• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4554 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

رييس‌جمهوري در منزل سردار سپهبد قاسم سليماني:

حق ملت ايران در انتقام خون سردار بجا و حتمي است

«خدا شما را حفظ كند، خدا به شما صبر بدهد، خدا جبران مي‌كند، خدا اين غم شما را، اين چيزي كه از دست داده‌ايد را جبران مي‌كند.» اين جملات بخشي از تسلاي حسن روحاني به دختران فرمانده سپاه قدس بود كه خبر شهادتش در عراق بامداد جمعه خاورميانه و جهان را در بهت فرو برد. اما دختران حاج قاسم سليماني در جريان ديدارشان با رييس‌جمهوري از او يك پرسش داشتند: «چگونه انتقام خون پدر را مي‌گيريد؟» و حسن روحاني به آنها پاسخ داد كه «همه انتقام خون پدرتان را مي‌گيرند، شما نگران نباشيد.» حسن روحاني، نيز از جمله مقامات عاليرتبه‌اي بود كه ديروز، چهاردهم دي‌ماه و يك روز پس از شهادت سپهبد قاسم سليماني راهي شهرك دقايقي شد تا در ديدار با اعضاي خانواده شهيد قاسم سليماني، شهادت فرمانده را به خانواده او تبريك و تسليت بگويد. روز جمعه نيز رهبر انقلاب به ديدار خانواده اين شهيد رفته و به آنها تسليت گفته ‌بودند.رييس‌جمهوري در جريان اين ديدار با اشاره به اينكه امروز نه تنها ملت ايران، بلكه همه مردم مسلمان و آزادي‌خواه جهان داغدار از دست دادن اين شهيد بزرگوار هستند، اذعان كرد: «با اينكه مردم ابعاد جهاد و فداكاري‌هاي او را مي‌شناسند اما بايد اقدامات و كارهاي عظيم او براي همگان روشن شود.»روحاني با بيان اينكه سليماني سرداري بود كه در اين ۳۸ سال هيچ‌گاه از مركب جهاد پياده نشد و تلاش و فداكاري او شبانه‌روزي بود، خاطرنشان كرد: «خدمات اين شهيد بزرگوار در راستاي تامين امنيت كشور و منطقه
به ويژه براي مردم عراق، سوريه، يمن، لبنان و افغانستان فراموش نشدني است.»رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه ياد و نام اين شهيد بزرگوار از دل‌ ملت ايران بيرون نمي‌رود و ماندگار خواهد ‌شد، گفت: «اين جنايتي كه امريكا مرتكب شد در تاريخ بزرگ‌ترين جنايت‌هاي فراموش نشدني آنان عليه ملت ايران باقي خواهد ‌ماند.»

 

امريكايي‌ها نفهميدند

چه خطاي بزرگي مرتكب شدند

روحاني تاكيد كرد: «امريكايي‌ها نفهميدند كه چه خطاي بزرگي را مرتكب شدند؛ آنها آثار اين اقدام جنايتكارانه را نه فقط امروز، بلكه در طول سال‌هاي آينده هم خواهند ديد.» رييس‌جمهوري ادامه داد: «بي‌ترديد امريكا امروز به مراتب در ميان مردم ايران و عراق منفورتر شده است.» روحاني با بيان اينكه جايگاه و مقام سردار سليماني چيزي جز شهادت آن هم به دست بزرگ‌ترين تروريست تاريخ نبود، گفت: «همه نيروهاي امريكايي با آماده‌باش كامل دست به دست هم دادند تا اين سرمايه بزرگ را از ما و ملت‌هاي مسلمان بگيرند.»

 

ايران و ده‌ها سليماني ديگر

رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه خداوند اين فقدان را جبران خواهد كرد، افزود: «جوانان عزيز ايران پيرو و عاشق راه سردار سليماني بوده و ان‌شاءالله ده‌ها سردار سليماني در اين كشور ساخته مي‌شوند.»

روحاني خاطرنشان كرد: «جاي خالي سردار سليماني به راحتي پر نمي‌شود، چراكه او نه تنها يك فرمانده جنگي و طراح عمليات‌هاي بزرگ بود بلكه يك سياستمدار و استراتژيست بي‌نظير و
با استعدادي بود.» رييس‌جمهوري ادامه داد: «شهيد سليماني همواره براي ملت‌هاي مظلوم و امنيت كشورهاي منطقه تلاش كرد و امروز همه مسلمانان و آزادگان جهان داغدار او هستند.»روحاني با اشاره به حضور شجاعانه سردار سليماني در مبارزه با تروريست‌هاي داعش و دفاع از حريم اهل بيت (ع) گفت: «جايگاه و اقدامات او براي تاريخ ما فراموش‌نشدني است و سردار سليماني جاودانه تاريخ ايران خواهد بود.»

رييس‌جمهوري حق ملت ايران در خونخواهي و انتقام خون سردار سليماني را حقي بجا و حتمي دانست و اظهار كرد: «انتقام خون شهيد سليماني آن روزي ستانده مي‌شود كه ببينيم با ادامه مجاهدت‌ها دست خبيث امريكا براي هميشه از منطقه كوتاه شده است.» روحاني با بيان اينكه بايد تلاش كنيم تا شرمنده خون شهيدان نباشيم، تاكيد كرد: «ملت ايران با بزرگواري و حضور پرشور خود در مراسم تشييع سردار شهيد حاج قاسم سليماني ارادت خود به راه شهيدان را به نمايش خواهند گذاشت.»

 

عصبانيت دشمنان از اقدامات سردار سليماني

رييس‌جمهوري افزود: «دشمنان ملت ايران از اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي سردار سليماني در مسير توسعه ثبات و امنيت منطقه بسيار عصباني بودند، چراكه با درايت او برنامه‌ريزي و توطئه دشمنان خيلي زود برملا مي‌شد و به همين دليل او را مظلومانه و با خباثت به شهادت رساندند.»سردار سپهبد حاج قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و همچنين ابومهدي المهندس معاون حشدالشعبي عراق و همراهان آنان سحرگاه جمعه در حمله تروريستي نيروهاي امريكا در بغداد به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

 

افزايش وحدت؛ بركت شهادت

روز جمعه علاوه بر رهبر معظم انقلاب، جمعي از كارگزاران نظام از جمله رييس قوه قضاييه نيز با خانواده اين شهيد ديدار كردند.

همچنين روز شنبه جز رييس‌جمهوري، سيد مقتدي صدر، محمدرضا عارف رييس فراكسيون اميد و محمود احمدي‌نژاد رييس دولت نهم و دهم، عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور، احمد جنتي دبير شوراي نگهبان و برخي از اعضا به ديدار خانواده سردار قاسم سليماني رفتند.

علي‌اكبر ناطق‌نوري نيز با حضور در مراسم بزرگداشت سردار شهيد قاسم سليماني در حوزه علميه امام حسن مجتبي‌ (ع) سخنراني كرد. ناطق‌نوري در اين سخنراني به بيان خاطره‌اي از سردار سليماني پرداخت. او روايت كرد كه «در برنامه‌اي ديدم كه سردار قاسم سليماني در مورد حاج احمد كاظمي صحبت مي‌كرد. او كه خود آنقدر با اخلاق و رشيد و بزرگمرد بود، ناخودآگاه ميان صحبتش گريه كرد و گفت حاج كاظم عشق من بود و من آرزو مي‌كردم كه لحظه‌اي با او بنشينم و در آخر صحبتش دعا كرد كه خدايا از تو مي‌خواهم كه مرا با او پيوند بزني و شهيدم كني.»حجت‌الاسلام ناطق‌نوري همچنين در اين سخنراني تاكيد كرد كه «قطعا بركات اين شهادت‌ها، افزايش وحدت ملت است. همدستي و هماهنگي كل ملت ايران و وحدت ايران و عراق، از آثار و بركات خون‌هاي ريخته شده اين شهيدان بزرگوار خواهد بود.»

 


سيدمقتدي صدر از جمله چهره‌هاي برجسته‌اي بود كه روز گذشته براي تسليت به منزل سپهبد قاسم سليماني رفت.

اين روحاني شيعه چهارمين فرزند سيد محمد صدر و از شناخته شده‌ترين اعضاي خاندان صدر است كه با جمهوري اسلامي در مواضع ضدامريكايي مشتركاتي داشته است.

آخرين بار تصويري از مقتدي صدر در كنار سردار سليماني در مراسم عزاداري عاشوراي حسيني در شهريور امسال ديده ‌شد. مقتدي صدر همراه با فرمانده سپاه قدس در حسينيه امام خميني (ره) حضور يافت و همراه با او كنار رهبر معظم انقلاب نشست.

سيد ابراهيم رييسي، رييس دستگاه قضا نيز از جمله مقاماتي بود كه جمعه شب با خانواده سردار شهيد قاسم سليماني ديدار كرد و به آنها تسليت گفت. غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه نيز ابراهيم رييسي را در اين ديدار همراهي مي‌كرد. رييس دستگاه قضا پيش از اين ديدار در پيام تسليت خود به مناسبت شهادت فرمانده سپاه قدس به دست امريكا تاكيد كرده‌ بود كه از هر قطره خون پاك قاسم سليماني و همرزمش ابومهدي المهندس، صدها قاسم سليماني در منطقه و جهان خواهد روييد تا خواب را از چشم دولت تروريست امريكا و تروريسم بين‌الملل در سراسر جهان بربايد. او تاكيد كرده‌ بود امريكا با اين اقدام سبعانه، نقطه‌اي بر پايان حيات شرارت‌بار خود در منطقه گذاشت.

 

پيش از ظهر شنبه نيز محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد مجلس و رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان به منزل حاج قاسم سليماني رفت و به خانواده اين شهيد تسليت گفت. رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با حضور در منزل شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني تاكيد كرد كه بايد راه ايشان ادامه پيدا كند. محمدرضا عارف ظهر ديروز در منزل شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني و ديدار با خانواده ايشان گفت: محبوبيت حاج قاسم به خاطر فروتني و مردمي بودن ايشان است و با تاكيد بر اينكه «بايد راه شهيد سليماني ادامه پيدا كند» گفت كه ايشان هيچ‌گاه جناحي فكر نمي‌كرد چون خود را فراتر از جريانات سياسي مي‌دانست.

 

روز گذشته در ميان فريم‌هاي عكسي كه از حضور مقامات و مسوولان در خانه حاج قاسم سليماني به چشم مي‌خورد، تصويري از محمود احمدي‌نژاد نيز ديده‌ شد. رييس دولت نهم و دهم همراه با مرتضي تمدن، استاندار تهران در زمان رياست‌جمهوري او و از چهره‌هاي نزديك به محمود احمدي‌نژاد در مراسمي كه به نظر مي‌رسد در منزل فرمانده سپاه قدس برگزار شده، شركت كردند و تصوير آنها در حال خواندن قرآن منتشر شد. از صبح جمعه تا ساعات پاياني شب نيز مقامات و مسوولان علاوه بر حضور در منزل سردار و عرض تسليت به خانواده او به مسجد اميرالمومنين واقع در شهرك شهيد دقايقي رفتند. در اين مسجد مراسم عزاداري ترتيب داده شده بود كه تا روز گذشته ادامه داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون