• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4683 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير

خبر

۱۵۴ قرباني ديگر 

سيما سادات لاري، سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در آخرين گزارش خود كه روز جمعه آن را ارايه كرد، گفت: تاكنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در كشور به‌طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان كرونا در كشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسيد.بر اساس گزارش ايرنا، لاري روز جمعه درباره آخرين آمار مبتلايان قطعي به ويروس كرونا در كشور و موارد فوت ناشي از ابتلا به اين ويروس بيان كرد: از ديروز تا روز ۱۳ تير ۱۳۹۹ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۵۶۶ بيمار جديد مبتلا به كوويد ۱۹ در كشور شناسايي شد كه هزار و ۴۸۳ مورد بستري شدند. با اين حساب، مجموع بيماران كوويد ۱۹ در كشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسيد.او همچنين در توصيف وضعيتي كه در فاصله 12 تا 13 تير در كشور ناشي از شيوع ويروس كرونا روي داده، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بيمار كوويد ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان اين بيماري در كشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسيد.معاون وزير بهداشت گفت: خوشبختانه تاكنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. همچنين ۳۱۲۳ نفر از بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.لاري در بخش ديگري از گزارش خود افزود: تاكنون يك ميليون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمايش تشخيص كوويد۱۹ در كشور انجام شده است.سخنگوي وزارت بهداشت اظهار كرد: استان‌هاي خوزستان، كردستان، كرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوي و ايلام در وضعيت قرمز قرار دارند. همچنين استان‌هاي تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سيستان و بلوچستان و البرز در وضعيت هشدار قرار دارند.او ادامه داد: آمار مبتلايان كوويد ۱۹ در دنيا از ۱۱ ميليون نفر فراتر رفت كه بنا بر اعلام سازمان جهاني بهداشت، ۶۰ درصد از مبتلايان مربوط به يك ماه گذشته بوده است.معاون وزير بهداشت گفت: اين بيماري همه جهان را در بر گرفته است. مردم براي كمك به كنترل اين بيماري، فاصله‌گذاري فيزيكي تا يك و نيم متر، شست‌وشوي مداوم دست‌ها و استفاده از ماسك را رعايت كنند. ماسك بايد براي همه باشد و اگر يك نفر استفاده نكرده و بقيه استفاده كنند، حقوق بقيه مردم ناديده گرفته شده است. با رعايت اين موارد مي‌توانيم زنجيره انتقال ويروس كرونا را متوقف كنيم.


خريد و فروش آنلاين حيوانات حيات‌وحش ممنوع شد
گروه اجتماعي| پيرو نامه يكي از انجمن‌هاي فعال محيط‌زيست استان خوزستان، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بهبهان دستور قضايي ممنوعيت خريد و فروش حيوانات حيات‌وحش را در سايت ديوار صادر كرد.
به گزارش «اعتماد»، پيگيري‌هاي حقوقي كميته حقوقي انجمن محيط‌زيست و دوستداران طبيعت استان خوزستان نتيجه داد. بعد از يك مكاتبه مستدل و مستند با دادستان محترم عمومي و انقلاب شهرستان بهبهان، دستور قضايي مبني بر حذف تمامي تبليغات غيرقانوني مربوط به فروش، عرضه و قاچاق حيات‌وحش در سايت ديوار و تعقيب قانوني مباشرين، آمرين و معاونين احتمالي اين بزه صادر شد. دادستان بهبهان جهت اجراي اين مهم در تمام كشور اين مكاتبه قضايي را براي معاونت محترم امور فضاي مجازي دادستاني كل كشور ارسال نمود، طبق حكم دادستان بهبهان، «هرگونه خريد و فروش، تكثير و پرورش بدون اجازه از سازمان حفاظت محيط‌زيست و شكار و صيد جانوران وحشي بدون پروانه، حل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشي زنده و كشته و اجزاي آنها بدون كسب پروانه يا مجوز از سازمان و همچنين هرگونه شكار و صيد جانوران وحشي بدون مجوز از سازمان حفاظت محيط‌زيست ممنوع و جرم مي‌باشد.» باتوجه به دستور دادستان بهبهان، خريد و فروش حيوانات حيات‌وحش در سايت ديوار پس از اين مي‌تواند باتوجه به بند «ه» ذيل عنوان «محتوايي كه براي ارتكاب جرايم رايانه‌اي و ساير جرايم به كار مي‌رود» درنظر گرفته شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون