• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4672 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱ تير

بود و نبود «منصوري» در قصه «طبري»

پس از مرگ غلامرضا منصوري، يكي از متهمان پرونده اكبر طبري، حالا نوبت وكلاي اين دو مقام سابق قضايي است؛ وكيل مدافع منصوري كه حالا ماموريت جديدش يافتن رمز و رازهاي مرگ موكلش است و وكيل مدافع اكبر طبري كه برخي گمانه‌زني‌ها از احتمال نقش او در مرگِ منصوري مطرح مي‌شود، ديروز در اين رابطه اظهارنظر كردند.
برخي معتقدند احتمالا منصوري حرف‌هاي بسياري براي گفتن در صحن دادگاه داشته كه مي‌توانسته شرايط پرونده را براي طبري ديگر افراد و متهمان اين پرونده عجيب، پيچيده‌تر كند. شائبه‌اي كه موجب شده برخي از نقش طبري يا دوستانش در مسير پايان دادن به عمر غلامرضا منصوري سخن گفته و او را «جعبه سياه» اين پرونده خوانده‌اند كه حالا خود از هستي ساقط شده است. البته اينها تنها گمانه‌زني است اما وكيل مدافع طبري مدعي است كه «مرگ قاضي منصوري، خللي در پرونده موكلم ايجاد نمي‌كند و كشف حقيقت سد نمي‌شود و متهمان ديگر مي‌توانند گره‌گشا باشند.» مرتضي ناجي‌زواره در واكنش به مرگ مشكوك قاضي منصوري در پاسخ به اين پرسش كه آيا بازگشت منصوري مي‌توانست گره بزرگي از پرونده بگشايد، به ايلنا گفته است: «افراد بسياري در داشتن اطلاعات در زمينه اتهاماتي كه در پرونده موكلم مطرح است، مشترك هستند؛ يعني به گونه‌اي نيست كه همه اطلاعات وابسته به قاضي منصوري باشد و با مرگ ايشان ابهامات باقي بماند.»
اما وكيل مدافع منصوري چندان با وكيل طبري هم‌نظر نيست. اميرحسين نجف‌پورثاني برخلاف ديدگاه مرتضي ناجي‌زواره، معتقد است موكلش حرف‌هاي بسياري براي گفتن داشته است. اين وكيل دادگستري به ايلنا مي‌گويد كه آخرين تماسي كه با منصوري داشته، سه‌شنبه هفته گذشته بوده كه (موكلم) در آن تماس هم تاكيد داشت كه قصد بازگشت به كشور را دارد و گفته مي‌خواهد از خود در وطنش دفاع كند و حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد.
وكيل منصوري با بيان اينكه «اين مسائلي است كه ذهن‌مان را درگير كرده و منتظريم به پشت پرده اين ماجرا پي ببريم»، ادامه مي‌دهد: «موضوعي كه منصوري هميشه به آن تاكيد داشت، اين بود كه اتهامات او با اكبر طبري در يك پرونده نباشد و معتقد بود متهم است اما يكي از متهمان پرونده اكبر طبري نيست و ارتباطي با اكبر طبري ندارد و تاكيد داشت كه اتهامات او از طبري جداست.» به گفته اين وكيل دادگستري، منصوري هميشه معتقد بود اسناد و مدارك كافي براي دفاع از خود دارد؛ يكي ديگر از موضوعاتي كه هميشه مدنظر منصوري بود، صلاحيت دادگاه بود؛ باتوجه به اينكه قاضي منصوري روحاني بود، بنا بر مقررات، كليه جرايم روحانيون بايد در دادگاه ويژه روحانيت بررسي شود. هرچند ظاهرا منصوري معتقد بوده كه فعلا نبايد وارد اين موضوع شد.
وكيل مدافع منصوري مي‌گويد: «يكي ديگر از دلايلي كه قاضي منصوري اصرار داشت به ايران بازگردد، اين بود كه دلايل خوبي براي دفاع از خود داشت و معتقد بود اتهام دريافت رشوه به ايشان وارد نيست و همه اخبار مطرح شده در خصوص قاضي منصوري ادعاهايي است كه از جانب ديگر متهمان مطرح شده و هنوز اثبات نشده است؛ چون آقاي منصوري هم در روند رسيدگي دادسرا حضور نداشتند، وقتي به ايران بازمي‌گشتند، پرونده بايد به دادسرا اعاده مي‌شد و تامين از او گرفته مي‌شد، چه‌بسا در همان پروسه ما دفاع مي‌كرديم و ايشان منع تعقيب مي‌خورد، متاسفانه در رسانه‌ها به گونه‌اي مطرح شده بود كه انگار اتهام ايشان ثابت شده و محكوم است.» وكيل مدافع قاضي منصوري با بيان اينكه، من و خانواده ايشان معتقديم كه قاضي منصوري آدمي نبود كه قصد خودكشي داشته باشد، مي‌گويد كه روز (جمعه) حدود ساعت ۱۱ ظهر با يكي از اعضاي خانواده گفت‌وگويي داشته و بنا بر آخرين گفت‌وگو، حال او مناسب و مساعد بوده و مشكلي هم در اين خصوص نداشته است. 
هرچه بود، با وجود تمامي اين اظهارنظرها فعلا غلامرضا منصوري ديگر توان اثبات اينكه حرفي براي گفتن داشته كه مي‌توانست در پرونده طبري تاثيرگذار باشد، ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها