنند از قطع نازل بعد از دريافت ۳۰ ليتر بنزين شكايت دارند، اما به گفته شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، سقفي براي دريافت بنزين با كارت‌هاي سوخت وجود ندارد و سهميه‌بندي اين كارت‌ها تكذيب مي‌شود. شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرده كه ممكن است كارت‌هاي سوخت شخصي اين افراد با مشكل روبرو شده باشد، بنابراين لازم است تا ضمن تماس با شماره ۰۹۶۲۷، از سلامت كارت خود مطمئن شوند.

واكنش سازمان هواپيمايي به انتشار خبر توقف فعاليت عابدزاده

در حالي دادگاه بدوي رسيدگي به سقوط هواپيماي ATR در زمستان سال 96 حكم عدم ادامه فعاليت رييس سازمان هواپيمايي را ابلاغ كرده كه اين سازمان اعلام كرد: طرح مسائل مناقشه‌انگيز به نفع صنعت حمل ونقل هوايي نيست. سازمان هواپيمايي كشوري همچنين تعليق فعاليت رييس اين سازمان را رد كرده است. روز گذشته گزارشي به نقل از «يك مميز هواپيمايي كشوري» كه نامي از وي برده نشده منتشر شد كه در آن ادعا شده بود حكم عدم ادامه فعاليت رييس سازمان هواپيمايي كشوري توسط دادگاه بدوي رسيدگي به سقوط هواپيماي ATR هواپيمايي آسمان در بهمن 96 به علي عابدزاده، رييس سازمان هواپيمايي كشور ابلاغ شده است.

نظر آل‌اسحاق درباره هجوم كارگران ايراني به عراق

يحيي آل اسحاق، رييس اتاق بازرگاني ايران و عراق مي‌گويد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد آمار حضور نيروي كار ايراني در عراق در حدي نيست كه وضعيتي نامتعارف ايجاد كرده باشد و برخي در اين حوزه دست به بزرگنمايي مي‌زنند. او گفت: اتفاقا كارگر ساده به وفور در اين منطقه وجود دارد و آنها نيازمند نيروي متخصص هستند از اين رو طبيعي است كه برخي از متخصصان براي دوره‌اي با توجه به بازار كار مناسب اين منطقه در آنجا حضور يابند. به عبارت ديگر نياز اين منطقه كارگر ساده نيست و آنها نيروي كار متخصص و كارآزموده نياز دارند.

تخلف از نرخ‌هاي جديد نان در برخي نانوايي‌ها

«ايسنا» بر اساس بررسي‌هاي انجام شده از برخي نانوايي‌هاي سطح شهر تهران گزارش داده برخي نانوايي‌ها نرخ‌هاي جديد اعلامي نان را رعايت نمي‌كنند. به نوشته اين خبرگزاري، برخي نانوايان براي اضافه كردن كنجد و سبزيجات، مبلغي دلبخواه خود و نه قانوني را به قيمت نان اضافه مي‌كنند به‌گونه‌اي كه نان سنگك كنجددار برخلاف نرخ مصوب، به قيمت 3 هزار تومان عرضه مي‌شود. اين در حالي است كه طبق اعلام رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، نانوايان در صورت اضافه كردن كنجد و سبزيجات به نان تنها اجازه دارند ۵۰۰ تومان به نرخ مصوب نان اضافه كنند.

هواپيماي «آنتونوف» صلاحيت پرواز ندارد

هوشنگ شهبازي، خلبان و مهندس پروازي بازنشسته شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه آنتونوف‌هايي كه از سازمان هواپيمايي مجوز و صلاحيت پرواز را دريافت كرده است، به هيچ‌ وجه شرايط و صلاحيت را براي پروازهاي مسافري ندارد و سازمان هواپيمايي بايد در اين زمينه پاسخگو باشد. شهبازي درباره اينكه چرا هواپيماهاي روسي در پروازهاي مسافري ايران طي سال‌هاي گذشته جواب نداده و حوادث و سوانح بسياري داشته است، تصريح كرد: اقليم و تجهيزات (شامل دستگاه‌هاي زميني و دستگاه‌هاي هدايت هواپيما) موجود در ايران هيچ سازگاري با هواپيماهاي روسي و ديگر كشورهاي بلوك شرق ندارد و به همين دليل است كه پرواز هواپيماهاي روسي در ايران با حوادث بسياري روبه‌رو مي‌شود.

ايران در سوريه رايزن بازرگاني ندارد

كيوان كاشفي، رييس كميته بازرگاني ايران و سوريه مي‌گويد: در حالي كه امارات، روسيه و چين در حال رايزني و لابي براي حضور قدرتمند اقتصادي در كشور جنگ‌زده سوريه هستند و جمهوري اسلامي نيز هزينه‌هاي زيادي را براي جنگ با دشمنان اين كشور متحمل شده است. در سايه ضعف مسوولان، ايران هيچ رايزن بازرگاني در سوريه ندارد.

به‌كارگيري همه اتوبوس‌ها براي بازگشت زايران اربعين

قرباني، معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از به كارگيري همه ناوگان اتوبوسي كشور براي ارايه خدمات به زايران اربعين در مسير بازگشت خبر داد و گفت: زايران و مردم مطمئن باشند همه تلاش‌مان را در اين راستا انجام مي‌دهيم و اگر تخلفي صورت گيرد با جديت با آن برخورد مي‌كنيم. براي ارايه خدمات هر چه سريع‌تر و بهتر به زايران به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه همه ناوگان اتوبوسي كشور، حدود ۱۱ هزار دستگاه در اختيار آنها قرار گيرد و به زائران اربعين سرويس‌دهي كنند و اگر اتوبوسي در اين ميان عملكرد خوبي نداشته باشد از طريق سامانه در نظر گرفته شده رصد و پيگيري خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون