• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4531 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

از آخرين تصميمات مديران شهري چه خبر؟

تذكر عضو شوراي شهر

درباره انتشار بوي نامطبوع در تهران

با انتشار دوباره بوي نامطبوع در فضاي پايتخت، رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران در جلسه ديروز شورا به شهرداري تهران در مورد لزوم ايجاد سيستم پايش بو در پايتخت تذكر داد. آرش حسيني‌ميلاني در اين تذكر با انتقاد از واكنش كند شهرداري براي شناسايي منشأ بوي نامطبوع پايتخت گفت: سال گذشته مقرر شده بود، تجهيزات لازم براي پايش بو خريداري شود. با عنايت به نگراني‌هاي شهروندان به شهرداري تهران تذكر مي‌دهم در اسرع وقت منابع لازم براي تجهيز مديريت شهري كه به سيستم پايش بو اختصاص يافته و ساماندهي لازم جهت پايش سريع فراهم شود.

 

بخشي از فروش شهروند براي كودكان سرطاني

با موافقت شهردار تهران و با عقد تفاهمنامه‌اي، بخشي از فروش فروشگاه‌هاي شهروند براي درمان كودكان سرطاني اختصاص پيدا خواهد كرد.

 

تعيين تكليف توزيع درآمدهاي جرايم رانندگي

بعد از چالش‌هاي بسيار در مورد سهم شهرداري‌ها از جرايم راهنمايي و رانندگي و نحوه توزيع آنها ديروز نمايندگان مجلس در مصوبه‌اي مقرر كردند كه درآمدهاي حاصل از جرايم رانندگي در هر استان به شهرداري‌ها و دهياري‌هاي همان استان تعلق گيرد.به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه بررسي جزييات لايحه درآمد پايدار و هزينه شهرداري‌ها و دهياري‌ها در جلسه يكشنبه، ماده ۷ اين لايحه را با ۱۳۹ راي موافق، ۸ راي مخالف و ۳ راي ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماينده حاضر در مجلس تصويب كردند.

بر اين اساس خزانه‌داري كل كشور موظف است، سهم شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور از محل ماده ۲۳ قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي مصوب ۸/۱۲/۱۳۸۹ با اصلاحات و الحاقات بعدي را هر ماه به حساب تمركز وجه وزارت كشور(سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور) نزد خزانه‌داري كل كشور واريز كرده و سهم ساير ذي‌نفعان را به حساب درآمد عمومي واريز كند.همچنين بر مبناي اين مصوبه، وزارت كشور موظف است جرايم وصولي هر استان را ميان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي همان استان و براساس شاخص جمعيت توزيع و حداكثر تا ۱۵ ماه بعد به حساب ‌آنها واريز كند.

 

دفاع هاشمي از تغييرات پي‌ در پي مديران

رييس شوراي اسلامي شهر تهران در مقام دفاع از تغييرات پي در پي مديران در شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران ۸۰۰ مدير دارد و هميشه نياز به تغيير وجود دارد.به گزارش مهر، محسن هاشمي در حاشيه جلسه شوراي شهر تهران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در خصوص جزييات جلسه هم‌انديشي صبح اعضاي شورا با شهردار و موضوع انتصابات در شهرداري گفت: در جلسه بحث انتصابات و حمل نقل ريلي و همگاني مطرح شد. اين بحث مطرح شد كه به سمت اتوبوس برقي برويم يا تراموا كه به‌ طور جدي در اين خصوص بحث و بررسي شد و مسيرهاي پيشنهادي براي تراموا، مسير خيابان وليعصر از تجريش تا راه‌آهن و خيابان امام خميني و دور بازار بود.

هاشمي در مورد احتمال ادامه تغييرات مديران در شهرداري تهران كه با حاشيه‌هايي براي شهرداري تهران همراه بوده نيز گفت: پيشنهاداتي در مورد تغييرات مديريتي مطرح شده اما قطعي نيست، در خصوص تغييرات در معاونت مالي و اقتصادي صحبتي نشد.او در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه چرا شهردار تهران بعد از يك ‌سال همچنان در حال انتصاب مديران جديد است با دفاع از اين اقدام پيروز حناچي گفت: شهرداري نزديك به ۸۰۰ مدير دارد كه اين ۸۰۰ مدير به دلايل مختلف از جمله بازنشستگي و غيره ممكن است، تغيير كنند بنابراين هميشه نياز به تغيير در شهرداري است.

 

مرگ روزانه ۱۵ نفر بر اثر آلودگي هوا

آلودگي هوا باعث شد تا روز گذشته يكي از اعضاي شورا به انتقاد از وضعيت موجود بپردازد و فوت 15 نفر به خاطر عوارض ناشي از آلودگي هوا در پايتخت را ناشي از ماشيني بودن شهر تهران بداند. شهربانو اماني در نطق پيش از دستور خود در صحن شورا با ذكر اينكه تهران برخلاف شعارهايي كه داده مي‌شود، شهري براي همه «نيست»، گفت: هر چند مدت زيادي از انتخاب شهردار حناچي نمي‌گذرد ولي لحظه لحظه اين ايام را بايد غنيمت شمرد و در جهت ساختن شهري متناسب با وضعيت زندگي عموم شهروندان اعم از سالمندان، معلولين و ايجاد جايگاهي با نشاط براي كودكان قدم برداشت.اماني ادامه داد: حقيقت اين است كه در پس اين شعار زيبا، شهر ما حال خوبي ندارد. نفس تهران به شماره افتاده است.اماني با تاكيد بر اينكه تهران هنوز فاصله زيادي دارد تا شهري براي همه باشد، ادامه داد: شهري براي همه نيست. طي يك ماه گذشته روزهايي را سپري كرديم كه هواي شهر براي مردمانش ناسالم بود.او تصريح كرد: تهران شهري براي همه نيست، چون به صورت ميانگين روزي ۱۵ نفر در اثر آلودگي هوا جان مي‌سپارند. تهران شهر ماشين‌هاست، تهران شهر پاركينگ ماشين‌هاست، تهران شهر افراد پياده هم نيست چه برسد به شهروند معلول و سالمند و كودك. متاسفانه عزم و اراده جدي براي حل اين مسائل در ميان مسوولان و نهاهاي مرتبط ديده نمي‌شود.اين عضو شورا سپس به بيان راهكارهايي براي عملياتي كردن شعارهاي شهرداري پرداخت و گفت: گاهي اوقات براي حل مشكلات، نيازي به فرياد و صرف هزينه‌هاي هنگفت و بودجه‌هاي كلان نيست، تنها كافي است كمي بايستيد، مردم خودشان عبور مي‌كنند. اين سوءمديريت تنها به اشتباهات محدود نمي‌شود، عده‌اي پا را فراتر گذاشته و خواسته يا ناخواسته به حقوق شهروندان دست‌اندازي كرده‌اند. امروز بسياري از نهادها و سازمان‌ها به صورت كاملا غيرقانوني، فضاهاي عمومي شهر را تصرف كرده‌اند. براي آنكه تهران شهري براي همه شود بايد اول از خودمان شروع كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون