• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4535 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر

مردم مشكلات موجود را از چشم نمايندگان مي‌بينند

شايد «انتخابات دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي» يكي از گزاره‌هاي تاثيرپذير از اعتراض‌هاي آبان 98 باشد. با اين حال تجربه ثابت كرده است كه ميزان مشاركت مردم در هر انتخابات معمولا در چند هفته منتهي به آن مشخص مي‌شود. مسعود رضايي، نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاين» معتقد است كه «با توجه به مشكلات اقتصادي و سياسي و اعتراضاتي كه نسبت به اين اوضاع و احوال در كشور وجود دارد، بايد تلاش كرد تا انگيزه لازم براي مشاركت مردم در انتخابات ايجاد شود.» رضايي گفته «مردمي كه در انتخابات مجلس دهم و رياست‌جمهوري دوازدهم شركت كردند، اميد و آرزوهايي داشتند كه براي تحقق آن انتظارات در انتخابات شركت كردند اما متاسفانه به دلايل مختلف مطالبات مردم برآورده نشد.» با اين حال به گفته رضايي پس از نزديك شدن به پايان كار مجلس دهم و گذشت بيش از نيمي از عمر دولت دوازدهم مردم احساس مي‌كنند تغييري در بهبود اوضاع جامعه رخ نداده و فضاي كشور از نظر اقتصادي دچار پيچيدگي‌هاي بيشتري شده است. البته اين نماينده عضو كميسيون اجتماعي مجلس بخش اعظمي از عدم موفقيت نمايندگان اميد را متاثر از فضايي مي‌داند كه در آن حضور دارند؛ يعني فضايي كه نمايندگان در آن قرار گرفته‌اند فضايي نيست كه انتظارات جامعه اصلاح‌طلب را محقق كند.

او معتقد است كه رد صلاحيت‌هاي گسترده از سوي شوراي نگهبان نيز باعث شد كه هنگام بستن ليست انتخاباتي در سال 94 تعداد اصلاح‌طلبان به اندازه‌اي نباشد كه بتواند ليست اصلاح‌طلب را تكميل كند و چون انتظارات و توقعات مردم از انتخابات برآورده نشده است، جامعه عقب‌گرد داشته و مردم مي‌گويند سران اصلاحات نتوانسته‌اند افراد مناسبي را به مجلس بفرستند و آنها را متهم به كم‌كاري مي‌كنند.

اين نماينده مجلس همچنين گفت: «مدام مشكلات موجود را صرفا از چشم نمايندگان مجلس مي‌بينند، بنابراين چون معترضند از انتخابات رويگردان شده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون