• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4496 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

احمدي لاشكي: وزير نيرو با انتقال آب خزر مخالفت كند استيضاح نمي‌شود

قاسم احمدي‌لاشكي نماينده نوشهر گفت: تاكيد ما اين است كه بايد كارشناسان غيردولتي درباره پروژه‌ انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي نظر دهند. اگر آنها و ان‌جي‌اوها اين كار را كارشناسي بدانند ما اين كار را قبول مي‌كنيم، در غير اين صورت آن را
قابل قبول نمي‌دانيم.

او كه با ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد در اين باره توضيح داد: طبق مباحث مطرح شده رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست در نامه‌اي اعلام كرده كه مجوز انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي داده شود تا ظرف يك ماه بعد از آن ارزيابي زيست‌محيطي صورت گيرد. ما اين كار را غلط مي‌دانيم چون اول بايد ارزيابي و نظر كارشناسي انجام شود و بعد در صورت وجود ادله كافي مجوز زيست‌محيطي صادر شود؛ وقتي چنين ارزيابي صورت نگرفته اساسا صدور مجوز هم معنايي ندارد.

قاسم احمدي‌لاشكي نماينده نوشهر همچنين گفت كه وزير نيرو در جلسه با متقاضيان استيضاحش
به صورت تلويحي در مورد موضوع انتقال آب از درياي خزر به فلات مركزي اعلام نظر كرد.

قاسم احمدي‌لاشكي در گفت‌وگو با ايسنا در توضيح جلسه استيضاح‌كنندگان وزير نيرو افزود: بعد از طرح استيضاح وزير نيرو در محورهاي مختلف و مشخصا موضوع انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي رييس مجلس، آقاي وكيلي را از هيات‌رييسه مسوول برگزاري نشستي با حضور متقاضيان استيضاح، وزير نيرو، رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست، استانداران استان‌هاي مازندران، گيلان و گلستان و روساي مجامع نمايندگي نمايندگان اين سه استان كرد. اين جلسه روز گذشته برگزار شد كه بنده به عنوان نماينده استيضاح‌كنندگان در اين جلسه حضور داشتم؛ البته از بين استانداران فقط استاندار مازندران در اين جلسه حاضر بود.

احمدي‌لاشكي با اين ادعا كه دست‌هاي ديگري در انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي مطرح است و اين كار مبناي علمي و كارشناسي ندارد، گفت: ما فكر مي‌كنيم كه به دليل فشار رييس‌جمهور مي‌خواهند اين پروژه را انجام دهند كه وزير نيرو و سازمان محيط‌زيست موافق آن نيستند و به همين دليل مدام توپ را در زمين يكديگر مي‌اندازند؛ حال اينكه نتيجه نهايي اين كار تخريب محيط‌زيست و آسيب به اقتصاد و حوزه‌هاي امنيتي و اجتماعي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون