• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4609 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند

تست كروناي مينو محرز مثبت شد

حالم خوب است

روز جمعه بود كه خبري در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد: مينو محرز به كرونا مبتلا شد. روز گذشته دكتر محرز اعلام كرد كه به كرونا مبتلا شده اما حالش خوب است.
«تست كروناي من مثبت اعلام شده اما حالم خوب است و علائم ديگري هم ندارم؛ اما از اينكه در خانه مانده‌ام خسته شده‌ام و بايد منتظر بمانم ببينم چه مي‌شود. اكسيژن سطح خون من هم خوب است.» محرز، عضو كميته كشوري مبارزه با بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اين پيغام را از قرنطينه خانگي فرستاده است.
مينو محرز كه در ماه جاري براي بسياري بيشتر از پيش شناخته شد، پزشك، رييس مركز تحقيقات ايدز ايران (IRCHA)، استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران و عضو فرهنگستان علوم پزشكي ايران است. ايرنا در خصوص سوابق او نوشته است: «وي به عنوان كارشناس سازمان جهاني بهداشت درباره بيماري ايدز در ايران و منطقه مديترانه شرقي پژوهش مي‌كند و از سال ۱۳۹۴ كه مركز تحقيقات ايدز ايران (IRCHA) راه‌اندازي شد رياست آن را بر عهده دارد. مركز تحقيقات ايدز، نهاد پيشروي ايران در زمينه پژوهش‌هاي پايه‌اي و مبتني بر جامعه درباره HIV/AIDS در ايران است. همچنين خانم محرز از جمله مسوولان و كارشناساني است كه از زمان شيوع ويروس كرونا با انجام مصاحبه‌هاي متعدد با رسانه‌ها از جمله ايرنا نقش مهمي از اطلاع‌رساني و راه پيشگيري از اين ويروس را داشته است.» اين متخصص بيماري‌هاي عفوني در هفته‌هاي گذشته تبديل به يكي از منابع موثق كسب آگاهي در مورد بيماري كرونا شده است و يكي از فعالان اصلي جريان آگاهي بخشي به مردم در مورد خطرات شيوع اين بيماري در كشور. محرز در تاريخ 17 اسفند در مورد وضعيت همه‌گيري اين ويروس در كشور به ايرنا گفت: «هنوز به مرحله اوج بيماري نرسيده‌ايم و همچنان شاهد ابتلاي روزافزون به اين ويروس هستيم. پيش‌بيني است كه طي دو تا سه هفته آينده همچنان روند صعودي اين بيماري را شاهد باشيم و بعد از آن روند نزولي بيماري شروع مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون