• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4554 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

قمار بزرگ مجيدي و تكيه بر صندلي استراماچوني

روياي شيرين فرهاد

بهرام سرگوسرايي

 

 

سرانجام پس از گذشت يك‌ماه از ترك ايران توسط آندره‌آ استراماچوني، هيات‌مديره استقلال به اين نتيجه رسيد ادامه همكاري با مربي ايتاليايي امكان‌پذير نيست و براي حفظ شأن باشگاه از ادامه مذاكرات با وكلاي او سرباز زد. چنين نتيجه‌اي از روز اولي كه استرا ايران را ترك كرد، قابل پيش‌بيني بود و هيات‌مديره و سرپرست استقلال هم به خوبي از اين موضوع آگاه بودند و براي جانشيني مرد خوش‌تيپ نيمكت تيم‌شان با شخصي مذاكره كردند كه تنها شباهتش به استرا در همان عنصر تيپ است. فرهاد مجيدي تمايل شديدي به نشستن روي نيمكت استقلال داشت و سال گذشته هم اواخر فصل جايگزين وينفرد شفر شد، اما نتايجش در حدي نبود كه هواداران استقلال را براي ادامه همكاري قانع كند و مديران باشگاه به دنبال استراماچوني رفتند. يك هفته پيش از اينكه مجيدي رسما سرمربي استقلال شود در رسانه‌ها عنوان شد فرهاد با هيات‌مديره و مديرعامل به توافق رسيده. نشر اين خبر باعث شد موجي از اعتراضات عليه فرهاد مجيدي شكل بگيرد و او در اينستاگرام اعلام كرد تا زماني كه امضاي معنوي هواداران پاي برگه قرارداد او نباشد، سرمربيگري استقلال را قبول نمي‌كند. از زماني كه فرهاد مجيدي اين پست را منتشر كرد تا روزي كه به صورت رسمي سرمربي استقلال شد، تحركات رسانه‌اي شديدي عليه استراماچوني انجام و تلاش شد تا وجهه مربي ايتاليايي بين هواداران خراب شود. در حالي كه مذاكرات با استراماچوني مثبت ارزيابي مي‌شد، سه مرتبه اسنادي از قرارداد و مذاكرات از سوي باشگاه استقلال در رسانه‌ها منتشر شد كه عصبانيت استرا را در پي داشت. از چنين تحركاتي مي‌توان اين برداشت را داشت كه بخشي از اعضاي مديريتي باشگاه استقلال مخالف حضور مربي ايتاليايي بودند و هر كاري مي‌كردند كه او برنگردد. روزنامه اعتماد در گزارشي در هفته‌هاي ابتدايي ليگ برتر وجود اين تفرقه در هيات‌مديره استقلال را اعلام كرده و هشدار داده بود ممكن است كار استراماچوني به دليل برخي كارشكني‌ها حتي به پايان نيم‌فصل اول هم نرسد.

تحركات رسانه‌اي عليه استراماچوني و اقناع هواداران كه در حال حاضر گزينه ديگري وجود ندارد، باعث شد فرهاد مجيدي امضاي معنوي هواداران را پاي برگه قراردادش ببيند و با قبول هدايت استقلال، بزرگ‌ترين قمار زندگي حرفه‌اي‌اش را آغاز كند. استقلال تيمي فوق‌العاده بوده كه در نيم‌فصل اول بيشترين تعداد گل زده را داشته و يكي از باكيفيت‌ترين و منظم‌ترين نمايش‌ها را ارايه مي‌داد. ديسيپلين مربي ايتاليايي باعث شده بود حواشي از استقلال دور شود و بازيكنان يكدست و متحد تنها به دنبال پيروزي باشند. استرا موفق شده بود روحيه قهرماني را در تيم زنده كند. اما يك مربي جديد كه تنها سابقه‌اش در اين عنوان به چند هفته هدايت استقلال و يك دوره كوتاه سرمربيگري تيم ملي اميد بازمي‌گردد و دستاورد كه هيچ، حتي به تعداد انگشت‌هاي يك دست پيروزي هم ندارد، چطور مي‌تواند ادامه‌دهنده راه مردي باشد كه استقلال را بعد از مدت‌ها به صدر جدول برساند؟ فرهاد مجيدي، بعد از درگذشت ناصر حجازي و منصور پورحيدري، تبديل به محبوب‌ترين فرد آبي‌ها شده است. فرهاد كه هرگز تمايلش به هدايت استقلال را انكار نكرده بود، وارد بازي سختي شده و اولين لغزش‌ها مي‌تواند محبوبيتش را به‌ شدت تحت تاثير قرار بدهد. فرهاد در اين بازي به سختي مي‌تواند پيروز شود. در صورتي كه استقلال نتيجه لازم را بگيرد و قهرمان شود، ممكن است اين نتيجه دستاورد استراماچوني قلمداد شود و مجيدي مجبور باشد يك فصل ديگر براي اثبات خودش تلاش كند. اگر هم نتيجه‌اي كسب نشود، شايد پايان كار مربيگري او در همين آغاز رقم بخورد و زندگي حرفه‌اي محبوب‌ترين فرد آبي‌ها در همين اول راه مربيگري به پايان خودش برسد.

كارنامه خالي فرهاد مجيدي در قامت سرمربي، آنقدر بار سنگيني دارد كه اغلب هواداران تنها به دليل حمايت از استقلال در اين برهه سكوت كرده‌اند و اين موضوع را در شبكه‌هاي اجتماعي هم بيان كرده‌اند كه انتخاب اصلي‌شان حضور فرهاد مجيدي روي نيمكت نبوده. تجربه عليرضا منصوريان كه محبوبيت بسياري بين هواداران داشت، مي‌توانست درس خوبي براي فرهاد باشد. منصوريان با نفت تهران نتايج فوق‌العاده‌اي كسب كرد و با اين تيم تا آستانه قهرماني ليگ رفت. هواداران براي حضور او روي نيمكت تيم‌شان لحظه‌شماري مي‌كردند و در پايان اما چيزي كه به جا ماند، شعار «پيتزافروش حيا كن، استقلال و رها كن!» بود.

روياي شيرين فرهاد تعبير شده و او هدايت يكي از آماده‌ترين استقلال‌هاي چند فصل اخير را بر عهده گرفته است. چالش‌ها به زودي آغاز مي‌شود. پلي‌آف ليگ قهرمانان و ديدارهاي سخت ليگ برتر و دربي تهران كه يك‌ماه ديگر برگزار مي‌شود؛ عبور موفقيت‌آميز از اين تونل وحشت مي‌تواند جاي پاي فرهاد را در استقلال بسيار محكم كند، اما لغزش‌هاي احتمالي، ممكن است جايگاه او را سست كند و سكوها را عليه فردي كه «شاه فرهاد» صدا مي‌شود، بشوراند. هواداران استقلال برهه سختي را پشت سر مي‌گذارند و بسيار كم‌تحمل شده‌اند. فرهاد بايد اميدوار باشد تعبير روياي شيرينش، همان‌طور پيش برود كه خودش متصور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون