• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4683 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير

فوتبال اروپا در هفته‌اي كه گذشت

تونل رفت و برگشت در ورزشگاه اتحاد

رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي در اروپا روزهاي پنجشنبه و جمعه با برگزاري ديدارهايي حساس و مهم در كشورهاي انگليس، اسپانيا و ايتاليا ادامه پيدا كرد. در جريان اين مسابقات ليورپول، قهرمان زودهنگام مسابقات شكستي تحقيرآميز در اتحاد را تجربه كرد، در اسپانيا رئال مادريد گام   بلندي به سوي قهرماني برداشت و در ايتاليا چهار تيم اول جدول رقباي خود را شكست دادند. 

تونل در تونل
يكي از جذاب‌ترين ديدارهاي هفته سي‌ودوم ليگ جزيره بازي تيم‌هاي منچسترسيتي و ليورپول در ورزشگاه اتحاد بود. ليورپول در حالي پا به اين مسابقه مي‌گذاشت كه بعد از 30 سال و هفت هفته مانده به پايان مسابقات عنوان قهرماني را تصاحب كرده بود. منچسترسيتي نيز كه اين فصل قافيه را به قرمزهاي مرسي‌سايد واگذار كرده بود با اطمينان از ايستادنش در رتبه دوم در پايان فصل فقط و فقط براي اعاده حيثيت روبه‌روي شاگردان كلوپ قرار گرفت. در ابتداي بازي شاگردان پپ گوارديولا به احترام تيم قهرمان تونل افتخار زدند و ليورپولي‌ها با گذشتن از ميان رقيب اصلي‌شان در دو فصل اخير وارد زمين مسابقه شدند. با اين حال سيتزين‌ها همان تونلي را كه اول بازي براي ورود بازيكنان رقيب حاضر كرده بود، در طول بازي در دل خط دفاعي ليورپولي‌ها به وجود آوردند. شاگردان گوارديولا كه اصلا براي‌شان مهم نبود قهرمان و نايب‌قهرمان مشخص شده با اشتها و انگيزه‌اي باورنكردني به سمت دروازه ليورپولي‌ها يورش بردند و در همان نيمه نخست قهرمان زودهنگام مسابقات را به زانو درآوردند. كوين ديبروينه، رحيم استرلينگ و فيل فودن سه گل ميزبان را وارد دروازه آليسون بكر كردند. در نيمه دوم باز هم توپ و ميدان در اختيار تيم ميزبان بود و آنها يك بار ديگر به گل رسيدند. اين‌بار چمبرلين به اشتباه دروازه خودي را گشود. بازي در نهايت با برد 4 بر صفر من‌سيتي به پايان رسيد و اين در حالي بود كه بازيكنان اين تيم مي‌توانستند گل‌هاي بيشتري را هم به ثمر برسانند. منچسترسيتي گرچه با اين پيروزي پرگل هم نمي‌تواند تاثيري روي قهرماني ليورپول بگذارد، اما لااقل به نوعي از خودش اعاده حيثيت كرد و نشان داد فاصله امتيازي زياد با رقيب صدرنشينش نمي‌تواند نشان‌دهنده فاصله كيفيت دو تيم باشد.  در ديگر ديدارهاي مهم، لستر تيم سوم كه روي دور ناكامي افتاده اين‌بار در زمين اورتون با نتيجه دو بر يك شكست خورد. اما روباه‌ها خوش‌شانس بودند كه نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌شان يعني چلسي نيز در كمال تعجب مقابل تيم شانزدهم جدولي وستهام با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد تا تركيب 4 تيم نخست جدول دست نخورده باقي بماند. در سمت ديگر بيشترين استفاده از شكست لستر و چلسي را منچستريونايتد برد. شاگردان سولشاير موفق شدند در يك بازي برتر با سه گل در زمين براتيون به پيروزي برسند. در روزي كه جهانبخش باز هم در تركيب تيمش جايي پيدا نكرد تا بالاخره صداي هواداران اين تيم نيز بلند شود. جهانبخش قبل از تعطيلي مسابقات به واسطه شيوع كرونا بازي‌هاي خوبي از خودش به نمايش گذاشته بود و حتي دو بار هم موفق به گلزني شده بود. يونايتد با اين برد 52 امتيازي شد و به فاصله دو امتيازي چلسي و سه امتيازي لستر رسيد. آرسنال نيز موفق شد با 4 گل نوريچ را شكست دهد اما تاتنهام با ژوزه مورينيو باز هم روي نوار ناكامي قدم برداشت و اين‌بار با نتيجه سه بر يك مقابل شفيلد تن به شكست داد. تاتنهام با اين باخت به رده نهم جدول سقوط كرد و حتي از كسب سهميه ليگ اروپا نيز دور شد. 

راموس در نقش سوخت اتمي
در رقابت‌هاي فوتبال لاليگا و در هفته سي‌وسوم بارسلونا مقابل اتلتيكو متوقف شد و رئال از سد ختافه گذشت تا شاگردان زيدان اختلافي 4 امتيازي با بارسلونا ايجاد كرده باشند. ابتدا بارسلونا در نيوكمپ مقابل شاگردان سيمئونه به تساوي دو بر دو دست يافتند. در اين بازي پرپنالتي كه داور 3 بار نقطه پنالتي را نشان داد، ديه‌گو كاستا به اشتباه و ليونل مسي از روي نقطه پنالتي دروازه اوبلاك را گشودند. گل مسي هفتصدمين گل دوران حرفه‌اي اين بازيكن بود كه با يك ضربه چيپ به ثمر رسيد. در سمت مقابل نيز سائول هر دو گل سرخپوست‌ها را از روي نقطه پنالتي وارد دروازه ترشتگن كرد. 24 ساعت بعد رئال مادريد در خانه مقابل ختافه تيم ششم جدول قرار گرفت. تيم سختكوش ختافه در طول بازي حسابي شاگردان زيدان را به دردسر انداخت. در حالي كه بازي گره خورده بود و شرايط به نحوي پيش مي‌رفت كه ممكن بود بازي به تساوي برسد، حركت كارواخال به يك ضربه پنالتي به سود رئال منجر شد و كاپيتان راموس كه اين روزها از خيلي از مهاجمان تراز اول فوتبال اروپا بيشتر گلزني مي‌كند، گل پيروزي‌بخش تيمش را به ثمر رساند. كاپيتان رئال در شروع مجدد لاليگا موفق به زدن 4 گل در 5 بازي شده است. او دروازه ايبار، سوسيداد، مايوركا و ختافه را باز كرده و در جدول گلزنان لاليگا 9 گله است. اين بيشترين گل زده توسط يك مدافع در طول فصل از فصل 77-76 به اين سو است. رئال مادريد با اين پيروزي 74 امتيازي شد و در آستانه فتح لاليگا قرار گرفت.

سهميه‌ها مشخص شد
در هفته بيست‌ونهم رقابت‌هاي فوتبال سري‌ آ ايتاليا هر چهار تيم اول تا چهارم جدول موفق شدند رقباي خود را شكست دهند و فاصله خودشان را با تيم‌هاي پنجم به بعد جدول افزايش دهند. يوونتوس صدرنشين در زمين جنوا با نتيجه 3 بر يك به پيروزي رسيد. براي بانوي پير، ابتدا ديبالا موفق به گلزني شد و در ادامه رونالدو و كاستا با دو سوپرگل پيروزي تيم‌شان را تثبيت كردند. لاتزيو تيم دوم جدول مقابل همشهري يوونتوس يعني تورينو به سختي و با نتيجه دو بر يك به پيروزي دست يافت. اما اينتر تيم سوم جدول پس از مدت‌ها يك برد پرگل به ثبت رساند. شاگردان آنتونيو كونته در خانه با 6 گل برشا را در هم كوبيدند و اين تيم را به قعر جدول فرستادند. در يكي از مهم‌ترين بازي‌ها نيز آتالانتا تيم چهارم جدول مقابل ناپولي تيم ششم جدول قرار گرفت و در نهايت شاگردان گاسپريني موفق شدند قهرمان جام حذفي فصل را شكست دهند. آتالانتا با اين برد اميدهاي گتوزو و شاگردانش را براي رسيدن به رتبه چهارم كاملا كمرنگ كرد. همچنين رم تيم پنجم جدول نيز مقابل اودينزه شكست خورد و ميلان تيم هفتم جدول مقابل تيم رده نوزدهمي اسپال با نتيجه دو بر دو متوقف شد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه ميلان تا دقيقه 91 از حريف عقب بود و گل به خودي مدافع اسپال مانع از شكست روسونري شد. به اين ترتيب‌ تيم‌هاي يوونتوس با 72، لاتزيو با 68، اينتر با 64 و آتالانتا با 60 امتياز در رده‌هاي اول تا چهارم باقي ماندند. نزديك‌ترين تعقيب‌كننده اين چهار تيم رم با 48 امتياز است كه بعيد به نظر مي‌رسد بتواند خودش را به مربع چهار تيم نخست نزديك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون