• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4531 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

پيدا و پنهان

جهرمي: عقبه مافياي فيلترشكن با عقبه مافياي ارزش افزوده يكي است

«ايلنا» به نقل از محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نوشت: ساختارهاي امنيت سايبري و مراكز آپا بايد به نفع مردم كار كرده و مردم بايد احساس كنند كه يكجايي حواسش به امنيت‌شان هست و در فضاي مجازي بي‌پناه نيستند. او با اشاره به گزارش اخير مركز ماهر گفت: بيش از 1700 اپليكيشن باج‌افزار با تعداد نصب بالا كشف‌ شده كه بيشترين اين اپليكيشن‌ها مربوط به فيلترشكن‌هاست. وقتي دقيق نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم يك مافيايي، فيلترشكن درست مي‌كند و عقبه همان مافيا با عقبه مافياي ارزش ‌افزوده يكي است. شك نكنيد سايت‌هاي قمار را هم همين جريان راه انداخته‌اند. وقتي كه پاي صحبت همين افراد مي‌نشينيم، مي‌گويند بزرگ‌ترين مشكل كنوني كشور اينترنت و فضاي مجازي است و بايد با آن مقابله كرد. تمام زندگي مردم را مي‌خواهند به هم بزنند تا كاسبي خود را به راه بيندازند.

 

دلال‌ها در سيستان و بلوچستان بنزين را ليتري 12 هزار تومان مي‌فروشند

«اعتماد آنلاين» در يك گزارش ميداني از شرايط برخي شهرهاي سيستان و بلوچستان پس از افزايش نرخ بنزين نوشت: بنزين زندگي را از مرزنشينان گرفته است؛ بلوچستان به دليل موقعيت مرزي و جغرافيايي‌اش بيشترين آسيب را از افزايش قيمت بنزين ديده؛ محلي‌ها مي‌گويند هزينه‌هاي رفت‌وآمدشان بعد از گراني بنزين سه برابر شده است. از سوي ديگر در كل اين استان فقط يك جايگاه سي‌ان‌جي وجود دارد كه آن هم مدام با مشكلات فني دست‌وپنجه نرم مي‌كند. مساله مهم ديگر پمپ بنزين‌هايي است كه هيچ‌كدام‌شان كارت سوخت در اختيار ندارند. گفته مي‌شود دلالان، درست بيخ گوش پمپ بنزين‌ها، بنزيني را كه سه هزار تومان خريده‌اند پنج تا 12 هزار تومان به مردم مي‌فروشند.

 

فشارهاي مالياتي در راه است

عدنان موسي‌پور، رييس اتاق بازرگاني ايران و قطر گفت: دولت تمركز خود را روي ماليات بيشتر كرده و جامعه نيز بايد اين واقعيت تلخ يا شيرين را بپذيرد كه فشارهاي مالياتي در راه است و نبايد از اقداماتي مانند افزايش قيمت بنزين يا افزايش درآمدهاي مالياتي تعجب كرد. اين فعال اقتصادي با بيان اينكه شرايط براي صادرات نيز بسيار سخت شده است، گفت: به لحاظ محدوديت‌هاي ناشي از تحريم و نيز فشارهاي داخلي صادركنندگان در شرايط خوبي نيستند و به جاي اينكه به فكر بازاريابي يا كيفيت محصول باشند، به جبران تعهدات ارزي و هزينه‌هاي داخلي مشغول شده‌اند.

 

مصرف بنزين چقدر كاهش يافت؟

امير وكيل‌زاده، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از كاهش ۲۲ ميليون ليتري مصرف بنزين كشور با اجراي طرح مديريت مصرف سوخت در روزهاي پاياني آبان ماه سال جاري خبر داد. او افزود: با اجراي طرح مديريت مصرف سوخت در كشور، مصرف روزانه بنزين كشور از ميانگين روزانه نزديك به ۹۹ ميليون ليتر به حدود ۷۷ ميليون ليتر در روز رسيده كه اين رقم حاكي از صرفه‌جويي ۲۲ ميليون ليتري در مصرف روزانه بنزين كشور است. وي مصرف روزانه بنزين كشور از ابتداي آبان ماه سال جاري تا پايان روز پنجشنبه، ۲۳ آبان ماه سال جاري (يك روز قبل از اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين) را به‌طور ميانگين ۹۸ ميليون و ۷۰۰ هزار ليتر در روز اعلام كرد و افزود: اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته (يكم تا بيست و سوم آبان ماه سال ۹۷) به‌طور ميانگين ۸۹ ميليون ليتر در روز بوده است. مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران تاكيد كرد: متوسط مصرف روزانه بنزين كشور از روز ۲۴ آبان ماه سال جاري تا پايان روز جمعه، ۱۵ آذرماه سال جاري (پس از اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين) به ۷۶ ميليون و ۶۰۰ هزار ليتر در روز رسيده كه اين رقم معادل روزانه ۲۲ ميليون و ۱۰۰ هزار ليتر كمتر از ۲۳ روز ابتدايي آبان ماه سال جاري بوده است.

 

حمل‌ونقل در صدر تخلفات بعد از اصلاح نرخ بنزين

يدالله صادقي، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از افزايش دو تا سه درصدي تخلفات بعد از اصلاح نرخ بنزين در سطح بازار خبر داد و گفت كه بيشترين تخلفات كشف شده در بخش حمل و نقل بوده است. صادقي اضافه كرد: از روز ۲۷ آبان ماه تا چهاردهم آذر در استان تهران مجموعا ۳۲ هزار و ۶۷۸ مورد بازرسي بر كالاهاي اولويت‌دار انجام شده است. وي همچنين از تشكيل چهار هزار و ۶۹۹ پرونده تخلف به ارزش ۹۰ ميليارد و ۹۰۹ ميليون ريال خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون