• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4650 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت

خبر كوتاه

پنهان‌كاري درباره تلفات كرونا

برخي رسانه‌هاي امريكا با انتقاد از پنهان‌كاري آمازون در مورد آمار مرگ و مير كاركنان اين شركت به علت شيوع ويروس كرونا، خواستار برخورد شفاف جف بزوس در اين زمينه شده‌اند.سي‌ان‌بي‌سي گزارش داد: بر اساس اطلاعات پراكنده‌اي كه آمازون تا به حال منتشر كرده        7 تن از كاركنان انبارهاي آمازون به علت ابتلا به كرونا فوت كرده‌اند. اما رسانه‌هاي امريكا بر اين باورند كه آمازون هنوز آمار واقعي و دقيقي را در اين زمينه منتشر نكرده است.بررسي‌هاي خبرنگاران امريكايي نشان مي‌دهد، ممكن است تعداد كاركنان آمازون كه به كرونا مبتلا شده‌اند تا ۹۰۰ نفر هم باشد و اين افراد با رفت و آمدهاي خود به خصوص با لمس بسته‌هاي ارسالي آمازون به ديگر نقاط مي‌توانند اين ويروس را به‌ طور گسترده منتقل كنند. ديويد كلارك، مدير امور عملياتي آمازون در مصاحبه خود با برنامه ۶۰ دقيقه شركت سي‌بي‌اس امريكا در تاريخ ۱۰ مه ‌مدعي شده كه افشاي آمار دقيق مرگ و مير در آمازون به علت ابتلا به كرونا كاري بي‌فايده است و به جاي اين كار بايد روي وضعيت ابتلاي اقوام و نزديكان اين افراد به كرونا تمركز كرد.


تدريس آنلاين تا سال ۲۰۲۱ 

مقامات دانشگاه‌هاي هلند اعلام كردند با توجه به شيوع كروناويروس، تدريس آنلاين دانشگاه‌ها يا به صورت كلي يا جزيي تا فوريه سال ۲۰۲۱ ميلادي ادامه دارد. يودبليونيوز گزارش داد: دانشكده تجارت و اقتصاد دانشگاه «آمستردام» به دانشجويان خود اطلاع داد كه تمامي دوره‌هاي درسي اين دانشكده تا پايان نيم‌سال نخست در فوريه سال بعد ادامه دارد زيرا هيچ‌كس نمي‌تواند پيش‌بيني كند با توجه به شرايط فعلي، ابتداي سال تحصيلي جديد به چه شكل خواهد بود.دانشگاه «خرونينگن»(Groningen) هم قصد دارد، تدريس آنلاين را ادامه دهد.دانشگاه «ليدن»(Leiden) يك دانشگاه هلندي ديگر هم راجع به دايمي كردن كلاس‌هاي آنلاين گفت‌وگوهايي انجام داده است.اگرچه مدارس ابتدايي هلند اين هفته بازگشايي مي‌شوند اما دولت اين كشور هنوز راجع به برنامه‌هاي آموزش عالي چيزي اعلام نكرده است. برخي از دانشجويان بين‌المللي گفته‌اند كه با شنيدن امكان ادامه روند تدريس به صورت آنلاين متعجب شده‌اند.



اقبال به كلود و امنيت سايبري

آسين ايج گزارش داد: بررسي جديد مايكروسافت نشان مي‌دهد، شيوع ويروس كرونا باعث افزايش اقبال به برخي حوزه‌هاي فناوري اطلاعات مانند خدمات كلود، هوش مصنوعي و امنيت سايبري شده است.در شرايطي كه همه‌گيري كرونا باعث اختلال بسياري از كسب وكارها شده، نقش فناوري ارتباطات و اطلاعات براي كمك به تداوم فعاليت‌هاي حرفه‌اي بسيار پررنگ‌تر از قبل شده است.به گفته آنانت ماشواري، مدير شعبه مايكروسافت در هند، شيوع كرونا تمامي كسب وكارها و صنايع را در جهان متحول كرده است. او افزوده است: هيچ شركتي در جهان نمي‌تواند به تنهايي بر اين چالش غلبه كرده و دو بخش دولتي و خصوصي بايد با همكاري يكديگر بر ويروس كرونا غلبه كنند. پيشبرد خدمات در حوزه‌هايي همچون آموزش، بهداشت و سلامت و ارايه خدمات عمومي مستلزم بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوظهور است. مدير شعبه مايكروسافت در هند پيش‌بيني كرد، سرمايه‌گذاري صنايع مختلف در حوزه‌هايي مانند كلود، هوش مصنوعي و امنيت سايبري بيش از گذشته افزايش مي‌يابد.



گوشي با فناوري امنيتي كوانتومي

فوربس گزارش داد: شركت سامسونگ از توليد اولين گوشي دنيا خبر داده كه مجهز به فناوري امنيتي كوانتومي است. رونمايي از اين گوشي قرار است در تاريخ ۲۲ مه ‌انجام شود. سامسونگ و شركت مخابراتي اس‌كي تله كام از توليد اولين گوشي نسل پنجم جهان خبر داده‌اند كه مجهز به فناوري امنيتي كوانتومي است. اين شركت‌ها مدعي هستند كه فناوري كوانتومي گوشي‌هاي هوشمند را براي هكرها غيرقابل نفوذ مي‌سازد.
در حال حاضر گوشي‌هاي سري اس ۲۰ سامسونگ همراه با برخي قابليت‌هاي امنيتي پيشرفته عرضه مي‌شوند كه از جمله آنها مي‌توان به تراشه‌هايي امنيتي اشاره كرد كه جلوي سرقت اطلاعات توسط هكرها را حتي در صورت دسترسي به سخت‌افزار گوشي مي‌گيرند. اما گوشي گلكسي ‌اي كوانتوم كه از نظر امكانات شباهت‌هاي زيادي به گوشي Galaxy A۷۱ ۵G دارد، مجهز به تراشه‌اي جديد موسوم به QRNG است كه توسط شركت 
ID Quantique توليد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون