• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4677 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير

خبر

تلاش دولت ترامپ براي لغو كامل بيمه درماني اوباماكر

دولت دونالد ترامپ از دادگاه عالي امريكا خواست كرد تا كليت قانون بيمه بهداشت و درمان دوران باراك اوباما موسوم به «اوباماكر» را بي‌اعتبار اعلام كند. به گزارش ايسنا و به نقل از خبرگزاري رويترز، نوئل فرانسيسكو يك وكيل دولت امريكا در يك سندي استدلال كرد كه قانون بيمه بهداشت و درمان دولت باراك اوباما رييس‌جمهور قبلي امريكا بعد از آنكه كنگره قبلي اين كشور تحت كنترل جمهوري‌خواهان بخش‌هايي از اين قانون را لغو كرد، بي‌اعتبار شده است. اين قانون دولت اوباما ميليون‌ها دلار را به يك شبكه بيمه بهداشت و درمان اختصاص داد و تبديل به يكي از مناقشه‌هاي سياسي دولتش شد. فرانسيسكو كه يك مسوول ارشد وزارت دادگستري امريكاست، تاكيد كرد: كنگره سال ۲۰۱۷ امريكا هيچ نيتي براي آنكه باقيمانده‌هاي قانون اوباماكر در غياب سه بند اصلي آن همچنان برقرار باشد، نشان نداد. او تصريح كرد: تحليل‌هاي بيشتري لازم نيست به مجرد بي‌اعتبار شدن سه بند اصلي مابقي قانون اوباماكر ديگر نمي‌توانند برقرار باشند. اين نزاع قانوني مي‌تواند يك مبارزه سياسي مهم را در كمپين انتخاباتي امسال امريكا رقم بزند. كمپيني كه در جريان آن ترامپ به دنبال آن است رقيب دموكراتش جو بايدن را شكست دهد. نانسي پلوسي رييس مجلس نمايندگان امريكا گفت: كمپين ترامپ و جمهوري‌خواهان براي قطع حمايت‌ها و مزاياي قانون اوباماكر در بحبوحه بحران شيوع كرونا ويروس نشان‌دهنده بي‌رحمي غيرقابل تحمل است. وي ادامه داد: اگر ترامپ كارش را به پيش ببرد ۱۳۰ ميليون امريكايي درگير با مشكلات قبلي حمايت‌هاي نجات‌بخش اين قانون را از دست خواهند داد و ۲۳ ميليون امريكايي نيز پوشش بيمه سلامت خود را كاملا از دست مي‌دهند. هيچ توجيه قانوني و بهانه اخلاقي براي اين تلاش‌هاي ويرانگر دولت ترامپ به منظور دزديدن بيمه بهداشت و درمان امريكايي‌ها وجود ندارد.


بورل: راهي جز چندجانبه‌گرايي وجود ندارد

مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز جمعه (۶ تير ۱۳۹۹) در سخناني به مناسبت هفتادوپنجمين سالگرد پذيرش منشور سازمان ملل متحد، چندجانبه‌گرايي، تعامل و همبستگي را تنها راه برون‌رفت از مشكلات جهان توصيف كرد. به گزارش ايرنا، «جوزپ بورل» در پيامي ويديويي يادآور شد: ۷۵ سال پيش منشور سازمان ملل متحد در سان‌فرانسيسكو به امضا رسيد و كشورهاي جهان پس از جنگ‌هاي فاجعه‌بار، دور هم جمع شدند تا تعامل را در مقابل تقابل برگزينند. وي گفت: داستان سازمان ملل متحد در اين زمينه، به ماجراي اتحاديه اروپا بسيار شبيه است. بذر هر دو ما، گفت‌وگو، صلح، اتحاد و همبستگي است. مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا سپس عنوان كرد: در دنياي نامعلومي كه زندگي مي‌كنيم و در كنار چالش‌هايي كه همه به آن مبتلا هستيم، منشور سازمان ملل متحد و روح آن، بيش از هر زمان ديگري حايز اهميت است. وي افزود: همه‌گيري ويروس كرونا بار ديگر نشان داد كه تعامل و همبستگي تنها راه عبور از بحران است. بورل با بيان اين مطلب كه اتحاديه اروپا، ستون چند‌جانبه‌گرايي است و باقي خواهد ماند، افزود: سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا در زمينه ترويج حقوق بشر، حاكميت قانون، ثبات و دموكراسي در جهان از طريق گفتمان و راه‌حل‌هاي سياسي، پيشرو هستند. مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پايان تصريح كرد؛ ما و سازمان ملل متحد همكار هستيم و باور داريم كه اين مساله به سود هر دو طرف و جهان است.


ديدار محرمانه رييس موساد  با پادشاه اردن

پايگاه خبري والا از سفر محرمانه رييس موساد به اردن و ديدارش با پادشاهي اين كشور پرده برداشت. به گزارش ايسنا، اين پايگاه خبري به نقل از يك منبع اسراييلي اعلام كرد، در ديدار يوسي كوهن، رييس سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) با عبدالله دوم، پادشاه اردن موضوع مخالفت امان با طرح الحاق بخش‌هايي از كرانه باختري مورد بررسي قرار گرفت. به گفته اين منبع، در سايه تنش ميان امان و دفتر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و روابط سرد ميان دو طرف، كوهن پيام‌هايي را از نتانياهو به عبدالله دوم ابلاغ كرد. مقامات رژيم صهيونيستي اعلام كردند، روند الحاق بخش‌هايي از كرانه باختري را اول جولاي شروع مي‌كنند؛ تصميمي كه با مخالفت جامعه جهاني روبه‌روست.


حذف نام عربستان از فهرست قاچاقچيان انسان امريكا

وزارت خارجه امريكا روز جمعه نام عربستان را از فهرست سياه كشورهاي دخيل در قاچاق انسان حذف كرد. به گزارش شبكه خبري سي‌ان‌ان، وزارت خارجه امريكا در گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان ادعا كرد كه عربستان نخستين مكانيسم ملي خود را درباره مبارزه با قاچاق انسان اجرا كرده و دولت اين كشور با شفافيت بيانيه‌هايي را درباره افزايش برگزاري دادگاه‌ها در خصوص مبارزه با قاچاق انسان و محكوميت‌ها در اين باره گزارش كرده است. امريكا يكي از حاميان اصلي عربستان در سال‌هاي اخير به خصوص از زمان روي كارآمدن دونالد ترامپ رييس‌جمهوري امريكاست و همواره از اقدامات عربستان نظير بمباران مردم بي‌دفاع يمن و حمله نظامي در شش سال گذشته به اين كشور از سوي رياض و ارايه تسليحات پيشرفته به آن حمايت مي‌كند. وزارت خارجه امريكا در ادامه ادعاهاي خود افزود: در نتيجه اين اقدامات عربستان از رده سوم و بدترين كشورها در حوزه مبارزه با قاچاق انسان به رده دوم منتقل شده است. طبق اعلام وزارت خارجه امريكا، دولت‌هايي كه در رده سوم قرار دارند، حداقل‌ترين معيارها را براي نابودي قاچاق انسان انجام نمي‌دهند و هيچ تلاشي در اين زمينه نمي‌كنند. كشورهاي رده دوم از نظر امريكا تلاش‌هاي چشمگيري براي تبعيت از استانداردهاي امريكا براي مبارزه با قاچاق انسان انجام داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون