• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4682 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

پيشخوان

پيام تسليت رهبري درپي حادثه تلخ آتش‌سوزي

درپي حادثه بسيار تلخ آتش‌سوزي در يكي از مراكز درماني تهران كه به جان‌ باختن جمعي از شهروندان انجاميد حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيام تسليت، دستگاه‌هاي مسوول را موظف كردند ضمن بررسي موضوع، تدابير لازم را براي كاستن از آسيب‌ها و خسارت‌ها به‌كار گيرند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن اين پيام آمده است: «حادثه بسيار تلخ آتش‌سوزي در يك مركز درماني را كه به جان‌باختن تعدادي از مردم عزيزمان انجاميد به خانواده‌هاي مكرّم آنان صميمانه تسليت عرض مي‌كنم و تسلّا و آرامش قلبي آنان و رحمت الهي براي درگذشتگان را از خداوند متعال مسئلت مي‌كنم. دستگاه‌هاي مسوول بايد همه تلاش خود را براي جلوگيري از وقوع چنين حوادث دلخراش و نيز تدابير لازم براي كاستن از آسيب‌ها و خسارت‌هاي آن به‌كار گيرند و مانع چنين ضايعات بي‌جبراني شوند. بررسي درست اين حادثه مركز درماني نيز بايد به ‌وسيله دستگاه‌هاي مسوول سريعا انجام گيرد.»

فعاليت فراكسيون اكثريت مجلس بدون انتخابات

دبير اجرايي فراكسيون انقلاب اسلامي از برگزاري انتخابات شوراي مركزي دايمي اين فراكسيون در ۲ هفته آينده خبر داد و اين درحالي است كه تا دو هفته ديگر عملا تمام آنچه يك فراكسيون همزمان با آغاز به كار دوره كاري مجلس به آن مي‌پردازد، انجام شده و اين يعني، آنها تمامي مراحل انتخاب رييس و هيات‌رييسه مجلس، جايابي نمايندگان در كميسيون‌هاي تخصصي، برگزاري انتخابات رييس و هيات‌رييسه كميسيون‌هاي تخصصي و حتي احتمالا انتخاب روساي ديوان محاسبات و مركز پژوهش‌ها را بدون فعاليت رسمي اين فراكسيون و زيرنظر عليرضا زاكاني، رييس موقت و همچنين هيات‌رييسه موقت اين فراكسيون انجام خواهند داد كه تنها با يك نشست و برخاست در يكي از جلسات پيش از آغاز رسمي مجلس انتخاب شده‌اند. با اين همه احمد نادري در تشريح روند شكل‌گيري شوراي مركزي دايمي اين فراكسيون به خبرگزاري تسنيم گفت: «قرار بود مجمع عمومي فراكسيون انقلاب اسلامي براي تشكيل شوراي مركزي دايمي در هفته آينده برگزار شود كه بنا به دلايلي، جلسه به 2 هفته آينده موكول شده است.» او با بيان اينكه براي تشكيل شوراي مركزي دايمي فراكسيون 2 مدل طراحي شده، ادامه داد: «مدل اول اين بود كه مجامع استاني فعال شود و هر استان به نسبت جمعيت و تعداد نمايندگان در شوراي مركزي عضويت داشته باشند؛ مدل دوم برگزاري انتخابات كلي مجمع عمومي براي عضويت در شوراي مركزي است كه در اين مدل ممكن است از مجمع نمايندگان يك استان 5 نفر هم براي عضويت در شوراي مركزي كانديدا شوند.» دبير اجرايي فراكسيون انقلاب اسلامي با بيان اينكه درباره اين 2 مدل از تمامي اعضاي فراكسيون نظرخواهي شده، گفت: «براي انتخاب يكي از اين مدل‌ها به 243 عضو فراكسيون پيامك ارسال شده بود كه اين نظرخواهي هنوز نهايي نشده و جمع‌بندي كلي انجام نشده كه اعضاي فراكسيون مدل، مشاركت مجمع استاني با سهميه خاص يا انتخابات كلي مجمع عمومي را انتخاب كرده‌اند.»

واكنش نماينده اصولگرا به خريد مدرك تحصيلي جعلي

عفت شريعتي كوه‌بناني، نماينده مجلس يازدهم در حوزه انتخابيه زرند و كوه‌بنان درباره خبر منتشر شده مبني بر جعلي بودن مدرك تحصيلي دكتراي خود گفت: «اين موضوع كذب محض است. من با مدرك كارشناسي ارشد عرفان اسلامي و كارشناسي ارشد مديريت در انتخابات شركت كردم و اين موضوع صحت ندارد. من اصلا مدرك دكتري ندارم.» به گزارش خبرگزاري برنا، او درباره «افرادي كه اين مسائل را مطرح كرده‌اند»، چنين گفت: «بنابر بررسي‌هايي كه انجام دادم اينها كار منافقين متصل به شبكه العربيه است. مدارك موجود در وزارت كشور و شوراي نگهبان را اگر بررسي كنيد، مي‌بينيد من با مدرك كارشناسي ارشد ثبت‌نام كرده‌ام.» شريعتي ادامه داد: «رزومه من مشخص است. من داراي 2 مدرك كارشناسي ارشد عرفان اسلامي و مديريت برنامه‌ريزي هستم. 16 كتاب و مقاله هم دارم. تلفن و كد ملي ما دست همه است و پيش‌بيني اين موارد را هم نمي‌توانيم داشته باشيم.»

ليست ندادن اصلاحات دليل بر ترك ميدان نيست

سيدمحمود ميرلوحي، عضو حزب «اتحاد ملت» درباره عدم تشكيل جلسات شوراي عالي سياستگذاري پس از انتخابات دوم اسفند 98 و گمانه‌زني‌هايي مبني بر برچيده شدن احتمالي اين شورا گفت: «بر اين باورم كه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان جلسات خود را به روال گذشته برگزار كند و اقدامات خود را ارزيابي كرده و گزارشي را هم به خاتمي و جريان اصلاحات ارايه دهد و نظر و پيشنهادات خود را براي حل مسائل بيان كند.» به گفته او، در حال حاضر هم كه جلسه‌اي تشكيل نداده‌اند بايد بيايند دلايل خود را توضيح دهند، يا گزارش و جمع‌بندي از عملكرد خود ارايه دهند تا از گزارش‌شان مشخص شود كه نواقص چه بوده تا در دوره چهارم شورا، براي انتخابات 1400، سازوكاري تعيين شود. به بياني آيا همين سازوكار فعلي باقي بماند يا بايد سازوكار جديد انديشيد تا پاسخگوي نيازها باشد.» به گزارش خبرگزاري برنا، اين عضو حزب اتحاد ملت به بحث كرونا اشاره كرد و ادامه داد: «كرونا مانع برگزاري جلسات شورا شده وگرنه دليلي وجود ندارد كه در برگزاري جلسات وقفه‌اي ايجاد شود. به هر حال جريان اصلاحات به ميل خودش كه از حضور در انتخابات كناره‌گيري نكرده است بلكه بحث رد‌صلاحيت‌ها و نظارت استصوابي موجب شده كه اصلاح‌طلبان نتوانند در انتخابات شركت كنند. ليست ندادن كه دليلي براي ترك ميدان نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون