• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4515 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

خبر

دستور جهانگيري به وزرا  براي ارتباط مستمر با شهروندان

اسحاق جهانگيري با ارسال بخشنامه‌اي به اعضاي هيات دولت و استانداران سراسر كشور به آنها دستور داد حداقل يك روز در ماه را براي ملاقات مردمي تعيين كنند. به گزارش ايسنا، با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري به اعضاي دولت مبني بر ارتباط نزديك با مردم براي آگاهي از مشكلات آنها و اهتمام در رفع مشكلات مذكور و در اجراي تكاليف دستگاه‌هاي دولتي بر اساس نظامنامه مديريت ارتباطات مردمي در بستر سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت (سامد)، معاون اول دستور داد اعضاي هيات دولت و استانداران حداقل يك روز در ماه را براي ملاقات مردمي تعيين و از طريق رسانه‌‌هاي گروهي اعلام كرده و گزارش اقدامات انجام شده براي حل و فصل مشكلات مردم را هر سه ماه يك‌بار به دفتر وي و مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست‌جمهوري ارايه كنند.

اعتراض معاونت حقوقي به ابطال مصوبه تعيين محل تجمعات

معاونت حقوقي رياست‌جمهوري به ابطال تصويب‌نامه هيات وزيران در خصوص تعيين محل‌هاي تشكيل اجتماعات و تحقق حق اعتراض مدني اعتراض كرد. به گزارش ايسنا، معاونت حقوقي رياست‌جمهوري اعلام كرد: در پي تصميم هيات عمومي ديوان عدالت اداري به ابطال مصوبه هيات وزيران كه محل‌هاي تشكيل اجتماعات و راهپيمايي‌ها را در تهران و ديگر شهرها مشخص مي‌كرد، معاونت حقوقي در چارچوب ماده (۹۱) قانون آيين دادرسي ديوان عدالت، به تصميم هيات عمومي ديوان اعتراض كرد.معاونت حقوقي با توجه به حصري نبودن محل‌هاي اعتراض و به تبع عدم مغايرت با اصل (۲۷) قانون اساسي و نيز ضرورت پوشش اجتماعات و اعتراضات تشكل‌هايي كه حزب نبوده و مشمول ماده (۱۰) قانون احزاب نمي‌شوند، مبناي ابطال مصوبه را موجه ندانست و با اعتراض به راي ابطال، از رييس محترم ديوان عدالت خواسته است كه براي ساماندهي مسائل مربوط به اجتماعات و راهپيمايي‌ها به ويژه تامين محل امن براي اعتراضات تشكل‌هاي مزبور، درخواست معاونت را پذيرفته و با طرح دوباره آن در هيات عمومي ديوان عدالت اداري، موجبات صدور حكم شايسته جهت تحقق حق اعتراض مدني مردم را فراهم كند.

رييس جهاد دانشگاهي انتخاب شد

شوراي عالي انقلاب فرهنگي عصر سه‌شنبه با حضور روساي قوا و اعضا، به رياست حسن روحاني رييس‌جمهوري تشكيل جلسه داد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري؛ در اين جلسه موضوع انتخاب مجدد حميد رضا طيبي به رياست جهاد دانشگاهي از سوي هيات امنا، مورد تاييد و تصويب شورا قرار گرفت و همچنين با راي اعضاي شورا آقايان علي‌اكبر ولايتي و حجت‌الاسلام محسن قمي به عنوان نمايندگان شورا در كميته تجديدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي انتخاب شدند. اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه ديروز همچنين در مورد موضوع فرصت‌ها و چالش‌هاي علم و فناوري در كشور و اموري كه توجه به آنها مي‌تواند معضلات علم و فناوري را برطرف كند، بحث و تبادل نظر كردند. رابطه بين صنعت و دانشگاه و همچنين ضرورت توجه به بحث تحقيق و توسعه در دانشگاه‌هاي كشور از جمله موضوعات مطرح در اين جلسه بود كه جمع‌بندي موضوعات به جلسه بعدي شورا موكول شد.

پيشنهاد تشكيل كارگروه ويژه براي بررسي وضعيت كارگران هفت‌تپه

سيدراضي نوري، در نشست علني روز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مطرح كرد: «يك ماه از اعتراض كارگران هفت‌تپه مي‌گذرد و آنها در اين شرايط سخت اقتصادي سه ماه است كه حقوق كارگري خود را دريافت نكرده‌اند و اين سربازان خط مقدم توليد با مشكلات فراواني روبه‌رو هستند.» به گزارش ايلنا؛ نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: «عدم دريافت سه ماه حقوق، كارگران هفت‌تپه را براي تمديد دفترچه بيمه و پرداخت اقساط وام‌هاي خود دچار مشكل كرده است.» او گفت: «در فصل حساس برداشت محصول نيشكر روبه‌رو شدن كارگران با اين مشكلات شرايط را نگران‌كننده مي‌كند و شهر شوش به خاطر اين اعتراضات تعطيل شده است. به دليل تعويق پرداخت سه ماه حقوق كارگران خواهان تشكيل كارگروه ويژه و اعزام اين كارگروه به منطقه براي پيگيري مشكلات آنها هستيم.» عضو كميسيون كشاورزي گفت: «تا كي بايد شاهد سكوت وزير كار و عدم انعكاس مشكلات كارگران نيشكر هفته‌تپه به هيات دولت باشيم، لازم است وزير كشور، وزير صمت و وزير جهاد كشاورزي به اين موضوع رسيدگي كنند.»

مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد بازداشت شد

وكيل مدافع عبدالرضا داوري از بازداشت موكلش خبر داد. مهدي مصطفي‌پور با بيان اينكه در حال حاضر از وضعيت موكلم خبر ندارم، گفت: «ماموران گفتند كه از تيم عمليات دادستاني تهران هستند. فردا از دادستاني موضوع را پيگيري مي‌كنيم كه آيا دادستاني دستور جلب او را داده است يا خير.» به گزارش ايسنا؛ او از اينكه آيا دستگيري موكلش مرتبط با كانال آمدنيوز يا موضوع ديگري بوده است يا خير اظهار بي‌اطلاعي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون