• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3236 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت

خبر كوتاه

پرحرفي دردسرساز

رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه در آستانه انتخابات سراسري در اين كشور از سخنراني در اختتاميه مسابقات دوچرخه‌سواري نيز گذر نمي‌كند. اما اين‌بار طولاني شدن سخنراني براي اردوغان موجب دردسر شد.
مارك كاونديش، دوچرخه‌سوار انگليسي و برنده پنجاه‌ويكمين مسابقات دوچرخه‌سواري در تركيه پس از آنكه از سخنراني طولاني رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه در مراسم توزيع جوايز به ستوه آمد سكوي دريافت جايزه را پيش از دريافت جايزه ترك كرد.
به گزارش اسكاي‌نيوز اين دوچرخه‌سوار هنگامي كه سكوي اهداي جوايز را ترك مي‌كرد، توسط يكي از محافظان اردوغان متوقف شد و به خواهش وي روي سكو بازگشت.
كاونديش در كنفرانسي خبري درخصوص ملالت‌آور بودن سخنراني رييس‌جمهوري تركيه كه بيش از 10 دقيقه به طول انجاميده بود، اظهارنظر نكرد.
اين در حالي است كه روزنامه حريت تركيه گزارش داد كه رياست‌جمهوري تركيه در صفحه خود در توييتر ادعاها درخصوص اين مساله را رد كرده است.
اردوغان در صفحه خود در توييتر نوشت: مارك كاونديش از سكو پايين نرفت بلكه وي به سكوي اعطاي جايزه فراخوانده شد چراكه دو جايزه را در دو گروه مختلف كسب كرده بود.

 

 ديدار پس از شش سال

شي جين‌پينگ، رييس‌جمهور چين و اريك چو، رييس حزب ملي و حزب حاكم تايوان در پكن پايتخت چين ديدار كردند. اين نخستين ديدار مقام‌هاي ارشد دو طرف طي شش سال گذشته در چنين سطحي است.
گفتني است چين و تايوان طي دهه‌هاي گذشته روابط شكننده‌اي داشتند اما از سال 2008 با روي كار آمدن حزب ملي در تايوان روابط دوطرف بهبود يافته است.
اين ديدار در حالي صورت مي‌پذيرد كه چين چندي پيش تقاضاي بانكي تايواني را براي سرمايه‌گذاري در پروژه يك بانك چيني به دليل اينكه در تقاضانامه تايوان به عنوان يك كشور مستقل شناخته شده بود رد كرد.
تايوان در سال ۱۹۴۹ پس از جنگ داخلي در چين اعلام استقلال كرد. اما چين همواره اين جزيره را بخشي از خاك خود و يكي از استان‌هاي اين كشور مي‌داند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون