• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4531 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

سازمان پزشكي قانوني:

عابران تهراني بيشتر در تصادفات رانندگي جان داده‌اند

سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: در هفت ماهه سال جاري ۲ هزار و ۱۸۱ عابر پياده در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه اين رقم حدود يك‌پنجم (۱۹.۸ درصد) كل تلفات تصادفات اين مدت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، آمار عابران فوت شده در حوادث رانندگي هفت ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (۲۱۲۰ نفر) ۲.۱ درصد افزايش داشته است.

 

بيشترين عابر كشته شده در تهران

در هفت ماهه امسال سه‌چهارم عابران متوفي در تصادفات مرد و يك‌چهارم زن بوده‌اند. همچنين استان‌هاي تهران با ۳۱۷، خراسان رضوي با ۱۷۱ و فارس با ۱۴۹ نفر بيشترين تعداد عابران متوفي را داشته‌اند.

بيشترين سهم تلفات عابران پياده نسبت به كل تلفات تصادفات، به ترتيب مربوط به استان‌هاي تهران با ۳۸.۶ درصد، مازندران با ۳۵.۴ درصد و گيلان با ۳۲.۷ درصد بوده است؛ به بيان ديگر در اين سه استان عابران پياده بالاترين سهم را نسبت به كل تلفات تصادفات استان داشته‌اند.در هفت ماهه امسال بيش از نيمي از عابران پياده در راه‌هاي درون شهري (۵۴.۳ درصد) جان باخته‌اند. ۳۷.۷ درصد نيز در جاده‌هاي برون شهري، ۶.۶ درصد در راه‌هاي روستايي و ۱.۴ درصد در ساير راه‌ها كشته شده‌اند.

 

بيش از ۴۰ درصد عابران كشته شده

بالاي ۶۰ سال دارند

از لحاظ سني، ۴۳.۱ درصد عابران پياده كشته شده در تصادفات هفت ماهه امسال در رده سني۶۰ سال به بالا و ۱۵.۵ درصد نيز ۱۷ سال و كمتر بوده‌اند. همچنين ۱۸.۶ درصد از اين افراد ۳۹-۱۸ سال و ۲۲.۷ درصد ۵۹-۴۰ سال سن داشته‌اند.

 

برخورد با خودروي سواري دليل عمده مرگ عابران

برخورد با خودروهاي سواري با ۶۳.۸ درصد عمده‌ترين علت مرگ عابران پياده در تصادفات بوده است و پس از آن برخورد با وانت‌بار با ۱۱درصد، موتوسيكلت با ۹.۱ درصد، كاميون و تريلي با ۶.۳ درصد و برخورد با اتوبوس و ميني‌بوس با ۳ درصد موجب از دست دادن جان عابران پياده شده است. ساير وسايل نقليه مانند وسايل كشاورزي درصدهاي كمتري را در اين زمينه به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون