• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4519 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۴ آذر

ايوانكوويچ، آلترناتيو اول فوتبال ايران

پرسپوليس هم برانكو را مي‌خواهد

پرسپوليس در هفته يازدهم ليگ برتر چهارمين شكستش را تجربه كرد تا اين تيم با وجود عملكرد خوبي كه دارد، در آستانه يك بحران جدي قرار بگيرد. هواداران كم‌تعداد پرسپوليس روز جمعه روي سكوهاي ورزشگاه نام برانكو ايوانكوويچ را فرياد كشيدند و اكنون اخباري به دست رسيده كه حاكي از مذاكرات اوليه محمدحسن انصاري‌فرد با برانكو براي بازگشت مرد كروات روي نيمكت پرسپوليس است. البته شنيده شده وزارت ورزش مانع ادامه مذاكرات پرسپوليس با برانكو شده و دليل اين امر هم اولويت تيم ملي نسبت به پرسپوليس است. تيم ملي ايران با ويلموتس دچار مشكل شده و به دلايل گوناگوني مرد بلژيكي و فدراسيون فوتبال تمايلي به ادامه همكاري با يكديگر ندارند و همه‌چيز مهياست تا اين پايان همكاري به زودي اعلام شود. گزينه اول فدراسيون فوتبال براي جايگزيني ويلموتس، برانكو ايوانكوويچ است. برانكو پيش‌تر موفق شده تيم ملي را به جام جهاني برساند، با پرسپوليس در ليگ برتر هت‌تريك كرده و اين تيم را به فينال آسيا رسانده و رزومه بسيار درخشاني در ايران دارد.

اگر برانكو قبول كند به تيم ملي ايران برگردد، ريسك بزرگي كرده و با توجه به اينكه بين طيف گسترده‌اي از هواداران تيم ملي نه‌تنها محبوب نيست، بلكه منفور هم هست؛ آينده خوشي در صورت نتيجه نگرفتن در انتظارش نيست. اولين شكست او مساوي با فرود آمدن تيغ سنگين اعتراضات بر پيكرش مي‌شود. هرچند او به هيچ‌وجه بي‌ميل نيست كه مربي تيم ملي ايران بشود، اما پيشنهاد پرسپوليس اگر از نظر مالي او را اقناع كند، به نظر گزينه‌ منطقي‌تري مي‌آيد. او محبوب هواداران است و حتي با وجود شيوه نه‌چندان مناسب جدايي‌اش از اين تيم، همچنان بين گزينه‌هاي جانشيني كالدرون از همه با اختلاف محبوب‌تر است. اما حضور در تيم ملي ايران به او فرصت دوباره حضور در ويترين جام جهاني را مي‌دهد. حضور در جام جهاني فوتبال آرزوي هر سرمربي در دنياست و برانكو حتي در دوران حضورش در پرسپوليس هم پالس‌هايي به فدراسيون ارسال كرده بود كه نشان از تمايلش به نشستن روي نيمكت تيم ملي بود. يكي از دلايل اصلي درگيري بين كي‌روش و برانكو هم همين موضوع بود و سرمربي پرتغالي از اينكه يك مربي باشگاهي به دنبال نشستن روي صندلي او باشد خشنود نبود.

بايد ديد سرانجام اين شايعات چه مي‌شود. پرسپوليس در بازي‌هاي آينده كار چندان سختي ندارد و احتمالا كالدرون در پستش ابقا شود اما تيم ملي به زودي تكليفش روشن مي‌شود و پايان مذاكرات ويلموتس و فدراسيون نزديك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون