• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4532 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ آذر

خبر

تاثير منفي مافياي كمك آموزشي بر آموزش و پرورش

محمود عباسي، معاون وزير دادگستري و دبير مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك گفت: توليت آموزش و پرورش براي كودكان و نوجوانان با وزارت آموزش و پرورش است، اما به نظر مي‌رسد قدرت مافياي كمك آموزشي در كشور، برنامه‌هاي آموزش و پرورش و مدارس را تحت الشعاع خود قرار داده است. به گزارش ايرنا، عباسي بازماندگي از تحصيل را چالش بزرگ همه استان‌ها برشمرد و گفت: در برخي استان‌هاي محروم از جمله سيستان و بلوچستان وضع آموزش و فقر بسيار اسف‌بار است و حتي در برخي از استان‌هاي تقريبا برخوردار مانند استان گلستان نيز با چالش جدي بازماندگي از تحصيل مواجه هستيم.

كشف بيش از 16 تن مواد مخدر
در پايتخت

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از كشف 16هزار و 734 كيلوگرم مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاكنون در پايتخت خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده گفت: «سال گذشته در هدف‌گذاري‌هايي كه براي پليس مبارزه با مواد مخدر داشتيم بنا شد تا ميزان كشفيات ما 20 درصد افزايش پيدا كند كه از ابتداي امسال تاكنون 16 هزار و 734 كيلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهر تهران و محورهاي منتهي به تهران كشف و ضبط شده است. در اين مدت همچنين 50 باند منهدم شده و در جريان آن 387 قاچاقچي حرفه‌اي و سابقه‌دار نيز كه برخي از آنها به صورت شبكه‌اي كار مي‌كردند، شناسايي و دستگير شدند.»

نامه محرمانه به حناچي
در مورد «بام‌لند»

افشين حبيب‌زاده، معاون نظارت شوراي شهر تهران از ارسال نامه محرمانه به شهردار تهران در مورد وضعيت بام‌لند خبر داد. حبيب‌زاده گفت: كارشناسان اين قرارداد را به لحاظ حقوقي و همچنين سطح و سطوحي كه در قرارداد آمده با آن چيزي كه اجرايي شده را احصا كردند، در مورد شرايطي كه امروز اين پروژه دارد و آيا اينكه قرارداد نياز به اصلاح دارد يا نه؟ يك اظهارنظر حقوقي شده و كارشناسان اين مسائل را بررسي كردند. اين نامه به صورت محرمانه براي شهردار ارسال شده و از حناچي درخواست كرديم كه اين موضوع را بررسي كند، اما هنوز پاسخي به اين نامه داده نشده و مسوولان امر عنوان كردند كه در حال بررسي هستند. پيش از اين نيز بهاره آروين، رييس كميته شفافيت شوراي شهر تهران اعلام كرده بود: متاسفانه واگذاري مجموعه «بام‌لند» نيز به گونه‌اي بود كه آگهي مزايده اين مجموعه به عنوان يكي از مهم‌ترين معاملات شهرداري تهران در سال‌هاي گذشته در يك هفته‌نامه دست چندمي منتشر شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون