• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4577 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ بهمن

پيدا و پنهان

دليل كمبود تاير در سايزهاي «كاميونتي» و «نيسان ‌باري» چيست؟

مصطفي تنها، سخنگوي انجمن صنفي صنعت تاير گفت: كمبود تايرهاي سايز كاميونتي و نيسان باري يكي از پيامدهاي واردات گسترده ساير سايزهاي تاير در دو سال اخير بوده است. او دليل اصلي آشفتگي بازار تايرهاي سايز «كاميونتي» و «نيسان ‌باري» را بي‌عدالتي در قيمت‌گذاري تايرها دانست و گفت: روند قيمت‌گذاري به گونه‌اي بود كه حتي هزينه‌هاي توليد را پوشش نمي‌داد. به همين علت توليدكنندگان انگيزه‌اي براي اختصاص ظرفيت كارخانه خود براي توليد تاير سايز رينگ ۱۶ ندارند و به جاي آن به سمت توليد سايزهاي سودآور حركت كردند. در كشور ما هيچ كالايي امكان رقابت با كالاي چيني ندارد، به‌طور كلي در اكثر كشورهاي توليد‌كننده تاير، به جهت مبارزه با تسخير بازار توسط تايرهاي چيني‌ها، قوانين «ضد دامپينگ» وضع مي‌شود.

ورود وزارت اطلاعات به موضوع قاچاق خاك

عليمراد اكبري، معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه گزارشي درباره قاچاق خاك كشاورزي نداريم، گفت: در اين 5 سالي كه بنده در معاونت آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي مشغول به كار هستم گزارشي درباره قاچاق خاك به ما ارسال نشده است؛ فيلمي نيز كه در اين خصوص در فضاي مجازي و رسانه‌ها منتشر شده بود را با همكاري رياست‌جمهوري، ‌وزارت اطلاعات و ساير دستگاه‌هاي امنيتي مورد بررسي قرار داديم و مشخص شد كه خاك‌هاي صنعتي بودند. خاك‌هاي صنعتي با نظر وزارت جهاد كشاورزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل حمل و جابه‌جايي هستند.

 

درخواست عجيب رييس جديد سازمان نظام مهندسي

احمد خرم، رييس سازمان نظام مهندسي با بيان اينكه از وزارت راه و شهرسازي و مجلس به‌ويژه كميسيون عمران درخواست مي‌كنم براي اصلاح قانون نظام ‌مهندسي و طرح آن در صحن مجلس عجله نكنند، اظهار كرد: معتقدم پيش‌تر مسيري كه براي اصلاح قانون طي شده، مسير درستي نبوده و دو پيش‌نويسي كه يكي در قالب طرح و ديگري در قالب لايحه ارايه شده و در دست بررسي است، تناقضات فراواني دارد. او ادامه داد: اميدوارم با توجه به اينكه سازمان نظام ‌مهندسي ساختمان و شوراي مركزي در 6 ماه گذشته حالت نيمه تعطيل داشت و عملا در اصلاح قانون و آيين‌نامه نقش‌آفريني نكرد، فرصت دوباره‌اي به سازمان داده شود و با همفكري و اعمال برخي از نظرات و پيشنهادي سازمان نظام ‌مهندسي ساختمان در دوره جديد، اصلاحات در مجلس طرح و به تصويب برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون