• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4542 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

خبر

تاكيد دبير شوراي عالي امنيت ملي بر پاسخگويي مسوولان اهواز و كارون

علي شمخاني در بازديد از مناطق آب گرفته كوت عبدالله گفت:«كساني كه در خصوص اصلاح و نوسازي زير‌ساخت‌هاي شهرستان اهواز و كارون اقدام نكرد‌ه‌اند بايد پاسخگو باشند.» به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين بازديد تاكيد كرد كه «بايد زيرساخت‌هاي اين شهرستان به عنوان راهكاري زيربنايي و نه موقت كامل شود تا شاهد چنين حوادثي نباشيم».

 

اعضاي ستاد انتخابات حزب اعتماد ملي تعيين شدند

با حكم محمدجواد حق‌شناس، رييس ستاد انتخابات حزب اعتماد ملي، اعضاي اين ستاد مشخص شدند. بر اين اساس، اعظم سقطي به عنوان معاون پشتيباني، مهران فرجي به عنوان معاون روابط عمومي و رسانه، رضا اميدوارتجريشي به عنوان معاون امور مناطق و شهريار حسين‌بر به عنوان معاون تبليغات ستاد انتخابات حزب اعتماد ملي تعيين شدند. به گزارش ايلنا پيش از اين محمدعلي پوركريمي به عنوان قائم‌مقام اين ستاد منصوب شده بود.

 

بعضي نخواستند هزينه رد صلاحيت‌شان را به نظام تحميل كنند

محمدرضا خباز، نماينده ادوار مجلس گفت:«اينكه برخي از چهره‌ها حاضر نشدند در انتخابات حضور پيدا كنند شايد به اين دليل باشد كه يك بار رد صلاحيت شده بودند. از آنجا كه رد صلاحيت در دوره‌هاي گذشته به معني تكرار اين اتفاق در انتخابات آتي است، آنها نخواستند، هزينه رد صلاحيت‌شان را به نظام تحميل كنند.» به گزارش اعتمادآنلاين؛ او افزود: «درباره كساني كه به دلايل‌ شخصي در انتخابات شركت نكردند بايد گفت، عافيت‌طلبي با متعهد بودن به ارزش‌ها منافات دارد... بايد همه دست به دست هم بدهيم تا شايد در انتخابات شاهد رأي‌هاي بالايي باشيم.»

به رد صلاحيت‌ها اعتراض مي‌كنيم

در پي رد صلاحيت افراد شناخته شده جريان اصلاحات از جمله علي شكوري‌راد، آذر منصوري و عماد بهاور، احمد حكيمي‌پور دبيركل حزب حاما هم به علت آنچه جرايم مالي خوانده شد، صلاحيتش براي حضور در انتخابات يازدهم توسط هيات اجرايي احراز نشد. در پي اين موضوع پيام فيض، مسوول روابط عمومي و اطلاع‌رساني حزب اراده ملت درباره احراز نشدن صلاحيت حكيمي‌پور به ايلنا گفت:«در اولين روز از اعلام بررسي صلاحيت‌ها با توجه به اينكه فرمانداري‌ها اعلام كرده بودند فقط به افرادي كه رد صلاحيت شده‌اند پيامك يا نامه ارسال شده است، تصور كرديم آقاي حكيمي‌پور با توجه به دريافت نكردن هر نوع پيامي از سوي مراجع ذي‌ربط تاييد شده‌اند اما متاسفانه در روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه خبر آمد كه ايشان با توجه به ماده ۳۰ بند ۱۱ كه محكوميت جرايم مالي اختلاس و ارتشاست، رد صلاحيت شده‌ است.» او ادامه داد:«اين در حالي است كه پيش از ثبت‌نام بارها از مراجع چهارگانه قانوني استعلام گرفته شده بود و حتي آخرين بار هم كه انتخابات خانه احزاب بود، استعلام آقاي حكيمي‌پور بدون هيچ‌گونه محكوميتي پاسخ داده شد.» به گفته او، آقاي حكيمي‌پور در هيچ دادگاه و مرجع قضايي هيچ نوع محكوميتي ندارد. مراتب اعتراض خود را به اين تصميم كه فكر مي‌كنيم با دادن اطلاعات غلط بوده روز شنبه به مراجع قانوني همراه با استناد به مدارك لازم اعلام مي‌كنيم.

 

قاليباف از شوراي وحدت سهم‌خواهي نكرد

حميدرضا ترقي درباره سفر قاليباف به مشهد گفت: «آقاي قاليباف از وحدت اصولگرايان حمايت كردند و گفتند كه ما به نتيجه تصميم‌گيري وحدت احترام مي‌گذاريم و هيچ سهم‌خواهي از شوراي وحدت نداريم. پيشنهادات را ارايه مي‌كنيم تا در قالب فرآيند وحدت مورد بحث و بررسي قرار گيرد، نتيجه هر چه شد آن را مي‌پذيريم.» به گزارش ايسنا، اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي درباره احتمال تشتت آرا و ليست در مشهد همچنين توضيح داد: «همه تلاش ما اين است كه يك ليست داده شده و از تعدد ليست پرهيز شود. اميدواريم با مكانيسمي كه دنبال مي‌كنيم به اين جمع‌بندي برسيم و با وجود گروه‌هاي مختلف باز هم احتمال رسيدن به وحدت وجود دارد.»

 

اتفاقات اين روزها با دوران دفاع مقدس قابل ‌قياس نيست

امير سرلشكر موسوي، فرمانده كل ارتش در ديدار با جمعي از اعضاي هيات فرزندان شهداي اسلام شامل فرزندان شهداي شاخص ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت:«اگر كسي مي‌توانست براي نسل جديد ما به درستي تشريح كند كه كشور ما چه گردنه‌هاي خطرناك و حوادث سهمگيني را پشت سر گذاشته و چه كساني با چه شرايطي مملكت اسلامي‌مان را از گزند حوادث مصون داشته‌اند شايد امروز بسياري از مشكلات‌مان حل مي‌شد.» به گزارش ايسنا، فرمانده كل ارتش با بيان اينكه كشور ما حوادث سختي را گذرانده تا به وضعيت كنوني رسيده است، ادامه داد: «حوادث و اتفاقاتي كه اين روزها رخ مي‌دهد در مقايسه با دوران 8 سال دفاع مقدس قابل مقايسه نيست و وقتي آن دوران را در ذهن تداعي كنيم، متوجه ياري خداوند و كار بزرگ شهدا مي‌شويم و به اين مطلب مهم دست مي‌يابيم كه چقدر بدهكار شهدا هستيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون