• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4535 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر

خبر

دستگيري 4 فعال سلطنت‌طلب توسط اطلاعات سپاه

۴ نفر از اعضاي شبكه فعال سلطنت‌طلب استان اصفهان با اقدام اطلاعاتي و عملياتي پاسداران سازمان اطلاعات سپاه استان دستگير شدند. به گزارش ايسنا، روز گذشته با اقدام اطلاعاتي و عملياتي پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، ۴ نفر از اعضاي شبكه فعال سلطنت‌طلب استان و اعضاي شبكه مبارز وطن اصفهان دستگير شدند. اين افراد روز گذشته حين برگزاري جلسه با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل يكي از اعضا حضور داشتند كه با حضور به موقع ماموران اين طرح ناكام مانده و همه افراد در محل دستگير شدند. همچنين در بازرسي از منزل مذكور تعدادي شب‌نامه، پرچم شير و خورشيد، ابزار شعارنويسي و شيشه‌هاي بمب‌هاي آتش‌زا كشف شد.

 

بودجه امسال كسري 100 هزار ميلياردي دارد

عضو هيات‌رييسه مجلس با بيان اينكه بودجه 99 داراي 100 هزار ميليارد تومان كسري است، گفت: بيش از دوسوم بودجه 99 به شركت‌هاي دولتي تخصيص يافته، در حالي كه سهم آنها در بخش درآمدهاي مالياتي دولت 3.5 درصد است. به گزارش اعتمادآنلاين، علي‌اصغر يوسف‌نژاد، عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقاط ضعف بودجه سال 99 بيان كرد: ما در بودجه 99 شاهد يك كسري فاحش هستيم كه حدود صد هزار ميليارد تومان را شامل مي‌شود. از اين گذشته ما بيش‌برآورد درآمدهاي مالياتي و نفتي را در اين لايحه داريم. وي افزود: در اين بودجه درآمدهاي مالياتي و درآمدهاي نفتي بيش از آنچه حتي در روند 2، 3 سال گذشته و وضع موجود داشته‌ايم، آورده شده و درآمدهاي اين دو بخش بيش از حد نشان داده شده است. عضو هيات رييسه مجلس اظهار داشت: همچنين در بودجه 99 كاهش هزينه‌هاي رفاهي حمايتي را مي‌بينيم و به جاي اينكه هزينه‌هاي رفاهي حمايتي با توجه به شرايط خاص موجود افزايش پيدا كند، كاهش نيز داشته و از 14 ميليارد دلار در بودجه 98 به حدود 10 ميليارد دلار رسيده است.

نام‌نويسي ۵۵ نفر به ازاي هر كرسي مجلس

سخنگوي ستاد انتخابات كشور گفت: به ازاي هر كرسي مجلس شوراي اسلامي, ۵۵ نفر نام‌نويسي كردند كه استان‌هاي البرز و تهران بيشترين نسبت و استان‌هاي هرمزگان و كهگيلويه و بويراحمد، كمترين نسبت را دارند. به گزارش ايسنا، سيد اسماعيل موسوي با حضور در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري پنجشنبه شب شبكه دو سيما با اشاره به اينكه يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان رهبري، نخستين انتخابات پس از صدور بيانيه گام دوم انقلاب از سوي مقام معظم رهبري است، افزود: «ستاد انتخابات كشور را از ارديبهشت امسال، تشكيل و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي برگزاري آن را انجام داديم و از دهم آذر نام‌نويسي از داوطلبان را آغاز كرديم.» وي با اشاره به اينكه نام‌نويسي از داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در ۱۶ آذر پايان يافت، ادامه داد: «از ۲۰۸ حوزه ۲۹۰ نماينده به مجلس شوراي اسلامي راه خواهند يافت.» موسوي با بيان اينكه ۱۶ هزار و ۱۵۱ نفر براي نام‌نويسي به ستاد انتخابات وزارت كشور و فرمانداري‌ها مراجعه كردند، اضافه كرد: «از اين تعداد، نام‌نويسي ۱۶ هزار و ۲۴ نفر، نهايي و نام‌نويسي ۱۲۸ نفر به علت نقص مدارك و علت‌هاي ديگر نهايي نشد.» او افزود: «اين رقم حدود ۳۲ درصد نسبت به دوره گذشته افزايش دارد.»

 

قطع اينترنت باعث بي‌اعتمادي «برندها» شد

سخنگوي فراكسيون زيست بوم نوآوري و فناوري مجلس شوراي اسلامي گفت كه با قطع شدن اينترنت اتفاقاتي همچون بي‌اعتمادي برندها براي كار در ايران رخ داد. سيده حميده زرآبادي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه «قطعي اينترنت خسارات غيرقابل محاسبه و غيرقابل جبراني به دنبال داشت»، توضيح داد: با قطع شدن اينترنت يك‌سري نتوانستند تعهدات خود را به دليل عدم برقراري ارتباط انجام دهند كه اين باعث خسارات جبران‌ناپذيري شد. وي برخي از اين خسارات را غيرقابل محاسبه خواند و افزود: نمونه اين خسارات مهاجرت در حوزه «ICT» و بي‌اعتمادي و از دست دادن برندهاست. در حوزه «ICT» امنيتي وجود داشت كه به دليل آن نخبگان و جوانان با سرمايه اندك كسب‌وكاري ايجاد كرده بودند و از اين محل درآمد به دست مي‌آوردند، اما با قطع شدن اينترنت آن امنيت و اعتماد از دست رفت. اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: قطع شدن اينترنت مشكلاتي براي اساتيد و دانشجويان به وجود آورد. آنها مجبور بودند در مهلت زماني مقالات و كارهاي پژوهشي خود را به برخي دانشگاه‌ها و مراكز علمي خارجي ارسال كنند كه به دليل قطعي اينترنت از عهده اين كار بر نيامدند اينها به وجهه كشور آسيب زد. با توجه به اين اتفاقات طرح دوفوريتي تهيه شد تا هرگونه قطعي اينترنت بدون مجوز مجلس شوراي اسلامي ممنوع باشد.

 

توصيه كدخدايي به هيات‌هاي اجرايي انتخابات

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: اعضاي هيات‌هاي اجرايي بايد در بررسي سوابق و صلاحيت داوطلبان، دقت كافي داشته باشند، مبادا حق مردم و داوطلبان تضييع شود. به گزارش ايسنا، عباسعلي كدخدايي در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: فرآيند بررسي صلاحيت‌ها در هيات‌هاي اجرايي آغاز شده است. اعضاي هيات‌هاي اجرايي بايد در بررسي سوابق و صلاحيت داوطلبان دقت كافي داشته باشند، مبادا حق مردم و داوطلبان تضييع شود. شوراي نگهبان نيز بر اساس قانون و در فرصت مقرر به شكايات داوطلبان رسيدگي خواهد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون