• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4498 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

خبر كوتاه

روزانه ۴۰۰ نفر در كشور دچار سكته مغزي مي‌شوند

يك متخصص مغز و اعصاب گفت: «روزانه ۴۰۰ نفر و سالانه حدود ۱۶۰ هزار نفر در ايران دچار سكته مغزي مي‌شوند كه ۱۵درصد اين موارد منجر به مرگ مي‌شود.» به گزارش ايرنا، محمدرضا عزيزي افزود: «حدود ۳۰درصد از افرادي كه در كشورمان دچار سكته مغزي مي‌شوند زير ۵۰ سال سن دارند. ميانگين سن ابتلا به سكته مغزي در ايران ۵۰ سال است و اين رقم ۱۰ سال كمتر از ميانگين جهاني است و كاهش چشمگير سن شروع سكته مغزي در كشور هشدار‌دهنده است. اگر درمان سكته حاد مغزي در ۴ ساعت اوليه صورت گيرد، ۳۰درصد بيماران بدون ايجاد عوارض و ناتواني، بهبودي كامل خواهند يافت و سكته مغزي يكي از شايع‌ترين علل مرگ و مير و دومين دليل ابتلا به ناتواني‌هاي مغزي در ايران محسوب مي‌شود.

خودكشي يك زن و فوت يك دختر در آتش‌سوزي خودرو

يك زن ميانسال ظهر دوشنبه از پل عابرپياده ميدان رسالت در شرق تهران، اقدام به خودكشي كرد. به گزارش تسنيم، پس از اعلام حادثه به اورژانس و حضور ماموران امدادي، مشخص شد اين زن به علت شدت جراحات وارده، فوت كرده است. درحالي كه تاكنون هويت اين فرد مشخص نشده، برگه كشف ‌شده از جيب او نشان مي‌دهد اين زن به علت بيماري سرطان دخترش اقدام به خودكشي كرده است. همچنين شب دوشنبه، آتش‌سوزي يك دستگاه خودروي پژو 405 در منطقه سعادت‌آباد به پليس و آتش‌نشاني اعلام و به سرعت عوامل امدادي و انتظامي به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه با خودروي پژو 405 در حالي كه كاملا شعله‌ور بود مواجه شده و نسبت به اطفاي حريق اقدام كردند. پس از اطفاي حريق مشخص شد دختري حدودا 17 ساله در جريان اين آتش‌سوزي جان خود را از دست داده همچنين پسري حدودا 18 ساله نيز (ديگر سرنشين خودرو) دچار سوختگي شديد شده و توسط اورژانس به بيمارستان سوانح سوختگي انتقال يافت.

برخورد با دلالي دارو در فضاي مجازي

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از برخورد با خريد و فروش و دلالي دارو در فضاي مجازي خبر داد. سردار حسين رحيمي گفت: پليس در اجراي نخستين مرحله از اين طرح ضربه سنگيني به دلالان و فروشندگان داروي قاچاق و تقلبي وارد كرد و اقدامات و رصد پليس بر اين افراد و اين فضا نيز ادامه خواهد داشت. پليس بر فضاي مجازي اشراف بالايي دارد و با هرگونه اقدام مجرمانه در اين فضا برخورد خواهد كرد. علاوه بر پليس فتا، تيم‌هاي تخصصي سايبري نيز در ديگر يگان‌هاي پليس پايتخت نظير پليس امنيت اقتصادي، پليس آگاهي و... مستقر بوده و با رصد فضاي مجازي با اين افراد برخورد خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون