• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4573 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

امداد آژانس پناهندگان سازمان ملل به مناطق سيل‌زده

كمك به شهروندان و پناهندگان

گروه اجتماعي| آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (كميساريا) اعلام كرد كه با همكاري دولت جمهوري اسلامي ايران و شركاي بشردوستانه‌اش، به بازماندگان سيل‌هاي اخير كه در دي ماه در استان سيستان و بلوچستان در جنوب ايران جاري شده، كمك مي‌كند.

در بيانيه خبري كه از سوي كميساريا منتشر شد، آمده است، كاميوني حامل اقلام كمكي موجود در انبارهاي داخلي كميساريا به زاهدان رسيده تا مكمل تلاش‌هاي امدادي دولت ايران باشد. توزيع اقلامي از جمله چادر، بشكه آب، زيرانداز پلاستيكي و حصيري، پتو و وسايل آشپزخانه ميان حدود 2 هزار نفر از پناهندگان و همچنين ايرانيان آسيب‌ديده از سيل در حال انجام است.

در اين بيانيه با اشاره به گزارش‌هاي رسيده از مناطق سيل‌زده، همچنان ذكر شده از آنجايي كه آب بالا آمده و حاشيه رودخانه‌ها را فرا گرفته است، هزاران نفر از مردم مجبور به ترك خانه‌هاي خود شده‌اند. بسياري اكنون در پناهگاه‌هاي اضطراري پر ازدحام به سر مي‌برند. سيلاب جاده‌ها را فرا گرفته و دسترسي به حدود 500 روستا را دچار مشكل كرده است. سيل همچنين دسترسي به خدمات عمومي از جمله بيمارستان‌ها را مختل و به مراكز بهداشتي آسيب زده است. شركاي بشردوستانه همچنان نگران اين مساله هستند كه سيلاب‌ها ممكن است خطرات سلامتي و شيوع بيماري‌ها را افزايش دهند. دسترسي به غذا و آب آشاميدني از مهم‌ترين نيازهاي ايرانيان و حدود 110 هزار افغانستاني (پناهندگان داراي كارت آمايش و افراد بدون مدرك) ساكن در آن منطقه برآورد شده‌ است.

ايوو فريسن، نماينده كميسر عالي آژانس پناهندگان سازمان ملل در ايران مي‌گويد: «ما به عنوان كارمندان سازمان‌هاي بشردوستانه وظيفه داريم هر زماني كه مقدور باشد به افراد نيازمند كمك كنيم. با هماهنگي نزديك با دولت ايران، اميدواريم كه پشتيباني مكمل كميساريا بتواند كمكي باشد براي افرادي كه خانه‌هاي خود را در سيلاب از دست داده‌اند.»

كميسياريا در بيانيه خود تاكيد كرده است: «ايران براي چندين دهه يكي از ميزبانان برجسته پناهندگان در جهان بوده و هم اكنون حدود يك ميليون پناهنده افغانستاني ثبت شده در اين كشور هستند. علاوه بر اين، تخمين زده مي‌شود كه بيش از دو ميليون افغانستاني بدون مدرك يا داراي گذرنامه‌هاي ملي در ايران زندگي مي‌كنند. با وجود فشارهاي شديد اقتصادي، ايران همواره تلاش كرده است تا دسترسي افغانستاني‌ها به آموزش، مراقبت‌هاي بهداشتي و ساير خدمات اجتماعي را حفظ كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون