• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4670 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

سخنگوي دولت درباره برگزاري جلسات شوراهاي عالي توضيح داد

پرواز «جعبه سياه 752» به اوكراين

نشست خبري سخنگوي دولت ظهر ديروز برگزار شد. علي ربيعي در آغاز تاكيد كرد كه برخلاف آنچه تصور مي‌شود «پيك جديدي» از كرونا آغاز نشده، بلكه برخي استان‌ها كه وارد پيك نشده ‌بودند امروز وارد پيك شده‌اند. به گزارش ايسنا، او در ادامه به تصميمات دولت درخصوص مسكن و افزايش نرخ اجاره‌بها و ارزش آن اشاره كرد و خبر داد كه معاون اول رييس‌جمهوري كارگروهي براي معضلات مربوط به مسكن تشكيل داده و در اين كارگروه سياست‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدتي اتخاذ مي‌شود و در اولويت اين تصميم‌گيري‌ها مستاجران قرار دارند. علي ربيعي در ادامه خبر داد كه بخشودگي‌هاي جرايم مالياتي انجام خواهد شد كه ازجمله اقدامات دولت براي رفع دغدغه فعالان اقتصادي است كه بخشنامه‌اش ابلاغ شده است. سخنگوي دولت نسبت به خودكشي يك كارگر در حوالي چاه نفت هويزه واكنش نشان داد و تاكيد كرد كه خودكشي را هم از سطح فردي و هم محلي بايد بررسي كرد. اما فشارهاي اقتصادي و عوامل رواني دراين مورد مي‌تواند تاثير‌گذار باشد. ربيعي البته مدعي شد كه در اين مورد بر اساس تحقيقات صورت گرفته و گزارش‌هاي دولت علت خودكشي بيشتر شخصي بوده است. 

رفتار ناموجه كره جنوبي 

ربيعي درباره آخرين وضعيت پول‌هاي بلوكه شده ايران در كره جنوبي نيز توضيح داد و گفت رفتار اين كشور براي جمهوري اسلامي توجيه‌پذير نيست و ايران احساس مي‌كند دولت كره جنوبي به‌ دلايلي نامعلوم همكاري لازم را انجام نمي‌دهد؛ چرا كه به‌گفته او، از سال ۹۷ تاكنون اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم. 
سخنگوي دولت همچنين درباره ارسال جعبه سياه هواپيماي اوكرايني، گفت: «تصميم گرفته‌ايم كه جعبه سياه با نمايندگان ايران در اسرع وقت به اوكراين فرستاده شود، اگر در اوكراين امكان بازخواني جعبه سياه فراهم باشد، اين كار در اوكراين انجام خواهد شد و اگر اين امكان وجود نداشته باشد، جعبه سياه در فرانسه بازخواني خواهد شد.» او البته تاكيد كرد كه كرونا باعث ايجاد اين تعلل شده اما با بازگشايي پروازها، سريعاً اين كار انجام خواهد شد.
در ادامه اين نشست سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي كه مدعي مي‌شد جلسات شوراي عالي هماهنگي اقتصادي برگزار نمي‌شود، گفت: «شوراي عالي هماهنگي اقتصادي اساسا در مواردي دستور جلسه داشته است كه ما نياز به قانوني داشتيم كه در حال حاضر دستيابي به آن روند طولاني داشته باشد، در اين شرايط گاه احساس مي‌شود كه اين شورا قانوني را تصويب كند و با تاييد رهبري اجرايي شود.» سخنگوي دولت البته توضيح داد كه در ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت به ‌دليل شرايط كرونا تعداد جلسات كمتر شده است.
ربيعي به اظهارات سخنگوي قوه قضاييه درباره تبادل زندانيان بين ايران و امريكا نيز واكنش نشان داد و گفت: «من تلفن ايشان را دارم و مايل بودم زنگ بزنم، بهتر است به ‌جاي استفاده از تريبون اين موضوعات تلفني مطرح شود. استقلال قوا يك امر بديهي است و آزادي زندانيان نيز از بديهيات است و كسي اين را منكر نشده است.» او با بيان اينكه تبادلات زندانيان ايران و امريكا از تبادلات فرا قوه‌اي است، گفت: «قطعا اين تصميمات دولت از مجاري قانوني انجام شده است.»
سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي در مورد عدم تشكيل جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه روز يكشنبه در سخنان رييس سازمان تبليغات اسلامي در صحن مجلس به آن اشاره شده بود، گفت: «در دوره شيوع كرونا به غير از جلسات شوراي عالي امنيت ملي كه مهم است و ۱۱ عضو دارد، ساير جلسات در اين سطح برگزار نمي‌شد و آن ‌هم به ‌دليل رعايت پروتكل‌هاي وزارت بهداشت است. در دوران كرونا مجلس هم تعطيل و حتي بسياري از ديدارهاي حضوري در كشور تعطيل شد كه تعطيل ‌شدني نبود. من اين خبر را در راديو و تلويزيون ديدم كه دولت 4 ماه است، جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را تشكيل نداده و عجيب بود كه در بخش‌هاي مختلف مداوم اين مطلب تكرار مي‌شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون