• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3236 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت

خبر كوتاه

حسين حصاري درگذشت

حسين حصاري از قديمي‌ترين و باسابقه‌ترين كشتي‌نويسان ايران بر اثر بيماري سرطان در سن 71 سالگي‌دار فاني را وداع گفت.  حصاري متولد 1323 در تهران بود كه به عنوان اولين كشتي‌نويس مجله دنياي ورزش مشغول به كار شد و چند دهه در مطبوعات ايران قلم مي‌زد. حصاري كه چند سالي بود براي درمان بيماري سرطان در امريكا زندگي مي‌كرد، در ماه‌هاي اخير وضعيتش رو به وخامت رفته بود. وي كه به سرطان ريه نيز مبتلا شده بود مدتي مشكلات تنفسي داشت و سرانجام در سن 71 سالگي در ايالت كاليفرنيا جان به جان آفرين تسليم كرد. خدمات حسين حصاري به ورزش ايران خصوصا كشتي بسيار مشهود بوده و از افراد خوشنام و معتبر مطبوعات ورزشي ايران به شمار مي‌رفت. سال گذشته در جريان جام جهاني كشتي آزاد در حالي كه استاد حصاري به دليل وخامت اوضاع اجازه پرواز نداشت خانواده‌اش او را از طريق سفر زميني به لس‌آنجلس آوردند تا وي براي آخرين بار كشتي ملي‌پوشان كشورش را از نزديك ببيند. حصاري در حالي كه ويلچرنشين بود و به سختي نيز صحبت مي‌كرد اما همه اين مشكلات از علاقه او به كشتي كم نكرد و با ديدن قهرماني تيم ملي كشتي آزاد در لس‌آنجلس شور و شعفي عجيب پيدا كرد تا وداعي شيرين با كشتي ايران داشته باشد. قرار است استاد حصاري در همان محل زندگي‌اش در امريكا به خاك سپرده شود. روزنامه اعتماد از دست دادن اين مرد بزرگ مطبوعات ورزشي را به خانواده وي و جامعه ورزش تسليت مي‌گويد.

«ديپلم جهاني بازي منصفانه» دردي را از من  دوا نمي‌كند

شوراي بين‌المللي بازي منصفانه بعد از بازبيني فيلم مبارزه سعيد عبدولي و نماينده كره‌اي در مسابقات آسيايي اينچئون و بررسي راي داوران مسابقات با توجه به اينكه سعيد عبدولي با وجود ناداوري به احترام تماشاگران و نفس برگزاري بازي‌هاي ورزشي، در اقدامي جوانمردانه اقدام به ادامه مسابقه تا پايان وقت قانوني كرد، از وي تشكر كرده و نماينده ايران را شايسته دريافت «ديپلم جهاني بازي منصفانه» دانست. سعيد عبدولي دارنده نشان طلاي مسابقات جهاني كشتي فرنگي تركيه درباره اهداي ديپلم جهاني بازي منصفانه به وي كه پس از بررسي فيلم مسابقه او و نماينده كره‌جنوبي در بازي‌هاي آسيايي اينچئون توسط شوراي بين‌المللي بازي منصفانه، قطعي شد، اظهار كرد: از اين موضوع خوشحال شدم اما اين عنوان دردي را از من دوا نمي‌كند و مدال من برنمي‌گردد. اين موضوع روشن است كه مسوولان پيگيرند و نمي‌گذارند حق كسي ضايع شود و مسوولان كميته ملي المپيك نيز در اين راستا تلاش كردند تا حق را به من برگردانند اما باز هم مي‌گويم اين عنوان مدال من را برنمي‌گرداند و در حالي كه مي‌شد يك مدال طلا در كارنامه مدالي من جاي بگيرد، متاسفانه برنز باقي مي‌ماند. باز هم خدا را شكر و همين كه مردم من را دوست داشته باشند، برايم كافي است. وي در پايان درباره زمان بازگشتش به اردوهاي تيم‌ملي، عنوان كرد: پس از مسابقات آسيايي، به اردوي تيم‌ملي اضافه مي‌شوم. شرايطم بد نيست و در انديمشك تمريناتم را انجام مي‌دهم.

روزبهاني تنها نماينده ايران در بوكس حرفه‌اي

ليست نهايي بوكسورهاي حاضر در بوكس حر‌فه‌اي سال 2015 جهان اعلام شد كه در اين ليست تنها نام احسان روزبهاني از ايران ديده مي‌شود و خبري از ديگر نمايندگان ايران نيست. فدراسيون جهاني بوكس آماتور (آيبا) ليست 80 نفره بوكسورهاي حاضر در ر‌قابت‌هاي بوكس حر‌فه‌اي جهان (APB) را اعلام كرد كه در اين ليست تنها احسان روزبهاني در وزن 81 – كيلوگرم حضور دارد و خبري از ديگر بوكسورهاي ايران مانند امين قاسمي پور، سجاد محرابي و عبدالمجيد سپهوندي نيست. اين ليست در حالي اعلام شد كه مسوولان فدراسيون بوكس پيش از اين گفته بودند امين قاسمي‌پور هم براي بوكس حر‌فه‌اي پذيرش و كارهاي سپهوندي و محرابي هم نهايي شده است. مسابقات بوكس حر‌فه‌اي 2015 جهان از خرداد ماه در 10 وزن شروع مي‌شود كه در هر وزن هشت نفر برتر جهان حضور خواهند داشت. فدراسيون جهاني بوكس آماتور براي دعوت نفرات جهت حضور در بوكس حر‌فه‌اي فيلترهاي گوناگوني مانند حضور در رنكينگ جهاني، كسب عناوين مختلف و معرفي فدراسيون‌هاي مربوطه را مدنظر دارد و بعد از سپري شدن اين مراحل بوكسور مورد نظر را انتخاب مي‌كند. بوكس حر‌فه‌اي 2015 حدود 15 روز ديگر آغاز مي‌شود و در هر وزن يك نفر مي‌تواند سهميه حضور در باز‌ي‌هاي المپيك 2016 ريو را كسب كند. البته روزبهاني به دليل اينكه سهميه المپيك را در سال قبل كسب كرده امسال فقط به عنوان مبارز در مسابقات حاضر است و سهميه نمي‌گيرد.

تكواندوكاران در دو گروه راهي روسيه مي‌شوند
تيم ملي تكواندوي ايران كه با 13 هوگوپوش مهياي حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان مي‌شود، در دو گروه مردان و زنان راهي محل مسابقات خواهد شد. گروه اول تكواندوكاران، اعضاي تيم‌ملي مردان هستند. اين نفرات ساعت 4:30 صبح جمعه (18 ارديبهشت‌ماه) از طريق فرودگاه امام خميني (ره) راهي مسكو شده و از آنجا به «چليابيسنك» مي‌روند. محمد كاظمي، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل يعقوبي، عليرضا نصرآزاداني، مسعود حجي‌زواره، مهدي خدابخشي، اميد عميدي و سجاد مرداني تركيب تيم ايران در جام بيست و دوم هستند كه هدايت اين هوگوپوشان را بيژن مقانلو برعهده دارد. گروه دوم نيز اعضاي تيم ملي بانوان هستند كه ساعت 30: 4 صبح يكشنبه (20 ارديبهشت‌ماه) راهي محل مسابقات مي‌شوند. كيميا عليزاده، شكرانه ايزدي، فاطمه روحاني، هانيه اخلاقي و اكرم خدابنده اعضاي تيم ملي بانوان ايران را تشكيل مي‌دهند كه هدايت اين نفرات برعهده مينو مداح است. اين دوره از مسابقات از دوشنبه (22 ارديبهشت‌ماه) با حضور بهترين‌هاي تكواندوي جهان در سالن «تراكتور» شهر چليابيسنك آغاز مي‌شود و 28 ارديبهشت‌ماه به پايان مي‌رسد. ملي‌پوشان كشورمان چهارشنبه (30 ارديبهشت‌ماه) ساعت 3:40 صبح به ايران بازخواهند گشت.

اعلام آمادگي 13 تيم براي حضور در ليگ برتر كشتي

طبق برنامه مرحله اول رقابت‌هاي ليگ برتر كشتي كشور روزهاي 31 ارديبهشت و يك خردادماه برگزار خواهد شد. بنا بر اعلام كلانتري، مسوول كميته باشگاه‌هاي كشور 13 تيم براي حضور در اين رقابت‌ها اعلام آمادگي كرده‌اند و هشت تيم نيز براي حضور در اين رقابت‌ها در حال مذاكره هستند. اسامي تيم‌هايي كه براي حضور در اين رقابت اعلام آمادگي كرده‌اند به شرح زير است: كشتي آزاد: 1- بيمه رازي تهران 2- كفايتي خراسان 3- تات قزوين 4- ستارگان ساري 5- صدراي زيراب 6- نوين چرم كرج. كشتي فرنگي: 1- آنزان ايزه خوزستان 2- بيمه رازي تهران 3- هيأت كشتي استان قم 4- هيأت كشتي استان البرز 5- سينا صنعت خوزستان 6- پديده دوكوهه انديمشك 7- پيام نور تهران.

كشتي‌گيران با رييس‌جمهور ديدار مي‌كنند

محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان با ارسال نامه‌اي به رييس‌جمهور برگزاري ديدار با ملي‌پوشان كشتي آزاد ايران را مطرح كرده است كه در پي اين درخواست، رييس‌جمهور نيز موافقت خود را با اين ديدار اعلام كرده و قرار است اين ديدار به زودي صورت گيرد. دكتر نصرالله سجادي، معاون ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان اين موضوع را در نشست خبري روزدوشنبه تاييد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون