• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4515 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

توضيحات هاشمي درباره نتايج جلسه با معاون اول رييس‌ جمهور

رييس شوراي اسلامي شهر تهران نتايج جلسه با معاون اول رييس‌جمهور درخصوص تاثير افزايش نرخ سوخت بر حمل و نقل تهران را تشريح كرد. به گزارش ايسنا، محسن هاشمي پيش از آغاز صحن علني شوراي شهر تهران با اشاره به جلسه روز دوشنبه او با معاون اول رييس‌جمهور اظهار كرد: روز دوشنبه با حضور آقاي جمالي‌نژاد، معاون عمراني وزارت كشور جلسه‌اي را با آقاي جهانگيري برگزار كرديم كه جلسه خوبي بود. هاشمي با بيان اينكه افزايش نرخ سوخت تاثير مستقيمي بر حمل و نقل تهران دارد، اضافه كرد: اين موضوع را در جلسه با آقاي جهانگيري مطرح كرديم و به نظر مي‌رسد ايشان اهميت اين موضوع را متوجه شدند و تصميم بر اين شد كه هرچه سريع‌تر تصميم ويژه‌اي اتخاذ شود. رييس شوراي شهر تهران همچنين تاكيد كرد كه اگر اعتبارات تامين شود با توجه به وجود ١٠ كارخانه اتوبوس‌سازي و ۴ كارخانه واگن‌سازي تامين هر چه سريع‌تر اتوبوس و واگن امكان‌پذير خواهد بود.

او در تذكري به شهرداري اظهار كرد: طرح جامع و تفصيلي تهران و اسناد بعدي آن كه از تصويب آن طرح بيش از 12 سال گذشته هنوز به درستي اجرايي نشده است. هاشمي افزود: بحث تامين سرانه‌هاي خدماتي بر اساس استاندارد در تهران مدنظر قرار نگرفته و كمبودهايي به‌ ويژه در زمينه تاسيسات و تجهيزات داريم كه معضل سرويس بهداشتي از اين جمله مسائل است. رييس شوراي شهر تهران اظهار كرد: شهرداري بايد چند چشمه سرويس بهداشتي را تاكنون در پايتخت در نظر مي‌گرفته ولي محقق نشده هرچند كه موضوع در كميسيون ماده پنجم هم مطرح شده است. رييس شوراي شهر تهران همچنين گفت: نبايد از ديد جامعه و مديريت شهري موضوع سرويس بهداشتي دور بماند؛ چراكه جامعه به سمت سالمندي است و كمبود سرويس بهداشتي نوعي معضل به شمار مي‌رود. هاشمي خاطرنشان كرد: مراكز پسماند منطقه‌اي، آتش‌نشاني، اورژانس شهري و بهداري‌ها نيز از جمله موضوعات ديگر است كه بايد مساله تاسيسات و تجهيزات در آن مدنظر قرار گيرد. رييس شوراي شهر تهران با بيان اينكه امروز روز جهاني سرويس بهداشتي است، اظهار كرد: تاسيسات شهري در طرح تفصيلي پايتخت بايد پايش و لازم است كه بسته سرمايه‌گذاري تامين شود تا از بودجه مشاركت عمومي بتوانيم استفاده كنيم.

او در پايان با اشاره به اينكه به دليل تصويب كليات لايحه درآمد پايدار از مجلس تشكر مي‌كنم، گفت: كساني كه موضوع را پيگيري كرده‌اند اعم از نمايندگان مجلس و شوراي عالي استان‌ها اقدام موثري انجام داده و اين مساله حاصل زيادي براي مديريت شهري دارد.

هاشمي گفت: اميدواريم به زودي مراحل آخر اين لايحه نيز به تصويب برسد و شاهد درآمد پايدار براي شهرداري باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون