• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4650 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت

سلامت

مرگ نوجوان 13 ساله در كانال خاورشهر

جسد پسربچه‌اي 13 ساله كه به كانال آب سقوط كرده بود، بعد از حدود يك روز عمليات جست‌وجو در خاورشهر كشف شد. به گزارش ايسنا، عصر روز شنبه خبري مبني بر سقوط يك پسربچه به كانال آبي در شهرك خاورشهر به سامانه 125 اطلاع داده شد كه درپي آن ستاد فرماندهي، آتش‌نشانان سه ايستگاه 121، 66، 63 و نيز گروه امداد و نجات 15 را به محل حادثه اعزام كرد. با حضور عوامل آتش‌نشاني در محل مشخص شد كه حادثه براي يك پسر 13 ساله از اتباع كشور افغانستان رخ داده و در حالي كه اين فرد حوالي ساعت 14 براي خريد از خانه خارج شده بود، ديگر به خانه بازنگشته و احتمال اينكه او به كانال آب سقوط كرده باشد بسيار بالا بود. در همين راستا نيز آتش‌نشانان عمليات خود براي يافتن اين پسربچه را آغاز كرده و با حضور در چهار نقطه از كانال آب جست‌وجو را آغاز كردند. همچنين هماهنگي‌هاي لازم با اداره آب و فاضلاب نيز انجام شده و مسير ورودي آب به داخل كانال مسدود شد تا با كاهش سطح آب امكان جست‌وجو و نجات راحت‌تر باشد. سرانجام پس از گذشت بيش از 20 ساعت از عمليات جست‌وجوي نقطه به نقطه در مسير كانال آب، جسد اين نوجوان در كانال آب واقع در حدفاصل روستاي توتك و كارخانه ايران گچ كشف و به خارج از آب منتقل شد.مركز اطلاع‌رساني آتش‌نشاني تهران با تاييد اين خبر اعلام كرد كه جسد اين نوجوان براي اقدامات قانوني و همچنين بررسي علت دقيق مرگ و نيز چگونگي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد و آتش‌نشانان نيز با تحويل محل به عوامل انتظامي به ماموريت خود خاتمه دادند.


۵۱ نفر ديگر از مبتلايان كرونا در ايران جان باختند

رييس مركز اطلاع‌رساني وزارت بهداشت گفت: تاكنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در كشور به‌طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان كرونا در كشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسيد.
به گزارش ايرنا، كيانوش جهانپور روز يكشنبه درباره آخرين آمار ابتلاي قطعي به ويروس كرونا و موارد فوت ناشي از آن در كشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر يكشنبه، بر اساس گزارش آزمايشگاه‌ها و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي هزار و ۸۰۶ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه از بين مبتلايان جديد، ۳۴۰ مورد بستري (۱۸ درصد) و ۱۴۶۶ مورد سرپايي و از افراد در تماس با مبتلايان بودند كه شناسايي شدند و با در نظر گرفتن موارد جديد، مجموع بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در كشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسيد.
روند نزولي فوت ناشي از بيماري كوويد-۱۹ ادامه دارد و در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بيمار ديگر مبتلا به كوويد۱۹ در كشور جان خود را از دست دادند و از زمان شيوع اين بيماري در كشور تاكنون ۶ هزار و ۹۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس اين گزارش‌ها تاكنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در كشور بهبود يافته و از بيمارستان ترخيص شده‌اند. ۲۷۰۵ نفر از اين بيماران نيز در وضعيت شديد اين بيماري و به نوعي بحراني تحت مراقبت قرار دارند كه اميدواريم شفا پيدا كنند.
او گفت: تاكنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمايش آزمايش تشخيص كوويد۱۹ در ۱۲۶ آزمايشگاه كشور انجام شده است. روزانه حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار آزمايش انجام مي‌شود كه تا ۴۵ هزار تست در روز قابل افزايش است.
استان خوزستان همچنان در وضعيت قرمز است. لرستان هم در وضعيت هشدار است، اما بقيه استان‌ها در وضعيت بهتري هستند تا حدودي در مورد سيستان و بلوچستان و كرمانشاه هشدار مي‌دهيم از هموطنان مي‌خواهيم بيشتر مراعات فردي را داشته باشند تا با صبر و آرامش به مسير كنترل و بعد از آن به مهار بيماري نايل ‌شويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون