• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4535 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر

محمدرضا ظفرقندي، دبيركل انجمن اسلامي جامعه پزشكان:

اصلاحات جزيي، دايمي نيست؛ راه‌حل اصلاحات اساسي است

اين روزها كشور حال و روز خوبي ندارد، علائم حياتي و باثباتي مشاهده نمي‌شود و درمان ضروري نياز است. ريشه اين بيماري در كيفيت حكمراني و اصرار بر مسير پر‌تكرار اشتباه و عدم پذيرش تغييرات اساسي و نشنيدن فرياد ناصحان، دلسوزان و مظلومان است.

رشد فزاينده بي‌اعتمادي و پاسخگو نبودن بخش‌هاي عمده حكومت ظرفيت اصلاحات را به‌ شدت كاهش داده و همچنين سياست خارجي پرتنش هم مزيد بر علت‌ها شده است.

گستره جغرافيايي اعتراض‌هاي اخير نشان‌دهنده فقر، فساد و تبعيض بود و نسبت دادن همه آن به خارج كشور حكايت سر در برف بردن است.

گسست بين جوانان و مسوولان تاكنون پس از انقلاب تا به اين حد نبوده، امروز تعامل كاهش‌ يافته است و جوانان و حاكمان اساسا حرف يكديگر را نمي‌فهمند. امروز بسياري از جوانان نابغه از كشور خارج مي‌شوند.

براي برون‌رفت از اين شرايط راهي جز اصلاحات اساسي باقي نمانده است. اصلاحات جزيي و موردي شايد خوب باشد، اما راه درمان دايمي نيست.

امروز مجلس بايد نماد ايستادگي و فراگيري همه تفكرات ملت باشد، اما نظارت‌هاي سليقه‌اي باعث شده ‌جز موارد نادر چيزي از مجلس نديديم.

دخالت در امر قانونگذاري باعث افول و تهديد شأن مجلس شده است.

اگر امكان حضور همه تفكرات مختلف در مجلس فراهم نباشد، دليلي ندارد در انتخابات باشيم. شرايط تحريم از يك سو و بحران‌سازي افراطيون داخلي ما را بر آن مي‌دارد در كنار جريان‌هاي اصلاح‌طلب باشيم تا به آينده فكر كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون