• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4601 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند

استاديوم تاتنهام رينگ بوكس مي‌شود

جاشوا در مستطيل سبز

آنتوني جاشوا قهرمان بوكس سنگين وزن جهان قرار است روز 20 ژوئن در ورزشگاه 62 هزار نفري تاتنهام هاتسپر به مبارزه بپردازد. او در اين مبارزه به مصاف كوبرات پولف، قهرمان سابق سنگين‌وزن اروپا از بلغارستان خواهد رفت. پولف كه سابقه مبارزه‌هاي فوق‌العاده در بوكس آماتوري را در كارنامه‌اش دارد، يك مدال طلا و يك مدال برنز مسابقات قهرماني اروپا را در سال‌هاي 2008 و 2006 همچنين برنز قهرماني جهان در سال 2005 را به دست آورده است. اين قهرمان بلغاري در صفحه فيس بوك خود نوشت: «اين قرارداد به‌طور رسمي امضا شده است. من خوشحال هستم كه توانستم به جهان نشان دهم كه چقدر قوي هستم.» كوبرات كه به كبرا (مار) شناخته مي‌شود، در سال 2014 موفق شد عنوان قهرماني وزن‌هاي سنگين IBF را برنده شود. اين غول 38 ساله كه 202 سانتيمتر قامت دارد، در تنها باخت دوران حرفه‌اي خود، در دور حذفي مسابقات هامبورگ برابر ولاديمير كليچكو شكست خورد.

اما آنتوني جاشوا بوكسور بريتانيايي كه 30 ساله است همين چند وقت پيش موفق شد در ماه دسامبر و در بازي برگشت در عربستان سعودي اندي رويز جونيور، بوكسور مكزيكي امريكايي را شكست دهد تا عناوين جهاني IBF، WBA، WBO و IBO خود را به دست آورد. جاشوا يك ماه قبل از آن در مديسون اسكوئر گاردن در كمال تعجب مقابل اندي رويز شكست خورده بود و تمامي كمربندهاي قهرماني خود را به حريف واگذار كرده بود. او حالا براي تثبيت قدرت خود مي‌خواهد با قهرمان بلغار مبارزه كند و اين بار او از 62 هزار تماشاچي دعوت كرده است تا با حضور در استاديوم تازه تاسيس باشگاه تاتنهام اين رقابت را از نزديك ببينند. ورزشگاه جديد تاتنهام كه همين امسال رونمايي شد و مورد استفاده قرار مي‌گيرد يكي از مجهزترين و مدرن‌ترين ورزشگاه‌هاي اروپا به حساب مي‌آيد كه فاصله صندلي‌هاي رديف جلويش با مستطيل سبز كمتر از يك متر است. هنگام ساخت اين ورزشگاه پيش‌بيني‌هاي لازم براي اينكه بتواند ميزباني 12 رويداد غيرفوتبال را برعهده بگيرد، انجام شده بود. البته اين نخستين بار نيست كه جاشوا يك ورزشگاه فوتبال را براي محل مبارزه خود در نظر مي‌گيرد. او در سپتامبر 2018 در ورزشگاه ملي ومبلي لندن مقابل الكساندر پووتكين، بوكسور سنگين وزن روس ملقب به شير سفيد مبارزه كرده و به پيروزي دست يافته بود. بوكسور روس، همانند كبرا از بوكس آماتور به مسابقات بوكس حرفه‌اي آمده بود با اين تفاوت كه او مدال طلاي جهان ،اروپا و المپيك را در بوكس آماتور در فاصله سال‌هاي 2002 تا 2004 به دست آورده بود.

نكته حائز اهميت مبارزه جاشوا با مرد بلغار اين است كه در صورت پيروزي بوكسور بريتانيايي او مي‌تواند هموطنش تايسون فيوري را به مبارزه بطلبد و براي تمام عناوين بوكس سنگين وزن جهان مبارزه كند. تايسون فيوري همين ماه گذشته در يك رقابت بزرگ توانست ديونتي وايلدر امريكايي را
ناك اوت فني كند و بازگشتي باشكوه به ميادين مسابقه داشته باشد. هر چند گفته مي‌شود وايلدر نيز از همين حالا براي مبارزه مجدد و انتقامي با فيوري آستين‌ها را بالا زده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون