• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4649 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت

پيدا و پنهان

اظهارات رييس سازمان بورس پس از ريزش شاخص‌ها

روز گذشته شاخص كل بورس با ريزش بيش از 32هزار واحدي به زير يك ميليون سقوط كرد. موضوعي كه رييس سازمان بورس و اوراق بهادار به آن واكنش نشان داد و با اشاره به اينكه نوسان ذات بازار سهام است، گفت: فردي كه وارد اين بازار مي‌شود بايد مسووليت ضرر و زيان را بپذيرد. حسن قاليباف‌اصل با تاكيد به اينكه هيچ فردي نمي‌تواند پيش‌بيني دقيقي از رشد يا سقوط سهام در بازار سرمايه و بورس داشته باشد، گفت: با وجود اينكه بازار سرمايه جزو بازارهاي پيچيده است، برخي مي‌پندارند فقط با دريافت كد بورسي مي‌توانند به ‌راحتي در اين بازار خريد و فروش كنند.

اجازه نمي‌دهيم فولاد هم به كالاي سرمايه‌اي تبديل شود

حسين مدرس‌خياباني، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاري جلسه كميته ساماندهي فولاد در هفته پيش‌رو خبر داد و گفت: بازنگري در شيوه عرضه محصولات فولادي و تعيين قيمت با اتكاي به فرمول‌هاي اقتصادي در دستور كار اين كميته قرار دارد. وي تصريح كرد: پيرو سياست‌هاي جديد وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده نخواهد شد تا فولاد نيز به عنوان يك كالاي سرمايه‌اي مورد معامله قرار گيرد، بلكه با مكانيسم‌هاي جديدي كه طراحي خواهد شد، تلاش مي‌شود تا محصولات فولادي به دست مصرف‌كنندگان واقعي و صنايع پايين‌دستي آن هم بر اساس نيازهاي واقعي آنها، برسد.

شرايط جديد براي افتتاح حساب در بانك‌ها

تسنيم نوشت: برخي بانك‌ها براي افتتاح حساب مشتريان جديد شرط كرده‌اند كه حتما از اداره پست نامه بياورند، ضمن آنكه از آنها اجاره‌نامه و كپي آن را هم مي‌خواهند. به نوشته اين خبرگزاري، بانك‌ها عنوان كرده‌اند كه اين شرايط در راستاي قوانين مبارزه با پولشويي است. به گفته يك كارمند بانك، ‌اداره مبارزه با پولشويي بانك مركزي بخشنامه‌اي را به شعب بانك ابلاغ كرده كه براساس آن بايد استعلام دقيق از كد پستي محل سكونت افراد در پرونده وجود داشته باشد.

هجوم سرمايه‌گذاران به اوراق «تسه»

در حالي كه بازار سرمايه از ابتداي ديروز با كاهش شديد شاخص كل روبه‌رو شد، اما اوراق تسهيلات مسكن با سرعتي عجيب بازه ۶۰ هزار توماني را رد كرد و در چند نماد تسه، به سقف دامنه نوسان رسيد. آن‌گونه كه «مهر» گزارش داده: در حالي كه تابلوي بورس تهران از ابتداي معاملات ديروز قرمزپوش بود، اما تابلوي اوراق گواهي حق تقدم تسهيلات مسكن در همه نمادهاي زيرمجموعه «تسه» سبزپوش شده و در چند نماد نيز به سقف دامنه نوسان ۵ درصدي رسيد. به دليل استقبال خريداران از اوراق تسهيلات مسكن در بازار سرمايه، برخي دارندگان اين اوراق از عرضه آن به اميد گران‌تر شدن اين اوراق در روزهاي آينده خودداري كردند كه همين موضوع به افزايش قيمت اوراق دامن زد.

حباب سكه چگونه بزرگ‌تر شد؟

از اواخر هفته گذشته زمزمه‌هاي تعطيلي احتمالي بازار گواهي سكه طلا در بورس به گوش رسيد. گفته مي‌شود به دليل اختلاف قيمتي بين بازار سكه بورسي و سكه در بازار سنتي، پيشنهادهايي مبني بر تعطيلي اين بازار به شوراي عالي بورس رسيده است. حالا با شايع شدن تعطيلي احتمالي بازار سپرده طلا، نقدينگي به بازار سكه هجوم آورده و حالا سكه در محدوده هفت ميليون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفته است. طرفداران تعطيلي بازار سكه بورسي، ابتدا بايد پاسخ دهند تكليف صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري فعال در اين حوزه كه به صورت قانوني و شفاف در حال سرمايه‌گذاري هستند چه مي‌شود؟ اين افراد همچنين بايد پاسخ دهند كه نقدينگي اين بازار پس از تعطيلي به كدام بازار هجوم خواهد برد؟

قاچاق پياز زعفران از سر گرفته شد

حسيني، عضو شوراي ملي زعفران گفت: قيمت هر مثقال زعفران خالص در خرده‌فروشي‌ها ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است. هم اكنون در بازار زعفران‌هاي داراي ناخالصي، با قيمت پايين‌تر هم عرضه مي‌شود. به گفته وي طي ۱۰سال اخير، كشاورزان با معضل قاچاق پياز زعفران روبه‌رو هستند، اين در حالي است كه مسوولان وزارت جهاد كشاورزي راه چاره‌اي براي اين بحران به كار نگرفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون