• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4595 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

پيدا و پنهان

گراني بي‌سابقه صيفي‌جات به بهانه كرونا

باتوجه به توصيه‌هايي كه در روزهاي اخير در شبكه‌هاي اجتماعي درباره مصرف برخي مواد غذايي براي تقويت سيستم ايمني بدن و مقاومت دربرابر كرونا مي‌شود، تقاضاي مردم براي خريد محصولاتي مانند ليموترش، زنجيل تازه و سير در بازار افزايش يافته و منجر به سوءاستفاده فرصت‌طلبان براي گران‌فروشي اين محصولات شده است، به‌گونه‌اي كه قيمت ليموترش، زنجبيل تازه و سير به بهانه كرونا و افزايش تقاضاي مردم به شكل بي‌سابقه‌اي در بازار افزايش يافته است. در حالي كه هر كيلو ليموترش سنگي در بازار مصرف 6 هزار و 500 تومان تا 10 هزار تومان به فروش مي‌رسيد قيمت امروز اين محصول در برخي مناطق به نرخ‌هاي متفاوت 15 هزار تومان، 20 هزار تومان، 31 هزار تومان، 50 هزار تومان و حتي 60 هزار تومان افزايش يافته است. هر كيلوگرم سير خشك نيز به قيمت‌هاي متفاوتي مانند 20 هزار تومان، 40 هزار تومان و 49 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

هواپيمايي ماهان در چارچوب تصميمات دولت عمل كرده است

رضا جعفرزاده، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: هواپيمايي ماهان تاكنون در چارچوب تصميمات دولت و وزارت بهداشت و نهايتا سازمان هواپيمايي كشوري عمل كرده و نظارت‌هاي صورت گرفته نيز براساس دستورالعمل‌هاي تعيين شده بوده است. او افزود: در مواقع حساس و مهم چون موضوع ويروس كرونا نه سازمان هواپيمايي كشوري تصميم‌گير بلامنازع است و نه هيچ ايرلايني اجازه پرواز پيدا مي‌كند.

آهن باز هم گران شد: هر كيلو ميلگرد ۷ هزار تومان

حميدرضا رستگار، رييس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بيان اينكه در حال حاضر هر كيلو ميلگرد ۷ هزار تومان شده است، افزود: آقايان هيچ توجهي به بازار بي‌سامان آهن ندارند، مگر مي‌شود ما با مازاد توليد شاهد افزايش قيمت‌ها در بازار باشيم؟! او افزود: با اشاره به اينكه عدم نظارت در بازار آهن باعث شده تا قيمت‌ها نسبت به هفته گذشته 10درصد گران شود، اظهار داشت: جو رواني افزايش بيشتر قيمت‌ها بازار احتكار را رونق داده است به ‌نحوي كه خريدهاي زيادي براي انبار آهن انجام شده است. او افزود: پيشنهاد كرده‌ايم تمام مسوولان مرتبط با حوزه فولاد اين هفته با برگزاري يك جلسه ويژه وضعيت بازار را مورد بررسي قرار دهيم.

كرونا يقه بازار مسكن را هم گرفت

با وجود آنكه معاملات مسكن شهر تهران در يك ماه اخير ۲۰درصد بالا رفته، در چهار روز اخير همزمان با احتمال شيوع كروناويروس از حجم مراجعات حضوري براي بازديد واحدها كاسته شده است. فعالان بازار مسكن عنوان مي‌كنند كه بعد از قرار گرفتن ايران در ليست‌سياه FATF تماس‌هاي تلفني افزايش پيدا كرده اما به ندرت براي بازديد مراجعه مي‌كنند. البته واسطه‌ها اين را هم مي‌گويند كه با اين وجود هنوز به ‌طور محسوس از تعداد قراردادها كاسته نشده و با توجه به ماهيت مسكن به عنوان يك دارايي ثابت كه مي‌تواند نقدينگي خانوارها را در برابر تورم سال آينده حفظ كند، بسياري از خانواده‌ها اين بازار را انتخاب مي‌كنند.

مرز مهران بازگشايي شد

سيدروح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك ايران خبر داد كه مرز مهران از ساعت ۱۰:45 صبح ديروز آغاز به كار كرده است. او افزود: حدود ۸ روز است كه رانندگان كاميون ايراني و عراقي در دو طرف مستقر و منتظر تصميمات كشور عراق هستند. بسته شدن مرز به غير از موضوعات اقتصادي، موضوعات اجتماعي را هم در بر دارد و اميدواريم جابه‌جايي كالاها با كمترين مشكل به سمت عراق اتفاق افتد. به گفته لطيفي در اين چند روز به دليل بسته بودن مرز مهران بار صادراتي جديد به آنجا ارسال نشده و هزار كاميون معطل در مرز آنهايي بودند كه پيش از تصميم بسته شدن مرز به آنجا ارسال شدند.

نرخ عوارض آزادراه تهران- شمال مشخص شد

نرخ عوارض آزادراه تهران- شمال براي انواع خودروها ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان تعيين شده است كه البته در زمان‌هاي پيك بار و ترافيك و روزهاي عادي متفاوت بوده و اعمال اين نرخ منوط به اعلام رسمي به صورت كتبي است. نرخ عوارض آزادراه تهران-شمال براي خودروهاي سواري در روزهاي عادي ۲۵ هزار تومان و در روزهاي اوج سفر يعني در روزهاي چهارشنبه عصر تا شنبه صبح و ايام تعطيل، ۳۵ هزار تومان تعيين شده است. همچنين ديگر خودروها ازجمله وانت
۳۵ هزار تومان، ميني‌بوس ۴۰ هزار تومان و اتوبوس ۴۵هزار تومان براي تردد از اين آزادراه بايد پرداخت كنند.

بازار تا پايان هفته از ژل و مواد ضدعفوني اشباع مي‌شود

بختيار علم‌بيگي، رييس هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان شوينده، آرايشي و بهداشتي گفت: اگر وزارت بهداشت زودتر به ما خبر مي‌داد كه ويروس در حال انتشار است ما توليد را افزايش مي‌داديم، اكنون نيز همكاران ما به دنبال تهيه بطري و ظرف هستند و نهايتا تا آخر هفته بازار از اين مواد اشباع خواهد شد. او افزود: مقرر شد كه واحدهاي توليد‌كننده مواد شوينده و بهداشتي 30درصد ظرفيت توليد خود را افزايش دهند و با وجود بالا رفتن قيمت ارز و تحريم FATF اما تا پايان فروردين ‌ماه هيچ‌گونه افزايش قيمتي نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون