• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4498 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

همايش پايش اهداف و برنامه‌‌هاي عملياتي فولاد خوزستان برگزار شد

همايش پايش اهداف و برنامه‌‌هاي عملياتي فولاد خوزستان در شش ماهه نخست سال ۹۸ با حضور محمدعلي وكيلي عضو هيات‌رييسه و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، علي محمدي مديرعامل، اعضاي هيات‌مديره، مديران عامل شركت‌هاي تابعه و ساير مسوولان شركت فولاد خوزستان روز چهارشنبه يكم آبان ماه ۹۸ در تالار طوبي واقع در فرهنگسراي دويست دستگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، در آغاز اين همايش، مهران عباس‌زاده مدير استراتژي و تعالي سازماني با خوشامدگويي به ميهمانان، در راستاي تبيين اهداف و برنامه‌هاي گروه فولاد خوزستان سخنراني كرد.

در ادامه محمدعلي وكيلي، عضو هيات رييسه و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: راه مبارزه با فساد، هوشمندسازي تمامي اضلاع اقتصاد است؛ عملكرد فولاد خوزستان در اشتغالزايي و كمك به رفع محروميت قابل تقدير است.

وي افزود: تحريم‌ها ما را وادار نمود كه نگاه كلان اقتصادي خود را تغيير دهيم. تحولاتي كه در قيمت ارز اتفاق افتاد در اقتصاد مضر، اما براي ارزش‌گذاري بر دارايي بنگاه‌ها تاثيرگذار بود. به همين دليل تراز واردات و صادرات به نفع صادرات در حال مثبت شدن است.

وكيلي درباره مولفه‌هاي تاثيرگذار بر يك بنگاه اقتصادي اذعان داشت: تنها ۳۰ درصد از مولفه‌هاي تاثيرگذار بر بنگاه‌ها و شركت‌هاي صنعتي اقتصادي بوده و ۷۰ درصد ديگر مولفه‌هاي غيراقتصادي و بيروني است.

وي ادامه داد: چند متغير راهبردي مهم و تاثيرگذار بر صنعت كشور وجود دارد؛ نخست اينكه در مجلس تصويب قانون رفع موانع توليد به دليل نامگذاري سال به نام «رونق توليد» تسريع شود، دوم ايجاد وفاق مديريتي و سوم شفافيت‌سازي تكليف و حقوق در كار است. اگر براي هر فرد در سازمان و جامعه توازني از تكليف و حقوق وجود داشته باشد، امنيت‌آفرين است. راه ديگر مبارزه با فساد از راه هوشمندسازي اضلاع اقتصاد است. وي تصريح كرد: شفاف‌سازي، نفاق را از بين مي‌برد. آنچه سرعت توسعه را در ديگر كشورها پيش برده، رفع نفاق است.

وكيلي افزود: هر قدمي كه در تكميل زنجيره بالادستي و پايين‌دستي فولاد برداشته شود، كمك به چرخه و زنجيره اقتصاد كشور است.

عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: در دنيا بخشي از هزينه‌هايي كه بنگاه‌هاي اقتصادي در حوزه اجتماعي انجام مي‌دهند، براي ارتقاي كارآمدي و ماندگاري خود است؛ مردم خوزستان خود را در موفقيت‌‌هاي فولاد خوزستان شريك بدانند و به اين شركت افتخار كنند؛ اين مجموعه بزرگ صنعتي در كمك‌رساني به مناطق محروم، روستاهاي اطراف، كمك به سيل‌زدگان، ارايه خدمات درماني، آموزشي، فرهنگي و همچنين اشتغالزايي همواره پيشتاز بوده و اين توجه ويژه به مسووليت‌هاي اجتماعي قابل تقدير است.

در ادامه اين همايش علي‌ محمدي، مدير عامل فولاد خوزستان گفت: با عنايت خداوند متعال و تلاش همكاران، بسياري از اهدافي كه براي سال جاري مشخص شده بود، تحقق يافته و در توليد شمش، آهن اسفنجي و گندله توانستيم طبق برنامه پيش برويم و اين دستاورد حاصل زحمات كاركنان فولاد خوزستان و شركت‌هاي تابعه است كه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي با اشاره به تامين مواد اوليه فولاد خوزستان اذعان كرد: در اين راستا، شركت‌ها و بخش‌هاي تامين‌كننده اقدام‌‌هاي خوبي انجام داده‌اند؛ همچنين در زمينه پايداري مواد از سه ماه گذشته با همكاري شركت فولاد ريل به پايداري مناسبي رسيده‌ايم؛ عملكرد شركت صعنتي و معدني توسعه فراگير سناباد در توليد كنسانتره و كسب ركوردهاي پي‌درپي قابل تقدير است. در شركت صنعت فولاد شادگان نيز معادل ۸۳ درصد از برنامه‌ها تحقق يافته است.

محمدي با اشاره به مشكلات ناشي از تحريم‌ها تصريح كرد: با وجود چالش‌هاي پيش‌رو و تحريم‌ها در تحقق برنامه‌هاي سال رونق توليد، موفقيت‌هاي بزرگي به دست آمد كه مرهون زحمات و تلاش شبانه‌روزي مسوولان و كاركنان گروه فولاد خوزستان است.

وي با اشاره به صادرات چشمگير محصولات شركت افزود: با وجود تحريم‌هاي ظالمانه در حوزه‌ صادرات توانستيم گام‌هاي موثري ‌برداريم؛ در هفته جاري نيز شركت فولاد خوزستان از سوي سازمان توسعه تجارت كشور به عنوان صادركننده برتر كشور انتخاب شد.

مديرعامل فولاد خوزستان با اشاره به سياست‌هاي اين شركت در نيمه‌ دوم سال‌ جاري خاطرنشان كرد: اولويت اول برنامه‌هاي فولاد خوزستان تثبيت وضعيت موجود و تحقق كامل اهداف برنامه‌هاي سال ۹۸ است. اولويت دوم تمركز بر توليد محصولات خاص با ارزش افزوده بالاتر است كه عمده نياز شركت فولاد اكسين است؛ به دنبال تملك سهام فولاد اكسين نيز هستيم و اميدواريم اين امر با توافقنامه‌اي كه در وزارت كار انجام شده است تا پايان سال بحث تملك اين شركت به پايان برسد. وي ادامه داد: اولويت بعدي ما در برنامه‌‌هاي شش‌ماهه دوم سال جاري، تكميل زنجيره ارزش در بالادست براي تامين پايدار كنسانتره مورد نياز گروه فولاد خوزستان است.

محمدي افزود: تسريع در اجراي طرح‌هاي توسعه، كميته فني هيات مديره، پروژه اسلب عريض، مگامدول آهن اسفنجي، پست برق ۴۰۰، افزايش ظرفيت توليد در سناباد از 5/2 ميليون به ۵ ميليون تن و افتتاح پروژه فولادسازي فولاد شادگان از ديگر موضوعاتي است كه با جديت در حال پيگيري است.

وي اظهار داشت: در حوزه‌ سياست‌ شركت‌هاي تابعه، با توجه به نقش حاكميت فولاد خوزستان تقاضا مي‌شود كه مانند گذشته، سياست‌‌هاي هماهنگ و همسو در همه حوزه‌ها همچون منابع انساني، مالي، توليد و فروش انجام شود. مديرعامل فولاد خوزستان درباره فعاليت‌هاي شركت در حوزه مسووليت‌هاي اجتماعي گفت: مسووليت‌هاي اجتماعي تنها رسيدگي به مناطق محروم و ارايه خدمات آموزشي، درماني، فرهنگي و تامين معيشت مردم نيست و يكي از سياست‌هاي ما حمايت از صنايع داخل استان است كه در زنجيره پايين‌دست فولاد قرار دارند. اگر قرار است فولاد خوزستان به سودآوري برسد، بايد شركت‌هاي داخل استان نيز به سودآوري برسند. به همين دليل نمايشگاه بومي‌سازي فولاد خوزستان براي شناسايي و استفاده از توانايي سازندگان داخلي براي تامين بخشي از قطعات مورد نياز اين شركت برپا شد. بر همين اساس قرار شد، سهميه‌اي كه فولاد خوزستان به شركت‌هاي داخل استان مي‌دهد، به عنوان سهميه اين شركت در بورس لحاظ شود.

وي با بيان اهميت نيروي انساني در فولاد خوزستان خاطرنشان كرد: نيروي انساني سرمايه اصلي سازمان محسوب مي‌شود و نياز است كه ديده شوند. لذا درخواست مي‌شود كه مسوولان فولاد خوزستان با نيروهاي زيرمجموعه خود تعامل مناسب و خوبي داشته باشند و اين امر در بهره‌وري سازمان تاثير بسزايي دارد.

مديرعامل فولاد خوزستان در پايان سخنان خود اظهار داشت: با برقراري فوق‌العاده بدي آب‌وهوا و مناطق جنگي (موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه) به صورت اختياري موافقت شده و از اول مهرماه براي كاركنان محاسبه و در حقوق آنان لحاظ مي‌شود.

گفتني است، در آغاز اين همايش سعيد قاسم‌زاده قائم‌مقام شركت صنعت فولاد شادگان، محمدحسين مولوي‌زاده مديرعامل شركت صنعتي و معدني توسعه فراگير سناباد و مهران خرم‌نيا معاون برنامه‌ريزي و توسعه فولاد خوزستان گزارشي از اقدامات و پيشرفت پروژه‌هاي در حال انجام ارايه نمودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون