• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4683 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير

عكس‌نوشت

30 سال پيش در روز سوم جولاي ديه‌گو مارادونا به آرژانتين كمك كرد تا ايتالياي ميزبان را از جام جهاني حذف كند. مرحله نيمه‌نهايي جام جهاني 90 بين آرژانتين و ايتاليا در ورزشگاه سن‌پائولو برگزار شد. استاديومي كه متعلق به تيم ناپولي بود. آن زمان مارادونا در بندر ناپل و تيم ناپولي توپ مي‌زد و هواداران اين تيم او را مي‌پرستيدند. 
 پيش از بازي مارادونا از هواداران ناپولي خواست كه به جاي ايتاليا از آرژانتين حمايت كنند. او به آنها گفت: «نبايد فراموش كنيد كه در ايتاليا شما را ايتاليايي به حساب نمي‌آورند. آنها فقط يك روز از سال به پشتيباني شما نياز دارند و براي باقي 364 روز ديگر شما را بيگانه مي‌دانند. در عوض من در تمام 365 روز سال يك ناپولي‌چي هستم.»
هواداران ناپولي اما با بردن پلاكاردهايي به مارادونا نشان دادند كه وطن‌پرست هستند. آنها نوشتند: «مارادونا، ناپل تو را دوست دارد اما ايتاليا كشور ماست.» اما هواداران دو دسته شده بودند و اين تمركز بازيكنان ايتاليايي‌ها را به هم مي‌ريخت و مارادونا را تقويت مي‌كرد. او در زندگينامه‌اش نوشت: «در روز 3 جولاي وقتي وارد استاديوم شدم اولين چيزي كه شنيدم تشويق حضار بود. «ديه‌گو در قلب ما، ايتاليا در ترانه‌هاي ما»، «مارادونا ناپل تو را دوست دارد اما ايتاليا وطن ماست» سرود ملي آرژانتين براي نخستين‌بار در جام جهاني مورد تحسين قرار گرفت. براي من به شخصه همان مساله يك پيروزي به حساب مي‌آمد. آنها مردم من بودند.»
آرژانتين در ضربات پنالتي بازي را برد و حدس بزنيد چه كسي ضربه پنالتي آخر و پيروزي‌بخش آرژانتين را زد؟ بله، مارادونا! با اين حال مارادونا بعد از آن پنالتي نتوانست در شهر ناپل زندگي كند و مجبور شد ناپولي را ترك كند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون