• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4604 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ اسفند

كرونا ورزش جهان را نابود مي‌كند؟

فراتر از بحران

روزهاي ابتدايي شيوع ويروس كرونا در جهان مسابقات ورزشي تا حدي تحت‌الشعاع قرار گرفتند. به عنوان مثال رقابت‌هايي كه در كشور چين برگزار مي‌شد به تعويق افتاد يا حتي ليگ‌هاي فوتبال خودمان نيز به مدت بيش از يك ماه تعطيل و برگزاري ساير مسابقات ورزشي نيز از دستور كار خارج شد. در روزهاي ابتدايي تصور مي‌شد كه اين تعطيلي‌ها و وقفه‌ها امري زودگذر است و با انجام تمهيداتي مي‌توان در كنار مبارزه با شيوع ويروس برنامه‌هاي ورزشي را نيز دنبال كرد. اما هجوم گسترده ويروس به بسياري از كشورهاي دنيا مخصوصا مناطق خاورميانه و اروپا باعث شده است تا وضعيت از حالت بحران خارج شود و به نقطه فروپاشي برسد.

در همين دو، سه روز اخير اخبار زيادي در رابطه با بدون تماشاگر يا تعطيلي كامل برخي مسابقات ورزشي در سراسر دنيا به گوش رسيد. ابتدا خبر ترسناك قرنطينه بسياري از استان‌هاي كشور ايتاليا منتشر شد و بعد شايعه تعطيلي كامل مسابقات سري آ. طبق اعلام رسانه‌ها 11 استان اين كشور در قرنطينه كامل قرار گرفته‌اند و اين يعني رفت و آمد تيم‌ها به اين شهرها ممكن نيست. ديروز حتي بازي پارما و اسپال نيز با بيش از 30 دقيقه تاخير آغاز شد چون ممكن بود هر لحظه خبر تعطيلي تمام مسابقات منتشر شود، اما در نهايت قرار بر اين شد بازي‌هاي اين هفته تحت هر شرايطي انجام شود تا مقامات براي بازي‌هاي بعد تصميم‌گيري كنند. طبق اعلام رسانه‌ها داميانو توماسي رييس اتحاديه بازيكنان درخواست لغو كامل مسابقات را به وزارت ورزش ايتاليا پيشنهاد داده و اين پيشنهاد با موافقت وزير اين كشور مواجه شده است. در ايتاليا همچنين مسابقات اروپايي نيز قرار بود بدون حضور تماشاگر برگزار شود اما حالا با قرنطينه كامل شهرها بايد ديد سرنوشت اين مسابقات به كجا مي‌انجامد. اما چند ساعت پس از اخبار ايتاليا كشور بحرين نيز اعلام كرد دومين مرحله رقابت فصل فرمول يك موسوم به گرندپري بحرين كه در تاريخ 22 مارس انجام خواهد شد، بدون تماشاچي خواهد بود. اين براي نخستين بار در تاريخ است كه يك رقابت فرمول يك بدون حضور تماشاچيان برگزار مي‌شود. البته هفته نخست اين مسابقات در استراليا و طبق روال معمول خواهد بود.

همچنين ‌اي‌اف‌سي بالاخره در مورد برگزاري رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بيانيه‌اي جديد منتشر كرد كه در آن قيد شده همه مسابقات هفته سوم مرحله گروهي منطقه غرب، همانند منطقه شرق به تعويق افتاده است. كنفدراسيون فوتبال آسيا از همه كشورهاي عضو خواسته است در تهيه طرحي كه بتوان طبق آن رقابت‌ها را در سريع‌ترين زمان ممكن برگزار كرد، كمك كنند.‌ اي‌اف‌سي در نظر دارد مسابقات مرحله يك‌چهارم را در ماه سپتامبر به انجام برساند. ضمن اينكه طبق اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا مسابقات انتخابي جام جهاني 2020 قطر نيز به ماه‌هاي مهر و آبان سال بعد موكول شده است.‌ اي‌اف‌سي در همين زمينه نامه‌اي به فدراسيون فوتبال بحرين فرستاده و در آن ذكر كرده ديدار اين تيم با تيم ملي فوتبال كشورمان در گروه C
رقابت‌هاي مقدماتي در آبان انجام مي‌شود. طبق اين نامه مي‌توان حدس زد رقابت تيم ايران با تيم‌هاي عراق و كامبوج و هنگ‌كنگ نيز به ماه‌هاي مهر و آبان سال آينده موكول خواهد شد. البته هنوز‌ اي‌اف‌سي لغو ديدارهاي انتخابي جام جهاني را رسما به كشورهاي عضو اعلام نكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون