• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4669 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

خبرخوان

واردات ارز، طلا و نقره معاف از ماليات شد

شوراي عالي هماهنگي اقتصادي ورود ارز به صورت اسكناس بدون محدوديت و همچنين طلا و نقره را معاف از پرداخت عوارض قانوني و ماليات برارزش افزوده كرد. بر اساس اين مصوبه كه از سوي رييس‌جمهوري به وزير اقتصاد، رييس كل بانك مركزي و سرپرست وزارت صمت ابلاغ شده ورود ارز به صورت اسكناس به داخل كشور بدون محدوديت مطابق با ضوابط و مقررات بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و مقررات مبارزه با پولشويي توسط اشخاص حقيقي و حقوقي مجاز است. واردات فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتين) به صورت خام طبق ضوابط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از كليه حقوق، عوارض قانوني و ماليات برارزش افزوده معاف است. مدت اعتبار اين مصوبه تا پايان سال 99 خواهد بود.

 

موافقت وزارت صنعت با افزايش قيمت سيمان

عبدالرضا شيخان، دبير انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان از موافقت وزارت صنعت با افزايش قيمت سيمان خبر داد و گفت: تا چند روز آينده قيمت نهايي تصويب و اعلام مي‌شود. شيخان در رابطه با تصميات اخير براي قيمت‌هاي سال جاري سيمان اظهار كرد: افزايش قيمت سيمان از سوي شركت‌ها منطقي و قابل دفاع است. با توجه به افزايش سرسام‌آور هزينه‌هاي توليد مانند كرايه‌ و حمل، دستمزد، هزينه‌هاي تعمير دستگاه‌ها و نگهداري كه سال جاري با جهش روبه‌رو شده روي قيمت تمام‌شده سيمان بيش از ۳۰ درصد تاثير گذاشته از اين‌رو انتظار براي افزايش قيمت سيمان طبيعي است. وزارت صنعت موافقت خود را با افزايش قيمت سيمان اعلام كرده است و تا چند روز آينده قيمت نهايي تصويب و اعلام مي‌شود.

 

ارايه فهرست جديد دريافت‌كنندگان ارز نيمايي و دولتي

بانك مركزي در راستاي شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني عمومي فهرست دريافت‌كنندگان ارز دولتي و سامانه نيما را به‌روزرساني و منتشر كرد. فهرست‌هاي انتشار يافته حاوي دريافت‌كنندگان ارز دولتي و نيمايي در بازه زماني ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ تا ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۹ است. اين فهرست شامل اسامي اشخاص حقيقي و حقوقي به همراه ميزان و نرخ ارز دريافتي است كه از طريق سامانه نيما ارز دريافت كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون