• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4498 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

بنيوف و وايس از ساخت مشهورترين مجموعه فانتزي كنار كشيدند

ترك «جنگ ستارگان» براي همكاري با نت‌فليكس

هما بختياري

ديويد بنيوف و دي. بي. وايس سازندگان سريال پرطرفدار «بازي تاج و تخت» پس از يك‌سال همكاري و شكل دادن سه‌گانه‌اي جديد از فيلم‌هاي مجموعه «جنگ ستارگان» از ادامه همكاري در اين پروژه كناره‌گيري كردند. قرار بود نخستين قسمت از اين سه‌گانه دسامبر 2022 روي پرده سينماها برود. اين دو كارگردان در بيانيه‌اي كه به وب‌سايت خبري «ددلاين» سپرده‌اند، نوشته‌اند: «ما عاشق «جنگ ستارگان» هستيم. زماني كه جورج لوكاس اين فيلم را ساخت، شخصيت ما را هم ساخت. مذاكره با او درباره «جنگ ستارگان» و عوامل كنوني اين فيلم، نقطه عطفي در زندگي‌مان بود و هميشه مرهون اين حماسه كه همه‌ چيز را تغيير داد، خواهيم بود. اما شبانه‌روز آنقدر كوتاه است كه احساس كرديم، نمي‌توانيم انصاف را هم در مورد پروژه «جنگ ستارگان» و هم در پروژه‌هاي نت‌فليكس رعايت كنيم. بنابراين متاسفانه از پروژه «جنگ ستارگان» كنار مي‌كشيم.» هفتم آگوست امسال بنيوف و وايس قرارداد 200 ميليون دلاري براي ساخت پروژه‌هاي جديد در نت‌فليكس را امضا كردند. همين اقدام باعث شد ظرف خلاقيت‌هاي آن خالي شود. همان موقع برخي طرفداران اين مجموعه كه اتفاقا منتقد فصل آخر «بازي تاج و تخت» هم بودند از اينكه سه‌گانه جديد «جنگ ستارگان» به اين دو كارگردان سپرده شده است، گله و شكايت كردند.

25 اكتبر، ديزني تاريخ‌هاي اكران فيلم‌هاي «جنگ ستارگان» را كه هنوز عنواني براي آنها در نظر گرفته نشده است، اعلام كرد كه به ترتيب از سال 2022 شروع و تا 2026 ادامه داشتند. در جلسه‌اي كه اوايل امسال و درست پيش از پخش آخرين فصل «بازي تاج و تخت» برگزار شد، باب ايگر، مدير اجرايي ديزني گفت: اين تاريخ‌ها براي اكران سه‌گانه بنيوف و وايس در نظر گرفته شده‌اند؛ اين دو پيش از اين و در فوريه 2018 از طرح‌ريزي و بسط سه‌گانه‌اي خبر داده بودند.

رين جانسون، كارگردان «جنگ ستارگان: آخرين جداي» كه ماه آينده فيلم جنجالي «چاقو‌كشي» را روي پرده خواهد برد، هنوز هم قرار است سه‌گانه‌اي جديد از دنياي جنگ ستارگان را مجزا از بنيوف و وايس جلوي دوربين ببرد. سه‌گانه جانسون و سازندگان «بازي تاج و تخت» هر دو بر شخصيت‌هاي جديد تمركز دارند و به كلي از دنياي حماسه اسكاي‌واكر متفاوت هستند. كتلين كندي، مدير كمپاني «لوكاس‌فيلم» در بيانيه‌اي كه در ددلاين منتشر شده است، امكان بازگشت اين تيم دونفره را در تاريخي ديگر دور از ذهن دانسته است: «ديويد بنيوف و دان وايس قصه‌گوهاي محشري هستند. اميدواريم در آينده، زماني كه آنها توانايي فاصله گرفتن از برنامه زماني شلوغ‌شان داشتند، بازگردند و بر ساخت «جنگ ستارگان» تمركز كنند.» خبر كناره‌گيري بنيوف و وايس درست چند ساعت پس از اينكه اين كمپاني تريلر دوم و بلندتر نخستين سريال لايو اكشنش «The Mandalorian» را منتشر كرد، مخابره شد. وايس و بنيوف چند روز پيش در نشستي مطبوعاتي در فستيوال فيلم آستين در تگزاس درباره استراتژي خلاقه خود براي ساخت «بازي تاج‌وتخت» صحبت كردند، اما بعد از اينكه يكي از شركت‌كنندگان در اين نشست بحث‌هاي آنها را توييت كرد، بسياري از كاربران توييتر به انتقاد از اين دو سازنده پرداختند. با وجود اينكه فصل آخر «بازي تاج ‌و تخت» كه شامل شش قسمت مي‌شد و جايزه امي بهترين سريال درام را براي سازندگانش به ارمغان آورد، به دليل نويسندگي ضعيف اين فصل باعث نارضايتي بسياري از طرفدارانش شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون