• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4650 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت

خبر

پخش مستقيم بيانات رهبري؛ تنها برنامه روز قدس در ايران

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي با اعلام اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي در روز جهاني قدس به ‌صورت زنده و تلويزيوني با مردم سخن خواهند گفت، يادآور شد: «هيچ برنامه‌ ديگري تحت‌ عنوان روز قدس در هيچ‌ نقطه از كشور برگزار نخواهد شد.» به گزارش ايسنا، در متن اطلاعيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آمده است: «بي‌شك پاسداشت موضوع فلسطين به عنوان مساله اول جهان اسلام و دفاع از مظلوم، واجب شرعي و در هر شرايطي تعطيل‌ناپذير است، لذا درپي محدوديت‌هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا و عدم امكان برگزاري شايسته و گسترده راهپيمايي سراسري، امسال روز جهاني قدس با ويژه برنامه‌اي بس گرانبها و استثنايي پاس داشته خواهد شد.» اين اطلاعيه با اشاره به سخنراني رهبري به اين مناسبت مي‌افزايد: «بر اين اساس در آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان (2 خرداد 1399 ـ مصادف با 22 مه‌2020 ميلادي) رهبر معظم انقلاب اسلامي، ساعت 12:00 (به وقت تهران) به ‌صورت زنده با امت اسلامي سخن خواهند گفت. اين سخنراني به‌ صورت زنده از شبكه‌هاي مختلف راديويي و تلويزيوني داخلي و بين‌المللي پخش خواهد شد.» بر اساس اين اطلاعيه به همين مناسبت و به ‌منظور كسب فيض حداكثري از بيانات حكيمانه و راهگشاي رهبر معظم انقلاب، هيچ‌گونه برنامه‌اي تحت عنوان مراسم روز قدس در هيچ نقطه‌اي از كشور برگزار نخواهد شد.


به ‌كارگيري نمايندگان بيكار مجلس دهم در دولت
عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي از نامه دبير هيات دولت به اعضاي كابينه براي به ‌كارگيري نمايندگان مجلس دهم در دولت خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس، احمد اميرآبادي‌فراهاني، نماينده اصولگراي قم درباره جزييات اين نامه گفت: «طي نامه‌اي به امضاي آقاي سيمايي‌صراف به اعضاي هيات دولت، خطاب به دستگاه‌هاي اجرايي تاكيد شده تا نمايندگان مجلس دهم را با طرح در كارگروه اين اقدام به كارگيري كنند.» او ادامه داد: «البته در اين نامه تاكيد شده كه جايگاه قوه مجريه و استقلال آن حفظ شود؛ البته دولت در مجلس دهم به دنبال حفظ جايگاه خود نبود و گويا با نزديكي به آغاز به كار مجلس يازدهم به فكر حفظ جايگاه خود افتاده است.» اين عضو هيات رييسه مجلس با انتقاد از رويكرد دولت روحاني در مواجهه با مجلس يازدهم آن هم پيش از آغاز به كار «خانه ملت» گفت: «دولت به ‌دليل آنكه نمايندگان مجلس آينده منتقد خود هستند با صدور اين ابلاغيه تلاش كرده دست و پاي نمايندگان را ببندد و اين در حالي است كه حتي به فكر شغل نمايندگان مجلس دهم كه بسياري از آنها حاميان دولت محسوب مي‌شوند، بوده است.»


سرنوشت اصلاح قانون انتخابات به مجلس يازدهم سپرده شد

رييس كميسيون شوراهاي مجلس از ادامه رسيدگي به طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس يازدهم خبر داد. به گزارش خبرگزاري تسنيم محمدجواد كوليوند درباره آخرين وضعيت بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات كه به تازگي در مجلس تصويب شده، چنين توضيح داد: «گزارش كميسيون شوراها درباره طرح الحاق يك تبصره به قانون انتخابات نهايي و تقديم هيات‌رييسه مجلس شده كه در روز سه‌شنبه هفته جاري (۳۰ ارديبهشت) در صحن مجلس مطرح مي‌شود.» به گفته كوليوند، با توجه به گستردگي و حساسيت موضوع درباره اصلاح قانون انتخابات، بررسي نهايي و جمع‌بندي طرح اصلاح قانون انتخابات در اين دوره مجلس امكان‌پذير نيست و به مجلس يازدهم موكول مي‌شود. او در پايان ابراز اميدواري كرد كه نمايندگان دور يازدهم مجلس، در فرصتي مناسب و با صرف زماني بيشتر، نسبت به جمع‌بندي طرح اصلاح قانون انتخابات اقدام كنند.
ابهام در مدارك 2 منتخب ديگر 
مجلس يازدهم
سخنگوي هيات رييسه مجلس خبر داد كه علاوه بر منتخب تفرش كه مدركش اشكال داشت، مدارك يكي، دو نفر ديگر از منتخبان هم داراي ابهاماتي است. به گزارش فارس، اسدالله عباسي در همين راستا گفت: «يكي از مشكلات موجود درباره انتخابات بحث مدرك تحصيلي كانديداها و منتخبان است كه متاسفانه ما در مورد منتخب تفرش اين موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتيم و يكي، دو نفر ديگر از منتخبان نيز مدارك‌شان داراي ابهاماتي است كه منتظر پاسخ حوزه علميه و وزارت علوم هستيم.» سخنگوي هيات رييسه مجلس اظهار داشت: «البته در اين باره وزارت كشور نيز كوتاهي‌هايي داشته كه استعلامات دقيقي را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد مدارك تحصيلي داوطلبان نداشته است.»  سخنگوي هيات رييسه مجلس پيش از اين هم يك‌نوبت از احتمال نقص مدرك يكي، دو منتخب دوره يازدهم خبر داده بود كه اين خبر با تكذيب شوراي نگهبان مواجه شد. با اين حال، تكرار اين ادعا از جانب اين نماينده دوره دهم و يازدهم مجلس، محل تامل است.


احتمال عدم رسيدگي به حادثه ناوچه كنارك در مجلس دهم

نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مي‌گويد: باتوجه به اينكه دولت هنوز گزارش و تحقيقات خود را درباره حادثه ناوچه كنارك تكميل نكرده، احتمالا بررسي اين موضوع در مجلس يازدهم صورت گيرد. به گزارش پايگاه خبري مدارا، محمدجواد جمالي‌نوبندگاني با اشاره به وقوع حادثه ناوچه كنارك گفت: «جلسه ديروز كميسيون درباره موضوع اقدامات خصمانه رژيم صهيونيستي عليه صلح و امنيت بود و جلسه بعدي دوشنبه در وزارت دفاع برگزار خواهد شد.» او ادامه داد: «روز سه‌شنبه آخرين جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دهم است و بعيد مي‌دانم به موضوع حادثه ناوچه كنارك بپردازد. اگر هم اين اتفاق صورت گيرد بررسي عميقي نخواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون