• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4495 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ آبان

خبر

تكذيب خبر ممنوعيت استفاده منشي زن براي مديران دولتي

معصومه ابتكار خبر ممنوعيت استفاده از منشي زن براي مديران دولتي را تكذيب كرد. روز سه‌شنبه روزنامه خراسان در بخش ويژه‌هايش نوشت: «طبق ابلاغيه روزهاي اخير يك نهاد دولتي به مديران زيرمجموعه خود در ستاد و ادارات استاني، تاكيد شده حسب ابلاغيه‌هاي صورت‌گرفته از سوي نهادهاي مهم كشوري در حوزه عفاف و حجاب و آغاز بازرسي از نحوه تحقق دستورات صادرشده در اين خصوص، مخاطبان اين دستور توجه داشته باشند مواردي چون تفكيك اتاق كار مردان و زنان در ادارات و استفاده نكردن از منشي خانم براي آقايان و بالعكس آن، از جمله موارد مهمي است كه بايد كاملا رعايت شود.» ديروز معاون رياست‌جمهوري در امور زنان و خانواده اعلام كرد كه خبر «منشي زن براي مديران دولتي رسما ممنوع شد»، فاقد منبع است. ابتكار در كانال تلگرامي‌اش درباره اين موضوع توضيح داد: «در پي تماس‌هاي مكرر رسانه‌ها و مردم در اين خصوص، روابط عمومي معاونت رياست‌جمهوري در امور زنان و خانواده با وجود پيگيري‌ها، هيچ‌گونه منبعي براي اين خبر و مصداقي از آن را در دستگاه‌هاي دولتي پيدا نكرد. در تماس‌هاي مكرر با روزنامه خراسان نيز آن روزنامه حاضر به معرفي منبع خود نشد. البته براساس اصول اخلاقي و حرفه‌اي، رسانه‌ها بايد پاسخگوي اخبار منتشره خود در مورد خبرهاي دولتي باشند.»

توافق مجلس و قوه‌قضاييه بر سر سامانه ثبت دارايي‌ مسوولان

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي از توافق مجلس و قوه‌قضاييه براي راه‌اندازي سامانه ثبت دارايي‌ مسوولان در مجلس خبر داد. عبدالرضا مصري با اشاره به آخرين اخبار از ايجاد شعبه‌اي در مجلس براي ثبت اموال و دارايي‌هاي نمايندگان مجلس در محل قوه‌مقننه گفت: «در جلسه مشتركي كه اخيرا ميان هيات‌رييسه مجلس با قوه‌قضاييه داشتيم، قرار شد پايگاهي از ثبت اموال و دارايي‌هاي نمايندگان مجلس در محل پارلمان ايجاد و راه‌اندازي شود.» به گزارش تسنيم، به گفته نايب‌رييس مجلس، طبق توافقاتي كه ميان هيات‌رييسه مجلس و قوه‌قضاييه انجام شده، قرار است اين پايگاه طي هفته آينده و با توجه به اينكه نمايندگان در حوزه‌هاي انتخابيه‌شان به سر مي‌برند و جلسات علني تعطيل است، در مجلس نصب و راه‌اندازي شود.

دوستان به ما اطمينان و دشمنان از ما وحشت دارند

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح معتقد است كه اگر دشمن به مرزهاي ميهن اسلامي تجاوز كند با تلفات سنگين، انهدام تجهيزات و آبروريزي سنگين همراه خواهد بود و منفعتي كه از اين تهاجم خواهد برد، قابل قياس با هزينه سنگيني كه بايد بپردازد، نيست. به گزارش ايلنا، سردار سرلشكر محمد باقري، در بازديد از تيپ ۶۵ نيروي ويژه هوابرد ارتش با اشاره به نقش نيروهاي مسلح در برابر دشمني‌ها و تهديدات گفت: «نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در برابر اين همه دشمني و توطئه، تحريم و فشار و تهديدات عليه كشور، مسووليت بسيار سنگين برقراري امنيت پايدار، ايجاد و ارتقاي بازدارندگي كارآمد و موثر را بر عهده دارند. اگر كشور داراي امنيت است، به خاطر همين بازدارندگي است.» او ادامه داد: «دوستان به ما اطمينان مي‌كنند و دشمنان از ما وحشت دارند چرا كه بايد چنين رويه‌اي در برخورد با دوستان و دشمنان وجود داشته باشد.»

نيروي زميني الگوي جنگ‌هاي آينده را پيش‌بيني كرده است

فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه بازديد از آخرين تجهيزات مهندسي و ادوات جنگي تيپ ۲۱۶ زرهي شهيد غلامرضا مخبري زنجان گفت: «نيروي زميني ارتش قادر به بهينه‌سازي تجهيزات فعلي خود است و به بحث‌هاي آينده‌پژوهانه توجه كرده و مواردي را كه براي آينده ارتش و نيروي زميني نياز است، مورد توجه قرار داده است. علاوه ‌بر آن چگونگي و الگوي جنگ‌هاي آينده را پيش‌بيني و بررسي كرده و متناسب با آن انواع تجهيزات ضدزره، تجهيزات سيگنالي، تجهيزات راداري و تجهيزات بالگردي را آماده مي‌كند تا بتواند در عرصه جنگ‌هاي احتمالي آتي، موفق بوده و پاسخگوي نيازهاي ارتش و كشور باشد.» به گزارش ايلنا، امير سرتيپ كيومرث حيدري ادامه داد: «در هر ماه كار تحقيقاتي حداقل يك وسيله يا تجهيز دفاعي نوآوري شده، از قبيل موشك‌اندازهاي ضدزره، زمين‌پايه، خودرو پايه و انواع سلاح‌ها به پايان مي‌رسد و گاهي با حضور اصحاب رسانه رونمايي مي‌شود اما تجهيزاتي نيز وجود دارد كه شرايط اقتضا مي‌كند توليد آن رسانه‌اي نشود و به عنوان يك توان نهفته سبب شود در روز حادثه، دشمنان با يك وضعيت پيش‌بيني‌نشده‌اي مواجه شوند.»

واكنش دولتي‌ها به شايعه‌سازي‌هاي دلواپسان

پس از دستگيري روح‌الله زم سرشبكه آمدنيوز، تندروهاي مخالف دولت هر روز اتهام بي‌پايه و اساسي را درباره رابطه آمدنيوز و بخش‌هاي مختلف دولت مطرح مي‌كنند. حميدرسايي، يكي از چهره‌هاي تندرو نزديك به جبهه پايداري در حساب توييتري‌اش نوشت: «سوال افكار عمومي اين است كه چرا پرويز اسماعيلي (معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر حسن روحاني‌) بلافاصله بعد از دستگيري روح‌الله زم عزل شد؟ آيا تركش اين عزل به محدوده مشاوران آشنا و وزيران نقاش امنيتي هم مي‌رسد؟ آيا حسن عباسي آزاد و از اين عمار انقلاب عذرخواهي مي‌شود؟» حسام‌الدين آشنا در پاسخ به او در توييتي نوشت: «شما و سوال افكار عمومي؟ ‏جناب آقاي اسماعيلي عزل نشدند بلكه در سمت ديگري مشغول خدمت هستند. ‏با شيوه آمدنيوزي لجن‌پراكني نكنيد؛ عاقبت ندارد.» روز گذشته ‏پرويز اسماعيلي، مشاور رييس دفتر رييس‌جمهور هم در واكنش به اين اتهامات در توييتي نوشت: رسول خدا (ص) فرمود: از مثل‌هاي پيامبران، جز اين سخن بر جاي نمانده است كه: «هرگاه شرم و حيا نداشتي، هر چه خواستي، بكن.» ‏ (عيون اخبارالرِضا: ۲/۵۶/۲۰۷)»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون