• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4556 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

سرداري در هيئت يك ملت

محسن غرويان

سردار سليماني در ذهن جامعه ما به عنوان يك سرباز مخلص وطن ثبت شده است‌؛ ما بايد هم روي كلمه سرباز دقت كنيم، هم روي كلمه مخلص و هم روي كلمه وطن. ايشان در وصيتنامه‌اي كه نوشته، گفته است روي قبر من فقط بنويسيد سرباز. با شهادت سردار سليماني اخلاص ايشان در عمل به ملت ايران ثابت شد. ايشان در سخناني عنوان كرده است كه همه ملت ايران و كساني كه در وطن ايران زندگي مي‌كنند خانواده ما هستند، دختران ما‌، پسران ما و فرزندان ما و از اين‌رو بايد نسبت به همه اعضاي اين خانواده مهربان و باعاطفه باشيم. همين ويژگي‌هاي سردار حاج قاسم است كه او را محبوب كرد و اين درسي است براي همه مسوولان و متوليان امر حكومت كه اگر مي‌خواهند محبوب دل‌ها شوند بايد اين ويژگي‌ها را از ايشان فرا گيرند.

شهادت سردار سليماني باعث وحدت جامعه ما شد. نكته مهم اين است كه اگر مي‌خواهيم اين وحدت پايدار بماند، جناح‌هاي مختلف افراطي و تفريطي نبايد به اختلاف‌ها دامن زنند. سردار سليماني اهل اعتدال و از افراط و تفريط به دور بود. ايشان هيچ‌گاه توهين‌آميز درباره شخصيت‌ها صحبت نمي‌كرد، بلكه به همه فارغ از جناح سياسي احترام مي‌گذاشت و آنها را تكريم مي‌كرد. اين درسي است كه بايد از سردار حاج قاسم سليماني فرا گيريم.

وحدت در جامعه از قلب‌ها حاصل مي‌شود و ايشان جايگاهي در قلوب ملت داشت. از اين‌رو براي تقويت وحدت در جامعه بايد جلوي توهين‌ها را گرفته و آن را ممنوع كنيم‌، يعني در حالي كه همه جناح‌ها حرف‌هاي‌شان را بزنند، اما توهين به هيچ‌كس در هر جناحي نشود، زيرا اين مشي سردار بود كه هرگز توهين‌آميز درباره كسي صحبت نكرد.

با شهادت سردار سليماني و جنايتي كه ترامپ مرتكب آن شد، مظلوميت ايشان براي همه جهانيان آشكار شد. رييس‌جمهور امريكا قطعا از اين اقدامات جنايتكارانه كه انجام داده است، متضرر خواهد شد. كلام آخر اينكه اميدواريم اين وحدتي كه در جامعه ايجاد شد، محفوظ بماند و گروه‌هاي مختلف سياسي شخصيت او را به نفع خود مصادره نكنند. ايشان يك سردار ملي بود و فراجناحي عمل كرد و اهل تظاهر نبود. يكي از دردهايي كه ما الان در جامعه داريم، تظاهر و نفاق است در حالي كه سردار حاج قاسم ظاهر و باطنش يكي بود. ايشان مي‌تواند نقطه آغازي باشد كه جامعه ما اخلاقي شده و تظاهر و بي‌اعتمادي از جامعه ما زائل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون