• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4566 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي

خبر

پيام روحاني به آيت‌الله ‌العظمي سيستاني درپي عارضه جسماني ايشان

آيت‌الله العظمي سيستاني اخيرا به دليل «پيچ‌خوردگي» پا تحت عمل جراحي قرار گرفت. انتشار اين خبر با واكنش‌هاي بسياري از سوي مقامات بلندپايه كشورهاي جهان اسلام و حتي اروپايي و امريكايي مواجه شد تا جايي كه آيت‌الله سيدعلي خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي آرزوي سلامتي كردند. حسن روحاني، رييس‌جمهوري ايران نيز روز گذشته در پيامي به حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني، «عمل جراحي موفقيت‏‌آميز و تداوم سلامتي» ايشان را تبريك گفت و اين خبر را «موجب مسرت» خود و «بهجت خاطر همه ارادتمندان آن مرجع گرانقدر ديني» اعلام كرد.

متن پيام حسن روحاني به شرح زير است:

«مرجع عالي‌قدر حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني (دام ظله‌ العالي)

با سلام و تحيت وافره

عمل جراحي موفقيت‌‌آميز و تداوم سلامتي حضرت‌عالي موجب مسرت اينجانب و بهجت خاطر همه ارادتمندان آن مرجع گرانقدر ديني شد، توفيقات روزافزون، سلامتي و شفاي عاجل حضرت‌عالي را از درگاه ربوبي مسالت دارم.

حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران»

 

سفر نماينده ويژه رهبري در هلال‌احمر به سيستان‌و‌بلوچستان

در طول يكي، دو سال اخير دولت دوازدهم و مسوولان جمهوري اسلامي با جاري شدن سيل در استان‌هاي مختلف ايران كه مشكلات بسياري را براي ساكنان ايجاد كرد، مواجه بودند. آخرين نمونه اين سيل‌ها در استان محروم سيستان و بلوچستان جاري شد كه همزمان با گسيل كمك‌هاي مردمي و دولتي به اين استان همراه شد. در اين مسير مسوولان از بسياري از روند امدادرساني‌ها در اين استان بازديد كردند كه نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در همين راستا امروز از مناطق سيل‌زده استان سيستان و بلوچستان بازديد خواهد كرد.

عبدالحسين معزي در جريان اين سفر علاوه بر بررسي روند امدادرساني‌هاي صورت گرفته به سيل‌زدگان استان سيستان و بلوچستان، بر اساس آنچه ايرنا منتشر كرده، گزارش جامعي از روند امدادرساني و نحوه ارايه خدمات به آسيب‌ديدگان از سيل اخير به رهبر معظم انقلاب اسلامي تقديم خواهد كرد.

ابلاغ موادي از قانون اصلاح آيين‌نامه داخلي مجلس توسط روحاني

اصلاح قانون آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي همواره يكي از رئوس كار نمايندگان مجلس در دوره‌هاي مختلف محسوب مي‌شود. از اين‌رو گاه و بي‌گاه اخباري مبني بر اصلاح فلان ماده يا تاييد بهمان ماده از سوي شوراي نگهبان به گوش مي‌رسد. در همين راستا حسن روحاني، رييس‌جمهوري روز گذشته (شنبه) قانون اصلاح موادي از قانون آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي را براي اجرا ابلاغ كرد. بر اساس گزارش منتشر شده در پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، اين قانون كه مشتمل بر ۶ ماده بوده است، در جلسه علني روز دوشنبه مورخه دوم دي‌ماه سال مجلس شوراي اسلامي تصويب و در هجدهم همان ماه با مهر تاييد شوراي نگهبان مواجه شد و از اين پس به عنوان قانون توسط نمايندگان مجلس اجرايي خواهد شد.

امدادرساني هوانيروز ارتش به سيل‌زدگان سيستان و بلوچستان

نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرفته تا ارتش و نيروي انتظامي و ساير دستگاه‌ها و نهادها همواره جزو اصلي‌ترين نهادهاي امدادرسان به آسيب‌ديدگان حوادث محسوب مي‌شوند. سيل اخير سيستان و بلوچستان نيز از اين قاعده كلي مستثنا نبود تا جايي كه كليپ‌هاي منتشر شده از اين استان حاكي از امدادرساني به نسبت قابل قبول اين نيروها به سيل‌زدگان دارد. در همين راستا سرتيپ قرباني، فرمانده هوانيروز ارتش روز گذشته در اظهاراتي جزيياتي از شيوه امدادرساني به سيل‌زدگان ارايه كرد. او در جريان اين اظهارات كه ايلنا آن را منتشر كرد، گفت: «از روز اول جاري شدن سيل در منطقه سيستان و بلوچستان به ويژه منطقه چابهار هوانيروز با ۶۰ سورتي پرواز و ۵۰ نفر ساعت به امدادرساني مشغول است. به گزارش ايلنا، امير سرتيپ دوم خلبان يوسف قرباني فرمانده هوانيروز ارتش گفت: «هم‌اكنون تعداد ۶ فروند بالگرد هوانيروز در منطقه سيل‌زده حضور دارند.» او با بيان اينكه «برخي مناطق روستايي در حادثه سيل، خسارت بسيار زيادي را متحمل شدند، تخريب پل‌هاي ارتباطي، مسدود شدن راه‌ها و معابر و آب‌گرفتگي راه‌هاي زميني موجب شد تا امدادرساني به صورت هوايي انجام شود»، تاكيد كرد: «بالگرد‌هاي هوانيروز با ۶۰ سورتي پرواز در قالب ۵۰ نفر ساعت در مناطق صعب‌العبور خدمات ارزنده‌اي را به مردم منطقه ارايه كرده است. در حال حاضر پايگاه هوانيروز كرمان در آماده‌باش كامل قرار دارد و چنانچه نياز به بالگرد‌هاي بيشتري باشد بلافاصله به مناطق سيل‌زده اعزام مي‌شود.»

سرتيپ محمد محمودي، معاون اجرايي نيز در اظهاراتي جداگانه به آخرين وضعيت سيستان و بلوچستان اشاره و اظهار كرد: «اوضاع استان سيستان و بلوچستان در روزهاي اخير تقريبا به حالت قابل كنترل درآمده، اما هنوز راه‌هاي ارتباطي زميني در ۴۰ روستا بازگشايي نشده است.» معاون اجرايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين خاطرنشان كرد: «خدمات بهداشتي و درماني از طريق اورژانس‌هاي سيار به شكل هوايي و زميني به روستاييان ارايه مي‌شود، اما در حال حاضر مردم سيل‌زده به وسايل گرمايشي مانند پتو و مواد غذايي و به ويژه آب نياز دارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون