• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4586 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ بهمن

خبر كوتاه

افزايش 20 درصدي توليد خرما در كشور

رييس انجمن ملي خرماي ايران مي‌گويد، امسال حدود يك ميليون و ۱۵۰ هزار تن تا يك ميليون و ۲۰۰هزار تن توليد خرما در كشور داشتيم كه نسبت به سال قبل توليدات حدود ۲۰ درصد افزايش يافته است. اين افزايش توليدات ما را مطمئن كرده كه سال بدون كاستي را در بازار خرما خواهيم داشت. از طرفي صادرات خرما نيز در ۱۰ ماهه سال جاري كاهش يافته و به همين جهت خرما در انبارها به اندازه كافي ذخيره شده است و مشكلي در تامين خرماي ماه رمضان نخواهيم داشت.

فروش ريل‌هاي كار كرده ممنوع شد

مديرعامل راه‌آهن با بيان اينكه ‌از ابتداي سال جاري فروش ريل‌هاي كاركرده راه‌آهن ممنوع شده است، گفت: اين ريل‌ها در ساخت خطوط فرعي براي اتصال كارخانجات و مراكز بار به شبكه ريلي طبق بند 25 سياست‌هاي كلي برنامه ششم استفاده مي‌شود. رسولي درباره تحويل ريل‌هاي كاركرده شركت راه‌آهن و امكان تحويل آن به ذوب‌آهن بابت تهاتر ريل اظهار كرد: ريل‌هايي كه در خطوط اصلي راه‌آهن فرسوده مي‌شوند و براي سرعت‌ها‌ و ظرفيت‌هاي ترددي بالا غيرقابل استفاده مي‌شوند در بازسازي‌ها و نوسازي‌ها خطوط اصلي با ريل نو تعويض مي‌شوند؛ ‌از ابتداي سال 98 فروش اين ريل‌ها در راه‌آهن ممنوع شد و شركت راه‌آهن از اين ريل‌هاي كاركرده‌ در خطوط فرعي براي اتصال شبكه ريلي به كارخانجات و مراكز بار استفاده مي‌كند.

راه‌اندازي سامانه ملي املاك از سال 99

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه نرم‌افزار سامانه ملي املاك و اسكان در حال نهايي شدن است، گفت: نرم‌افزار سامانه ملي املاك و اسكان در حال نهايي شدن است و تلاش مي‌شود تا اين سامانه تا چند هفته آينده تحويل سازمان امور مالياتي شود. محمود‌زاده با تاكيد بر اينكه در بودجه 99 يك تصميم جديدي گرفته شد كه اين سامانه تحويل سازمان امور مالياتي شود، گفت: قطعا اين سامانه مي‌تواند با همكاري شهرداري‌ها كمك بزرگي به بخش عرضه مسكن و شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه داشته باشد. معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طبق ماده ۱۶۹ «قانون ماليات‌هاي مستقيم» يكي از اهداف سامانه املاك و اسكان تشخيص واحدهاي خالي از سكنه است، گفت: به هر حال افزايش وام يا افزايش توليد مسكن به تنهايي نمي‌توانند مشكل خريد مسكن و قدرت خريد مردم را حل كنند. تمام مولفه‌ها بايد در قالب يك بسته و به‌ طور همزمان اجرايي شوند تا ضمن افزايش قدرت خريد مردم، عرضه مسكن را نيز به تعادل برسانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون