• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4669 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

خبر

تعطيلات تابستاني نمايندگان نصف شد

نمايندگان يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از همين بدو امر تلاش كرده‌اند با رسيدگي به انتقادات هم طيفي‌هاي خود، بار انتقادات به خود و پارلمان را كاهش دهند. در همين راستا روز گذشته هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي تصميم گرفت تعطيلات تابستاني نمايندگان را كاهش دهد. عليرضا سليمي، عضو هيات رييسه مجلس با اعلام اين خبر به فارس گفته است: «در جلسه امروز موضوع ساماندهي تعطيلات تابستاني مجلس مورد بحث و بررسي قرار گرفت و بنا شد تا زماني كه طرح اصلاح آيين نامه داخلي مجلس در اين باره مشخص شود، تعطيلات تابستاني مجلس كاهش يابد. تعطيلات تابستاني مجلس در دو مرحله و هر مرحله 15 روز است كه طبق تصميم امروز هيات رييسه در هر مرحله يك هفته خواهد بود.» او همچنين درباره ديگر تصميم هيات رييسه قوه مقننه درباره طرح‌ها و لوايح در دستور كار پارلمان بيان كرد:«در مورد رسيدگي به طرح‌ها و لوايح تصميم بر اين شد تا براي رعايت عدالت هر طرح يا لايحه‌اي كه زودتر اعلام وصول شده در اولويت رسيدگي قرار داشته باشد.»


برگزاري نشست كميسيون تحقيق درباره اعتبارنامه تاجگردون 

محمدباقر قاليباف، رييس مجلس يازدهم در حالي هفته گذشته با اخطار قانون اساسي عليرضا زاكاني، نماينده قم مساله اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب گچساران را به كميسيون تحقيق ارجاع داد كه پيش از آن عليرضا سليمي،  عضو هيات رييسه مجلس از پايان يافتن اين مساله با تصميم شعبه 12 سخن به ميان آورده بود. اين تصميم قاليباف ازسوي تاجگردون مورد اعتراض قرار گرفت ولي در نهايت تغييري در تصميم رييس مجلس ايجاد نشد تا تاجگردون همچنان نتواند رداي نمايندگي به تن كند و در انتظار تصميم كميسيون تحقيق بماند. جلسه‌اي كه يكي از آنها امروز و با حضور معترضان در حالي برگزار مي‌شود كه روز گذشته اعضاي اين كميسيون تشكيك‌هايي در صلاحيت كميسيون تحقيق براي ورود به اعتبارنامه تاجگردون ايجاد كرده بودند. حجت‌‌‌الله فيروزي، سخنگوي كميسيون تحقيق مجلس در همين راستا به تسنيم گفته است كه «عده‌اي از اعضاي كميسيون معتقد بودند كه كميسيون تحقيق به دليل اينكه اعتبارنامه آقاي تاجگردون از شعبه به كميسيون ارجاع نشده و از اين پرونده از صحن مجلس به كميسيون ارجاع شده لذا اين كميسيون صلاحيت ورود به بررسي آن را ندارد.» او همچنين بيان كرد: «البته تعداد ديگري از اعضاي كميسيون نيز معتقد بودند كه كميسيون تحقيق صلاحيت بررسي پرونده اعتبارنامه آقاي تاجگردون را دارد بنابراين به دليل اختلاف ‌سليقه‌اي كه بين اعضاي كميسيون ايجاد شد در نهايت راي‌گيري به عمل آمد و اعضا بر اين موضوع راي مثبت دادند كه كميسيون تحقيق صلاحيت ورود به بررسي پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران را دارد.»


محسن هاشمي برنامه‌اي  براي كانديداتوري 1400 ندارد

دفتر رييس شوراي شهر تهران درباره شايعات انتخاباتي او توضيحاتي را ارايه و اعلام كرد كه محسن هاشمي برنامه‌اي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري ندارد. به گزارش ايسنا در توضيحات دفتر رييس شوراي شهر تهران آمده است:«با توجه به گمانه‌زني‌ها و شايعات مطرح شده در فضاي مجازي و مطبوعات در رابطه با كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده به اطلاع مي‌رساند همان ‌گونه كه رييس شوراي شهر تهران در مصاحبه‌هاي متعدد تصريح نموده‌اند، ايشان برنامه يا بنايي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري ندارند و طرح اين گونه احتمالات اثر مثبتي بر شرايط امروز جامعه كه سخت درگير مشكلاتي نظير بيماري كرونا، مسائل اقتصادي - اجتماعي و تحريم‌هاي ظالمانه است، ندارد و مناسب‌تر است كه توجه و تمركز مسوولان و رسانه‌ها به جاي پرداختن به گمانه‌زني‌ها و شايعات بي‌اساس به بهبود خدمت‌رساني و انجام وظايف خويش معطوف گردد.»


طرح تشكيل كميسيون ويژه «تحريمي‌ها» در مجلس يازدهم

جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در طرحي خواستار تشكيل كميسيوني ويژه در قوه مقننه به نام «باشگاه تحريمي‌ها» شدند. يكي از اهداف تشكيل اين كميسيون كه در متن طرح امضا شده توسط 120 تن از نمايندگان ذكر شده، ارتباط بيشتر جمهوري اسلامي ايران با كشورهايي نظير روسيه، چين، ونزوئلا و برخي ديگر از كشورهاي حوزه امريكاي لاتين كه مورد تحريم ايالات متحده امريكاست. قرار است طرح تشكيل كميسيون ويژه «باشگاه تحريمي‌ها» پس از تكميل شدن امضاها، تقديم هيات‌رييسه مجلس شده و پس از اعلام وصول در صحن مجلس به راي نمايندگان گذاشته شود. در صورتي كه اكثريت نمايندگان با تشكيل اين كميسيون موافقت كنند با عضويت اعضا  اين كميسيون تشكيل خواهد شد.


دريافت شناسنامه فرزندان مادران ايراني از تيرماه

علي ربيعي، سخنگوي دولت ديروز و در ديدار با جمعي از مادران ايراني داراي همسران خارجي كه در ساختمان كوثر نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد، گفت:«كتمان نمي‌كنيم كه برچسب‌زني و سخنان نادرست درباره زنان ايراني كه با اتباع ديگر كشورها ازدواج كرده‌اند متاسفانه در جامعه ما وجود دارد كه البته رفتارهاي فردي است و اين نظر سياستگذاران ما نيست. اما بايد براي همين سخنان فردي نيز عذرخواهي كرد و من از اين اتفاق عذرخواهي مي‌كنم.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «زنان ايراني داراي همسران خارجي كه در ايران ساكن هستند، مي‌توانند از ابتداي تيرماه تا پايان تابستان براي اخذ  شناسنامه فرزندان‌شان به  استانداري‌ها مراجعه كنند و مادران ايراني خارج از كشور نيز مي‌توانند در همين مدت براي اين كار به كنسولگري‌ها بروند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون