• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4604 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ اسفند

خبر

ارايه گزارش اوليه بودجه 99  در هفته جاري

سخنگوي شوراي نگهبان از اعلام گزارش اوليه اين شورا درباره لايحه بودجه سال 99 كل كشور در هفته جاري خبر داد. به گزارش ايلنا، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان درباره لايحه بودجه سال 99 كل كشور گفت: «چهارشنبه پيش مصوبه بودجه سال 99 را از مجلس دريافت كرديم كه ميان اعضاي شوراي ‌نگهبان و كارشناسان ما در پژوهشكده اين شورا توزيع شد و مشغول بررسي هستند.» او ابراز اميدواري كرد: «اگر جلسات شوراي نگهبان برگزار شود، اين هفته نتايج اوليه‌اي از اين بررسي‌ها اعلام شود. با وضعيتي كه ويروس منحوس كرونا ايجاد كرده است ما هم مشكلاتي در برگزاري جلسات شوراي نگهبان داريم، با اين حال تلاش خواهيم كرد در موعد قانوني نتيجه بررسي لايحه بودجه را اعلام كنيم.»

آمادگي جمهوري اسلامي براي مساعدت به عراق در مبارزه با كرونا

در ديدار دريابان شمخاني با فالح فياض مشاور امنيت ملي نخست‌وزير عراق در بغداد طيف وسيعي از موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. به گزارش ايرنا، دريابان شمخاني با فالح فياض مشاور امنيت ملي نخست وزير عراق ديدار كرد و ضمن ابزار خرسندي از اين ديدار، با اشاره به تجربه موفق همكاري دو كشور در مبارزه با تروريسم تكفيري اظهار داشت: «امروز جنگ ادراكي به عنوان يكي از ابعاد جنگ هيبريدي، جايگزين فتنه تروريسم شده و پديدآورندگان و پشتيبانان داعش تلاش مي‌كنند تا از اين طريق به اهداف محقق نشده و با هزينه كمتر دست يابند.» او از اقدام مجلس و دولت عراق در تصويب و پيگيري قانون خروج نيروهاي نظامي خارجي از عراق تقدير كرد. شمخاني در پايان با اشاره به شيوع ويروس كرونا در دو كشور ايران و عراق آمادگي جمهوري اسلامي براي مساعدت به عراق در مبارزه با بيماري كرونا را اعلام كرد. فالح فياض، مشاور امنيت ملي نخست وزير عراق با تاكيد بر ضرورت ارتقاي همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هاي امنيتي و اقتصادي از ايجاد كارگروه مشترك براي پيگيري اقدامات پيشگيرانه و درماني در زمينه مبارزه با بيماري كرونا استقبال كرد.

ضربه به تيم وابسته به گروهك تروريستي جيش الظلم

مديركل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان از ضربه به تيم تروريستي وابسته به گروهك تروريستي جيش الظلم (جيش العدل) خبر داد. به گزارش ايسنا، با اقدامات پيچيده و گسترده اطلاعاتي در آن سوي مرز يك تيم تروريستي وابسته به گروهك جيش الظلم (جيش العدل) شناسايي و به محض ورود به كشور در چتر اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت و در روز يكشنبه 18 اسفند 98 توسط تيم‌هاي عملياتي اداره كل اطلاعات سيستان و بلوچستان مورد ضربه واقع شد و سرتيم عملياتي آن به نام الياس نارويي با نام مستعار (زبير) به درك واصل شد. نامبرده قصد داشت با شناسايي اهداف نظامي و امنيتي در شهر زاهدان از جمله سپاه سلمان سلسله اقدامات تروريستي را در قالب عمليات انغماسي طراحي و اجرا كند كه با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) ناكام ماند.

مرخصي يك فعال محيط‌زيستي و يك معلم زنداني

وكيل فعالان محيط زيست از مرخصي عبدالرضا كوهپايه، يكي از فعالان محيط زيستي خبر داد. به گزارش انصاف‌نيوز، محمدحسين آقاسي وكيل فعالان محيط‌زيست گفت: «عبدالرضا كوهپايه از فعالان محيط زيست امروز به مرخصي آمد اما از مبلغ وثيقه خبر ندارم.» كوهپايه يكي از فعالان محيط زيست بود كه در بهمن و اسفندماه ۹۶ دستگير شدند. بنا به بخشنامه دستورات رييس قوه قضاييه، جهت پيشگيري از شيوع ويروس كرونا در زندان، تنها عليرضا كوهپايه از 8 نفر فعال محيط زيستي بازداشت شده، به علت كم بودن مدت مجازات، مشمول اين بخشنامه شده است. همچنين آقاسي از فراخوان براي آزادي حدود 10 نفر از كساني كه به نظر نمي‌رسيد مشمول دستورالعمل قوه قضاييه باشند، خبر داده است. همچنين بر اساس اخباري كه در فضاي مجازي منتشر شده است، محمود بهشتي‌لنگرودي، معلم و عضو كانون صنفي معلمان و دبير سابق كانون صنفي معلمان ايران به مرخصي آمده است. بهشتي‌لنگرودي شهريورماه 96 براي چندمين بار دستگير و به زندان منتقل شد.

ابتلاي نماينده گرگان به كرونا و بستري شدن منتخب اردبيل

نماينده گرگان در مجلس با تاييد خبر ابتلاي خود به كرونا گفته است: «دو هفته است كه در قرنطينه هستم.» به گزارش ايلنا، نورمحمد تربتي‌نژاد نماينده گرگان و آق‌قلا در مجلس شوراي اسلامي از مثبت بودن نتيجه‌ تست كروناي خود خبر داد. او گفت: «نتيجه‌ تست كروناي من مثبت بوده و اكنون مدت دو هفته است كه در قرنطينه هستم.» همچنين سيد كاظم موسوي، منتخب اردبيل در مجلس يازدهم در يكي از بيمارستان‌هاي تهران بستري شد. پيش از اين فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در يازدهمين دوره انتخابات مجلس، حسين شيخ‌الاسلام ديپلمات و معاون بين‌الملل دانشگاه آزاد اسلامي و محمد ميرمحمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بر اثر مبتلا شدن به اين بيماري جان باختند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سيد كاظم موسوي، منتخب مردم اردبيل در مجلس يازدهم از جانبازان 8 سال دفاع مقدس است و چند روزي است به علت عارضه شيميايي و بروز مشكلات تنفسي و ريوي كه يادگار دوران دفاع مقدس است در بخش مراقبت‌هاي ويژه يكي از بيمارستان‌هاي تهران بستري شده است. اين روحاني كه سابقه نمايندگي دوره هشتم مجلس از همين حوزه انتخابيه اردبيل را در كارنامه فعاليت سياسي خود دارد، آذرماه امسال هم براي اقدام‌هاي پزشكي و درماني ناشي از عوارض شيميايي به آلمان اعزام شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون