• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4554 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

مراسم خاكسپاري شهلا رياحي امروز برگزار مي‌شود

تشييع ‌مادر مهربان سينما

گروه فرهنگي

سردار سليماني از نگاه ميرباقري

داود ميرباقري بر اين باور است كه شهادت سردار سليماني منجر به ايجاد نوعي وحدت و همبستگي در جامعه شده است. كارگردان سريال‌هاي «مختارنامه» و «امام علي(ع)» با انتشار ويديويي از محل ساخت سريال «سلمان فارسي» در كرمان (زادگاه حاج قاسم سليماني)، با اعلام تسليت براي شهادت سردار سپهبد قاسم سليماني، در سخناني اظهار كرد: روز گذشته هنگامي كه خبر شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سليماني را شنيدم، بسيار شوكه شدم و يك بغض و ناراحتي شديدي در تمام طول روز بر فضاي كاري ما سايه انداخته بود. سردار سليماني از آن شخصيت‌هاي بزرگي بود كه هر گاه نام او را مي‌شنيدم احساس غرور مي‌كردم.

شكست هاليوود در چين

مجموع فروش سالانه سينماي چين در حالي به ركورد جديدي رسيد كه سهم محصولات هاليوودي در گيشه باز هم كاهش يافت. اطلاعات منتشر شده از سوي مسوولان چيني و سامانه‌هاي فروش آنلاين بليت حاكي از آن است كه سينماي چين به ركورد فروش سالانه‌ جديدي دست يافته و هاليوود نيز با عملكردي ناموفق در چين با شكستي تاريخي روبه‌رو شده است. در ميان ۱۰ فيلم پرفروش سينماي چين در سال ۲۰۱۹ تنها دو فيلم از محصولات هاليوودي هستند؛ «انتقامجويان: آخر بازي» كه در رتبه سوم قرار گرفته و «هابز و شاو» كه رتبه نهم را كسب كرده است. در فهرست ۱۰ فيلم پرفروش تاريخ سينماي چين نيز تنها «انتقامجويان: آخر بازي» هاليوودي است و ساير فيلم‌ها محصولات داخلي سينماي چين هستند. سينماي چين كه حالا بدون هاليوود هم به رشد خود ادامه مي‌دهد در مجموع فروش سالانه خود را در سال ۲۰۱۹ ميلادي با ۵.۴ درصد رشد به ۹.۲ ميليارد دلار رسانده است.

نمايش آثار پنهان

مجسمه‌ بزرگي از الهه نيل، كروكوديلي خشمگين و ابوالهولي كه زانو زده است، تنها تعداد كمي از گنجينه‌ عظيم هنر روم باستان هستند كه براي سال‌هاي متوالي از ديد عموم مردم پنهان شده بودند و حالا قرار است به نمايش گذاشته شوند. اين مجموعه ارزشمند كه شامل ۶۲۰ مجسمه مرمر روم باستان مي‌شود به خانواده «تورلونيا» ـ يكي از خانواده‌هاي اشرافي ايتاليا ـ تعلق دارد كه يا در املاكي كه به اين خانواده تعلق دارند، كشف شده‌اند يا توسط افراد اين خانواده در طول زمان از خانواده‌هاي اشرافي ديگر خريداري شده‌اند. از آنجا كه بازديد از اين مجموعه براي افراد بسيار محدودي امكان‌پذير بود، اين مجموعه به شهرت بيشتري دست ‌پيدا كرد.

آخرين همراهي با بازيگر

مراسم تشييع شهلا رياحي (بازيگر قديمي سينما و تلويزيون) طبق برنامه اعلام شده، امروز يكشنبه ساعت 9:30 صبح از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) برگزار خواهد شد. همچنين مراسم ترحيم شهلا رياحي نيز روز پنجشنبه 19 دي‌ماه از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد جامع شهرك غرب برگزار مي‌شود. رياحي، بازيگر قديمي سينما و تلويزيون متولد سال 1305 بود كه شامگاه
10 دي‌ماه در سن 93 سالگي درگذشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون