• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4617 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ فروردين

رييس‌جمهوري در ويدئوكنفرانس با مسوولان ۵ استان تاكيد كرد

هم زندگي و كسب‌ و كار، هم توقف ابتلا به كرونا

طي چند هفته گذشته و در ايام تعطيلات نوروز تقريبا هر روز رييس‌جمهوري، گاهي همراه با چند تن از اعضاي هيات دولت گاهي تنها با همراهي رييس دفتر جلساتي با محور كرونا داشته است، جلساتي كه اين روزها براي رعايت فاصله‌گذاري فيزيكي اغلب به صورت ويدئو كنفرانس برگزار مي‌شود. روز سه‌شنبه هم حسن روحاني در ارتباط تصويري با استان‌هاي خراسان جنوبي، خراسان شمالي، ايلام، كهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال و بختياري ضمن گفت‌وگو با استانداران، روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اين استان‌ها و مسوولان برخي مراكز درماني و توليدي در اين مناطق در جريان آخرين وضعيت شيوع بيماري كرونا و چگونگي مقابله با اين بيماري و روند درمان بيماران قرار گرفت. رييس‌جمهوري همچنين با شماري از پزشكان و پرستاران بيمارستان ولي‌عصر(ع) بيرجند و شهيد مصطفي خميني در ايلام نيز گفت‌وگو كرد و از كمبودها و نيازمندي‌هاي اين مراكز درماني شنيد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حسن روحاني در ارتباط ويدئوكنفرانسي با استان خراسان شمالي، با مدير و برخي كارگران شركت «پاك‌شيمي اترك» در زمينه توليد انواع محلول‌هاي ضدعفوني و چگونگي تأمين حفاظت و امنيت كارگران براي جلوگيري از ابتلاي آنها به بيماري به گفت‌وگو پرداخت. او همچنين در گفت‌وگو با مديرعامل سايت «طرح ملي فناوري سامانه پرتودهي گاما» در استان چهارمحال و بختياري كه به منظور استريليزه ماسك و تجهيزات پزشكي و محصولات كشاورزي در منطقه اقتصادي شهركرد فعاليت مي‌كند با روند فعاليت اين مجموعه آشنا شد.

بازگشايي تدريجي مشاغل با رعايت بهداشت
روحاني در اين ارتباط‌هاي ويدئو كنفرانسي با اشاره به اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند و آغاز به كار مشاغل كم‌ريسك از 23 فروردين بر اساس تصميم ستاد ملي مقابله با كرونا، خطاب به استانداران و مسوولان بهداشت و درمان استان‌ها گفت: «بازگشايي تدريجي مشاغل بايد با دقت و رعايت كامل تمام دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتي انجام شود، چرا كه اگر اصول بهداشتي به خوبي مراعات نشود ممكن است اين اقدام نه تنها مفيد نبوده، بلكه خطرناك هم باشد.»
روحاني همچنين تاكيد كرد كه نبايد تصور شود اين بيماري و گسترش آن به پايان رسيده و مردم و كسبه و كارمنداني كه از ۲۳ فروردين به محل كار خود باز مي‌گردند بايد اصول بهداشتي را با حساسيت رعايت كنند. رييس‌جمهوري در اين ويدئو كنفرانس ضمن توضيح طرح فاصله‌گذاري هوشمند تاكيد كرد كه «مي‌خواهيم هم مردم از زندگي اجتماعي و كسب و كار خود دور نمانند و هم روندي كه بخش بهداشت و درمان براي توقف ابتلا وشيوع كرونا در كشور داشته، دچار آسيب نشود.»

عجله‌اي براي بازگشايي مدرسه و دانشگاه‌ نيست
در بخش ديگري از اين ارتباط ويديويي روحاني به پرسش استانداران در مورد بازگشايي مدارس و مراكز آموزشي پاسخ داد و گفت: «در بخش آموزش هيچ عجله‌اي براي راه‌اندازي مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد، ضمن اينكه بايد شرايط براي بازگشايي مدارس به گونه‌اي باشد كه هم از اجراي كامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي اطمينان داشته باشيم و هم بتوانيم دغدغه خانواده‌ها را در اين راستا از بين ببريم.»
در ادامه هر كدام از استانداران يا كادر درماني و روساي بيمارستان‌هاي علوم پزشكي استان به بيان كمي‌ها و كاستي‌هاي استان خود و همچنين موفقيت‌هاي حاصل شده در زمينه مديريت كرونا اشاره كردند.
در ادامه رييس دانشگاه علوم پزشكي استان خراسان جنوبي نيز در ارتباط با وضعيت گسترش بيماري كرونا در اين استان، ميزان امكانات در مراكز بهداشتي و درماني و وضعيت كادر درماني، پرستاري و تخت بستري در بيمارستان‌هاي استان گزارشي ارايه كرد و استاندار خراسان شمالي و رييس دانشگاه علوم پزشكي همين استان نيز با رييس‌جمهوري در همين زمينه صحبت كردند.
استاندار ايلام و رييس دانشگاه علوم پزشكي اين استان نيز از ديگر افرادي بودند كه ديروز با رييس‌جمهوري ارتباط تصويري داشته و در اين مكالمه مشكلات استان خود را تشريح كردند. حسن روحاني بعد از شنيدن گزارش آنها، درباره وضعيت مرزها و پايانه‌هاي مرزي در اين استان و چگونگي رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در اين پايانه‌ها هشدار داد. در ادامه استاندار كهگيلويه و بويراحمد و سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اين استان در چهارمين ارتباط ويدئوكنفرانس گزارش‌هاي جداگانه‌اي را به سمع و نظر رييس‌جمهوري رساندند و استاندار كهگيلويه و بويراحمد در پاسخ به سوال روحاني درباره ميزان ترددهاي مسافران نوروزي در اين استان نيز تاكيد كرد كه امسال با كاهش ۶۰ درصدي تردد در استان روبرو بوده‌اند. پس از آن رييس‌جمهوري نيز از ابراز اميدواري كرد كه كسادي كسب و كار عده‌اي در ايام نوروز به ويژه در بخش گردشگري و حمل‌و‌نقل در ايام تابستان جبران مي‌شود. آخرين ارتباط تصويري با رييس‌جمهوري نيز از استان چهارمحال و بختياري بود كه استاندار و رييس دانشگاه علوم پزشكي اين استان گزارش‌هاي خود را به حسن روحاني ارايه كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون