• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4535 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر

بهزاد نبوي:

تحريم‌ها ميراث كل نظام است نه روحاني

بهزاد نبوي، كنشگر سياسي اصلاح‌طلب تحريم‌هاي تحميلي به كشور را حاصل همكاري تندروهاي داخلي و ترامپ مي‌داند. به گزارش نامه‌نيوز؛ بهزاد نبوي در پاسخ به سوالي در مورد مقايسه دوران احمدي‌نژاد و روحاني توضيح داد: «من مقايسه بين دوره آقاي احمدي‌نژاد و دوره آقاي روحاني را در دو سال آخر، مقايسه درستي نمي‌بينم؛ چرا كه آقاي احمدي‌نژاد داوطلبانه آن مواضع را اتخاذ كرد و به استقبال آن تحريم‌ها رفت و قطعنامه‌هاي شوراي امنيت را ورق‌پاره ناميد.» او ادامه داد: «بنابراين آقاي روحاني برعكس آقاي احمدي‌نژاد وارث شرايطي است كه خود در ايجاد آن نقشي نداشته است. او تلاش خود را هم كرده كه اين اتفاق نيفتد، ولي عوامل ديگري مانع از اين شدند كه آقاي روحاني در اين زمينه توفيق پيدا كند.»

نبوي عوامل عدم توفيق روحاني در اين شرايط را تشريح كرد و گفت: «در واقع تحريم‌هاي امروز آقاي روحاني بيش از آنكه محصول كار خود دولت و خواست او باشد، محصول كار تندروهاي داخلي با مشاركت و همراهي آقاي ترامپ از يك سال بعد از امضاي برجام بود. معتقدم تحريم‌ها، ميراث آقاي روحاني نيستند، ميراث كل نظام است و كل نظام اگر بخواهد اين ميراث براي بعدي‌ها نماند، بايد در اين زمينه اقدامي كند كه البته به نظرم چنين تصميمي ندارد.»

او افزود: «با اين اوصاف معتقدم الان وضعيتي كه پيش روي ما است، ميراث كل نظام است و نظام اگر مي‌خواهد در 1400 شرايط ديگري باشد، لازم است به آقاي روحاني اجازه دهد تا او براي حل مشكلات اقداماتي بكند.جمهوري اسلامي بايد سعي كند اين موقعيت خوبي را كه بعد خروج امريكا از برجام به دست آورده حفظ و تقويت كند تا در ميان‌مدت موفق به حل مشكلات ‌شود.»

نبوي در پايان گفت: «به هر حال اگر مي‌خواهيم مشكل حل شود و مديريت اجرايي كشور را با ميراث تحريم تحويل دولت بعدي ندهيم، نظام بايد همراهي و همكاري كند تا در همين دوره بشود يك كاري كرد. بالاخره قريب به دو سال تا پايان دولت آقاي روحاني زمان باقي است؛ تداوم وضعيت موجود در اين دو سال ضربه و فشار روي مملكت و مردم خواهد بود. لذا اگر نظام اعتقاد دارد بايد به گونه‌اي با ديپلماسي مشكل را حل كند، نه با قدرت نظامي، به نظر من خوب است كه از حالا اقدام كند. حتي مي‌توان براي آنكه به دولت و طيف‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب همسو با وي، امتيازي داده نشود، از نهادهاي ديگر استفاده شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون