• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4568 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن

از سي‌وهشتمين دوره جشنواره فيلم فجر چه خبر؟

فروش هشتاد هزار بليت در يك ساعت

گروه فرهنگ و ادبيات  

روز گذشته اعلام شد استقبال مردم و علاقه‌مندان سينما از پيش‌فروش اينترنتي فيلم‌هاي سي‌وهشتمين جشنواره فيلم فجر بيشتر از سال‌هاي قبل بوده و در نيم ساعت اول باز شدن درگاه‌هاي خريد بليت اشتياق مخاطبان براي خريد به قدري گزارش شده كه ظرفيت فروش بليت سينماهاي مردمي در اكثر سالن‌ها به پايان رسيده و در برخي سالن‌ها تنها تعداد بسيار كمي ظرفيت باقي مانده است.

به اين ترتيب ظرفيت عمده سالن‌هاي پرديس سينمايي آزادي، كوروش، كوروش ٢، سينما فرهنگ، سينما باغ كتاب و سينما استقلال، مگامال، موزه سينما و جوان به اتمام رسيده و تمام بليت‌ها در اين سالن‌ها به مخاطبان فروخته شده است. همچنين ظرفيت پرديس تازه‌تاسيس گالريا كه تقريبا همزمان با جشنواره افتتاح مي‌شود هم تكميل شده است. بنا بر اعلام سيمون سيمونيان، مدير دبيرخانه تا ظهر روز دوشنبه ٣٠ دي، ٩٠ هزار قطعه-بليت اينترنتي با موفقيت فروخته شد و دست‌اندركاران جشنواره درصدد برآمده‌اند تا درصدي از سهم نهادها و ارگان‌ها را -طبق اعلام مدير اجرايي جشنواره بين ١٥ تا ١٧درصد سهم بليت به ارگان‌ها تعلق دارد- كم و به ظرفيت مخاطبان مردمي اضافه كنند.

او همچنين به ايسنا گفته است با وجود اينكه امسال در هر سانس ظرفيت سينماها را افزايش داده‌ايم باز با استقبال بالاي مخاطبان روبه‌رو شده‌ايم. سال گذشته در هر سانس ٧٥٠٠ ظرفيت داشتيم و امسال اين ظرفيت به ٩٤٠٠ در هر سانس افزايش يافته است. به گفته سيمونيان، فروش اينترنتي اولويت خريداري بليت است چون از اين طريق بازار سياه خريد و فروش بليت به شيوه غيرقانوني از بين خواهد رفت و مخاطبان مي‌توانند با هر كد ملي ٤ سري از يك سانس خريداري كنند. او همچنين ابراز اميدواري كرده كه مخاطبان در فرصت باقي‌مانده از ظرفيت باقي در سينماهاي جشنواره فيلم فجر استفاده كنند. مدير دبيرخانه سي‌وهشتمين جشنواره فيلم فجر همچنين گفته بعد از گذشت يك ساعت از بازگشايي سامانه پيش‌فروش بليت فيلم‌ها ٨ هزار سري يعني ٨٠٠٠٠ بليت خريداري شده است. پيش‌بيني مسوولان جشنواره بر اين است كه اگرچه موقعيت جغرافيايي سالن‌هاي سينمايي در استقبال مخاطب تاثير دارد اما در فرصت باقي‌مانده تا پايان پيش‌فروش كه ساعت ١٨ چهارشنبه دوم بهمن است بليت‌ها تمام مي‌شوند.

فيلم‌هاي اين دوره از جشنواره براي سينماهاي مردمي در سه جدول ١٠تايي مشخص شده‌اند كه فيلم‌هاي «آن شب» ساخته كوروش آهاري، «سه كام حبس» به كارگرداني سامان سالور، «شناي پروانه» به كارگرداني محمد كارت و «خون شد» تازه‌ترين اثر سينمايي مسعود كيميايي با رده‌بندي سني براي نمايش در سي‌وهشتمين جشنواره فيلم فجر آماده شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون